ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

Ποια σημάδια μαρτυρούν χαλασμένη εξάτμιση;



 

 

 

Το σύστημα εξάτμισης ενός αυτοκινήτου αποτελεί και αυτό ένα πολύ σημαντικό εξάρτημά του, το οποίο συμβάλλει στην απόδοση και ορθή λειτουργία του κινητήρα

αλλά και στο κατά πόσο επιβαρύνει το περιβάλλον με καυσαέρια αλλά και με ηχορύπανση.

Οι περισσότεροι γνωρίζουν το τελικό σιγαστήρα της εξάτμισης ή αλλιώς το σιλανσιέ, καθώς αυτό είναι που φαίνεται στα περισσότερα αυτοκίνητα. Σε άλλα είναι ένας απλός σωλήνας, ενώ στα πιο σπορ μοντέλα οι απολήξεις είναι δύο ή και περισσότερες και κατασκευασμένες από ανοξείδωτο ατσάλι ή τιτάνιο. Πριν από το σιλανσιέ προηγούνται πολλά επιμέρους τμήματα, όπως είναι η πολλαπλή εξαγωγής, ο αισθητήρας οξυγόνου, ο καταλυτικός μετατροπέας και τα φίλτρα πετρελαίου DPF ή βενζίνης GPF.

Όλα αυτά είναι αναλώσιμα εξαρτήματα και με την πάροδο του χρόνου ή από πιθανά χτυπήματα, αργά ή γρήγορα φθείρονται. Πως όμως μπορεί να καταλάβει ο οδηγός ότι υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα της εξάτμισης; Ας δούμε παρακάτω 5 βασικά σημάδια που μαρτυρούν βλάβη.


Υπερβολικός θόρυβος από τον κινητήρα

Ένα πολύ βασικό σημάδι που υποδηλώνει πρόβλημα στην εξάτμιση είναι ο υπερβολικός θόρυβος που ακούγεται, ακόμα και στο ρελαντί. Τρύπια εξάτμιση προκαλεί διαρροή καυσαερίων και έντονο συριγμό και τρίξιμο.

Μείωση της απόδοσης

Η χαλασμένη εξάτμιση περιορίζει και την απόδοση του κινητήρα, που σημαίνει ότι μειώνεται ο ρυθμός της επιτάχυνσης. Κάτι που επιδεινώνεται, όσο μεγαλώνει το πρόβλημα στην εξάτμιση.

Αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου

Όταν μειώνεται η ισχύς του κινητήρα λόγω χαλασμένης εξάτμισης, αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός για να επιταχύνει πιο γρήγορα το αυτοκίνητο πατάει πιο βαθιά το γκάζι. Έτσι αυξάνεται και η κατανάλωση του καυσίμου.

Σωλήνας που κρέμεται

Εάν ο σωλήνας της εξάτμισης κρέμεται ή σέρνεται στην άσφαλτο, εκτός από το ότι κάνει έντονο και ενοχλητικό θόρυβο, προκαλεί και σπινθήρες από την τριβή με το έδαφος, που σημαίνει ότι εγκυμονεί κίνδυνο πυρκαγιάς.

Μυρωδιά καυσίμου

Στην περίπτωση που στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σας έρχεται μυρωδιά βενζίνης, αυτό αποτελεί μία ακόμα ένδειξη χαλασμένης εξάτμισης. Αναθυμιάσεις από τη βενζίνη ξεφεύγουν από ενδεχόμενες τρύπες, όπως και άκαυστο καύσιμο. Κάτι που και αυτό με τη σειρά του είναι πολύ επικίνδυνο.

ΑΠΟ  https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: