ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Ποια είναι τα νέα σιδηροδρομικά έργα


Δύο διαγωνισμοί που αφορούν σιδηροδρομικούς σταθμούς αναμένονται από την ΕΡΓΟΣΕ τους επόμενους δύο μήνες. Τον άλλο μήνα οι προσφορές για ακόμη δύο έργα.

Ακόμα δύο διαγωνισμοί πρόκειται να βγουν από την ΕΡΓΟΣΕ το επόμενο δίμηνο, στα

πλαίσια της προώθησης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Πρόκειται για το έργο της Β`φάσης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας αλλά και μεγάλο έργο της ολοκλήρωσης της νέας διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες τις επόμενες ημέρες αναμένεται το πράσινο φως από τη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ για το έργο της Β`φάσης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας. Στη συνέχεια το Δ.Σ. θα πάρει απόφαση για τη δημοπράτηση του έργου και θα προκηρυχθεί.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μέσα στον Ιανουάριο το έργο θα έχει βγει στον άερα με τη δημοπράτηση να τοποθετείται τον ερχόμενο Μάρτιο. Το έργο αφορά τον εκσυγχρονισμό ακόμα τριών αποβαθρών με την παράλληλη τοποθέτηση γραμμών ηλεκτροκίνησης, νέα επιδομή και σύγχρονες λειτουργίες (ανελκυστήρες, κυλιόμενες κλίμακες κ.α.).

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η περίφημη υπόγεια σύνδεση του Κεντρικού Σταθμού με τον παρακείμενο σταθμό Μετρό "Σταθμός Λαρίσης" αλλά και Η/Μ εγκαταστάσεις εντός του σταθμού. Το κόστος του έργου αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ.

Αίγιο-Ρίο

Πρόκειται για το σημαντικότερο έργο της τρέχουσας περιόδου. Αφορά την ολοκλήρωση της νέας διπλής γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο. Η μεγάλη εργολαβία που έχει κόστος άνω των 120 εκατ. ευρώ, είναι σε τελικό στάδιο ωρίμανσης και τις επόμενες ημέρες η ΕΡΓΟΣΕ θα στείλει τα τεύχη δημοπράτησης στην Διαχειριστική Αρχή προς έγκριση. Αν δεν υπάρξουν σημαντικές παρατηρήσεις, τότε το έργο θα μπορέσει να προκηρυχθεί τον Μάρτιο.

Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο, σήμερα εκτελούνται παράλληλα δύο εργολαβίες με αντικείμενο την δημιουργία υποδομής. Σε αυτή την εργολαβία θα συμπεριλαμβάνονται: η επιδομή (γραμμές), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS και οι νέοι σταθμοί και στάσεις Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα.

Τα έργα αναμένεται να τραβήξουν το ενδιαφέρον του κατασκευαστικού κλάδου που βλέπουν νέα σιδηροδρομικά έργα μετά από αρκετό καιρό. Αυτά τα δύο νέα έργα έρχονται να προστεθούν σε άλλα δύο έργα της ΕΡΓΟΣΕ.

Το Φεβρουάριο οι προσφορές για δύο έργα

Μέσα στον Φεβρουάριο θα ανοίξουν οι προσφορές για τα πρώτα δύο μεγάλα έργα που προκήρυξε η σιδηροδρομική κατασκευαστική εταιρεια. Το πρώτο αφορά στην ηλεκτροκίνηση στη μονή γραμμή Λάρισα-Βόλος, συνολικού κόστους 82,89 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί την 1η Φεβρουαρίου ενώ οι προσφορές θα ανοίξουν στις 5 του μήνα.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 11 Φεβρουαρίου θα δημοπρατηθεί το έργο σηματοδότησης της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη ενώ στις 18 του ίδιου μήνα θα ανοίξουν οι προσφορές για να αποκαλυφθεί ο μειοδότης. Το έργο αυτό έχει συνολικό κόστος 56,7 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αναμένεται και η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφνη που θα ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό του τμήματος αυτού το οποίο επαναλειτούργησε τον περασμένο Ιούλιο μετά από 9 χρόνια.

Τα έργα αυτά εντάσσονται στο συνολικό σχεδιασμό εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, έχει υπερθεματίσει υπέρ των σιδηροδρομικών έργων και σε πρόσφατες δηλώσεις του τονίζει πως ήρθε η ώρα για την προώθηση του σιδηροδρόμου και των έργων που θα τον καταστήσουν ανταγωνιστικό.

ΑΠΟ https://www.news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: