ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

Εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα -Το mega project και τα οφέλη για την οικονομία


 16|12|2020 | 16:22 . Γιώργος Παππούς

Θα πρέπει να ανατρέξει κανείς πολλά χρόνια πίσω, για να βρει γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Εν μέσω πανδημίας, υπεγράφη μια τέτοια συμφωνία και

μάλιστα με γερμανικό «χρήμα».

Η εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) υπέγραψε «Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας» με τη Next.e.GO SE, η οποία θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση στρατηγικής, για την εθνική οικονομία, επένδυσης πλήρους κλίμακας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Η Next.e.GO SE είναι η μοναδική γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας με έδρα το Aachen. Μέσω ιδιόκτητης disruptive τεχνολογίας 5G που διαθέτει και μιας ειδικά σχεδιασμένης, καινοτόμας και δυναμικής πλατφόρμας BEV, η e.GO παρέχει ηλεκτρικά οχήματα με έμφαση στον μεγάλο κύκλο ζωής και σε ελκυστικές για τους καταναλωτές τιμές.

Η επένδυση αφορά στην εγκατάσταση βιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Το εργοστάσιο θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης εκτιμάται στο ποσό των 100.000.000 ευρώ. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, αναμένεται να δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο και 5.500 έμμεσες στο ευρύτερο υποστηρικτικό της επένδυσης οικοσύστημα.

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο, πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και ευρύ πλάνο συνεχούς κατάρτισής του στις κεντρικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Aachen της Γερμανίας. Προβλέπεται, επίσης, η ίδρυση Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας, που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.
Τα οφέλη για την οικονομία

Μεταφορά τεχνογνωσίας από τη Γερμανία στην Ελλάδα σε έναν πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα τομέα, ο οποίος ανταποκρίνεται πλήρως στην κυβερνητική πολιτική για στροφή στην «πράσινη» ανάπτυξη και ιδιαίτερα στην ηλεκτροκίνηση.

Το έργο θα αναδείξει την Ελλάδα στη διεθνή αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά κράτη στην ηλεκτροκίνηση μέσω της δημιουργίας εγχώριας παραγωγικής ικανότητας.

Έργο με εξαιρετικά θετικό οικονομικό αντίκτυπο, καθώς αναμένεται να προσφέρει δυναμικά στην αύξηση της απασχόλησης με την ταυτόχρονη αξιοποίηση εξειδικευμένου, υψηλών δεξιοτήτων ανθρώπινου δυναμικού, την ανάδειξη πρωτοποριακής τεχνολογίας στην κατασκευή οχημάτων και τη μεγέθυνση του οικοσυστήματος των υποστηρικτικών επιχειρήσεων (clustering effect).

Προβλέπεται η ανάπτυξη ισχυρού τοπικού δικτύου προμηθευτών για τις παραγωγικές ανάγκες της εργοστασιακής μονάδας. Συγκεκριμένα, στα πεδία των μεταλλικών εξαρτημάτων, του αλουμινίου, των υφασμάτων και του εσωτερικού μέρους των οχημάτων, των κρυστάλλων κ.α.

Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και άλλων διεθνούς φήμης βιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντας σταδιακά την Ελλάδα σε χώρα αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση και σε διεθνές brand name. Έρχεται, δε, ως συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης εισόδου της γερμανικής VolksWagen στην Ελλάδα (Αστυπάλαια) στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης.

Προσφέρεται στον ευρύτερο πληθυσμό η δυνατότητα ταχείας πρόσβασης στην ηλεκτροκίνηση σε προσιτό κόστος.

Ο καθηγητής Hermann, διευθύνων σύμβουλος της Next.e. Go SE, δήλωσε:

Ο σχεδιασμός και τα βιομηχανικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας παραγωγής 4.0 της e.GO Life από τη μία και τα ευέλικτα επιχειρηματικά μοντέλα συνεργασίας που προάγει, από την άλλη, προσφέρουν στη Next.e. Go SE τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την αστική μετακίνηση σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής.

Η πολιτική επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης για carbon-free mobility ανταποκρίνεται τέλεια στην αποστολή μας στο Next.e.GO SE. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε αυτή τη συνεργασία επιτυχημένη και ανυπομονούμε να σημειώσουμε σημαντική πρόοδο τις επόμενες εβδομάδες και τους επόμενους μήνες.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης, σχολιάζοντας τη συμφωνία, σημείωσε χαρακτηριστικά:

Η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στον επενδυτικό χάρτη των μεγάλων εταιρειών. Μια νέα προοπτική ανοίγεται για τη χώρα μας με τη συμφωνία αυτή.

Η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ και προβλέπεται να απασχολεί 1.000 υπαλλήλους αρχικά.

To Enterprise Greece αναδεικνύει και με αυτή τη συμφωνία την πολιτική αξία της μεταρρύθμισης που ενδυνάμωσε την Οικονομική Διπλωματία. Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας για την υλοποίησή της, αλλά και για τη διευκόλυνση και άλλων επιχειρηματικών προοπτικών που αναζωπυρώνουν τον κλάδο της βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας.


Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/ellada/ergostasio-ilektrikon-aytokiniton-stin-ellada

Δεν υπάρχουν σχόλια: