ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Το μέγα λάθος στο ξεθάμπωμα των τζαμιών



 

 

 

Η οδήγηση το χειμώνα γίνεται πιο δύσκολη και απαιτείται ακόμα περισσότερη προσοχή στο τιμόνι, λόγω των πιο δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η βροχή, η ομίχλη, η υγρασία, το

κρύο, τα χιόνια και λοιπά φαινόμενα, μπορούν ανά πάσα ώρα και στιγμή να προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα.

Μία από τις πιο ενοχλητικές αλλά και επικίνδυνες για την οδήγηση καταστάσεις, είναι το θάμπωμα στο εσωτερικό των παραθύρων. Όταν μάλιστα βρέχει και η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή, τότε μέσα σε λίγα λεπτά τα τζάμια έχουν καλυφθεί από υγρασία και ο οδηγός (όπως και οι επιβάτες αν υπάρχουν) δεν βλέπει τίποτα.

Κάποιοι, μάταια προσπαθούν να καθαρίσουν το θολό τοπίο με το μανίκι τους ή με ότι άλλο βρουν μπροστά τους, αφού τα παράθυρα δεν καθαρίζουν καλά και θολώνουν γρήγορα ξανά. Επίσης, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη η οδήγηση με τα τζάμια θολωμένα, αφού η ορατότητα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.


Πλέον, εδώ και χρόνια όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν στον εξοπλισμό τους κλιματισμό. Είτε πρόκειται για απλό χειροκίνητο air condition ή ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο. Το μέγα λάθος που κάνουν οδηγοί στην προσπάθειά τους να ξεθαμπώσουν τα τζάμια είναι το εξής: Ενεργοποιούν το air condition, αλλά ξεχνούν να απενεργοποιήσουν την ανακύκλωση του αέρα, με αποτέλεσμα τα τζάμια να θολώνουν περισσότερο. Πάντα πρέπει να επιλέγεται ο εισερχόμενος αέρας από έξω και η μεγαλύτερη ταχύτητα του ανεμιστήρα με κατεύθυνση του αέρα προς τα παράθυρα. Έτσι εξαφανίζεται γρήγορα η εγκλωβισμένη υγρασία.

Στα αυτοκίνητα που διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, τότε όλα γίνονται πιο εύκολα. Αρκεί μόνο το πάτημα του σχετικού διακόπτη και το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα την όλη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση και αν αυτό είναι εφικτό, για επιταχυνθεί το ξεθάμπωμα ανοίγουμε έστω και λίγο ένα παράθυρο. Όσο για το πίσω παρμπρίζ, το μόνο που χρειάζεται για το ξεθάμπωμά του είναι το πάτημα του ειδικού κουμπιού, αρκεί να λειτουργούν οι αντιστάσεις.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.