ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έρχονται τα νέα τρένα, σχέδια για επιπλέον τρένα και στον Προαστιακό

 

Ηλεκτροκίνητα τρένα που ανακαινίζονται στην Ιταλία θα δρομολογηθούν στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Οι σκέψεις για τα τρένα του Προαστιακού.

Νέες επενδύσεις σε τρένα -ίσως και

διώροφα- για τον Προαστιακό της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και για τις σκέψεις που υπάρχουν αντί για υβριδικά τρένα, να παραγγελθούν τρένα υδρογόνου ετοιμάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ypodomes.com αποκάλυψε ότι εξετάζεται αν τελικά στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα παραγγελθούν υβριδικά τρένα (δηλαδή τρένα που συνδυάζουν ηλεκτροκίνηση και κίνηση από μπαταρία) ή θα πάει ένα βήμα παρακάτω με την παραγγελία τρένων υδρογόνου που είναι η τελευταία τεχνολογία στον τομέα των καυσίμων στις μεταφορές και το οποίο θεωρείται το πλέον φιλικό περιβαλλοντικά.

Όπως είπε υπάρχει μία επιτροπή στην μητρική εταιρεία FS στην Ιταλία η οποία εξετάζει τι τρένα θα πρέπει να έρθουν για να πυκνώσουν τα δρομολόγια σε Προαστιακό και υπεραστικό σιδηρόδρομο. Ιδιαίτερα για τον Προαστιακό σημείωσε ότι υπάρχουν σκέψεις ακόμα και για διώροφα τρένα αλλά αυτό δεν έχει αποφασιστεί οριστικά. Τα τρένα που θα παραγγελθούν θα είναι σε κάθε περίπτωση τελευταίας τεχνολογίας και θα εξασφαλίζουν άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια στον επιβάτη.

Για τα 5 ηλεκτροκίνητα τρένα που ανακαινίζονται στην Ιταλία και θα δρομολογηθούν στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο κ.Τσαλίδης ήταν σαφής: "Ο προγραμματισμός μας προχωράει κανονικά. Το πρώτο από τα τρένα που ανακαινίζονται στην Ιταλία, θα έρθει στο τέλος του έτους και το πρώτο του δρομολόγιο θα γίνει ανήμερα της 25ης Μαρτίου 2021, επ` ευκαιρία των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την επανάσταση και τα υπόλοιπα θα έρθουν μέσα στο 2021. Στο τέλος του έτους ολοκληρώνεται και η επένδυση μας στο αμαξοστάσιο της Θεσσαλονίκης το οποίο θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Θα αλλάξει συνολικά η εικόνα της εταιρείας μας, αλλά και ολόκληρης της περιοχής".

Για τα έργα ο κ.Τσαλίδης μίλησε με εγκράτεια: "Ελπίζω ότι μέχρι την Άνοιξη του 2022 θα λειτουργεί πλήρως η σηματοδότηση και το ETCS, έργα που εκτελούνται από το δημόσιο (ΕΡΓΟΣΕ) και όχι από εμάς. Αυτό που είναι πολύ ενθαρρυντικό για εμάς είναι ότι πλέον δίνεται προτεραιότητα στις επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το οδικό δίκτυο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, οπότε πιστεύω ότι σημαντικά κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ θα κατευθυνθούν για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών. Ίσως είναι και μία μοναδική ευκαιρία για τη χώρα και για τον σιδηρόδρομο. Θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι στο τμήμα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη η ταχύτητα να είναι τουλάχιστον 160χλμ/ώρα. Αυτό θα μας επιτρέψει να κάνουμε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3 ώρες και 30 λεπτά. Σήμερα έχουμε πολλές βραδυπορίες, οι οποίες θα πρέπει να εξαλειφθούν σύντομα".

Ο επικεφαλής της σιδηροδρομική εταιρείας μίλησε επίσης για την ιδιαίτερη φετινή χρονιά σε σχέση με τα έσοδα τα οποία ακόμα παραμένουν κάτω από το 50% λόγω των lockdown και της πανδημίας του κορονοϊού παρά το πρώτο θετικό δίμηνο. Αποκάλυψε ότι μέσα στο 2021 θα προκηρυχθούν έως και 80 προσλήψεις, νέες επενδύσεις στο Μηχανοστάσιο του Ρέντη και πως ενδέχεται ο όμιλος FSI που υπάγεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να βάλει μέρος στους διαγωνισμούς συντήρησης που θα προκηρυχθούν από τον ΟΣΕ.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μιλώντας τέλος για το θέμα που προέκυψε με τη ΡΑΣ, τόνισε πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν καταχράστηκε ποτέ την δεσπόζουσα θέση που έχει στη χώρα και πως οι εταιρείες που εισέρχονται έχουν ως μονόδρομο τις επενδύσεις. «Οι μη επενδύσεις από τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών δεν πρέπει να μεταφράζονται ως κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» είπε χαρακτηριστικά.

ΑΠΟ https://www.news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...