ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020

Τι κάνει ο οδηγός αφού σηκώσει το χειρόφρενο;



 

 

Το κλασικό χειρόφρενο μπορεί να τείνει προς εξαφάνιση λόγω της ευρείας χρήσης του ηλεκτρικού χειρόφρενου, ωστόσο τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με τον παραδοσιακό μοχλό είναι εκατομμύρια.

Άλλωστε οι περισσότεροι έχουν μάθει να ξεπαρκάρουν και να παρκάρουν κατεβάζοντας ή ανεβάζοντας το χειρόφρενο.

Ο μηχανισμός του χειρόφρενου είναι απλός. Με το πάτημα του κουμπιού, γίνεται μηχανικά η κίνηση της ασφάλειας, η οποία πιάνει στα «δόντια» του χειρόφρενου (καστάνια). Αυτή η διαδικασία γίνεται εντελώς αυτόματα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπου παράλληλα προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα. Πρώτο και βασικότερο, η απελευθέρωση χώρου στην κονσόλα. Επίσης, δεν υπάρχει η ανησυχία να μην «κουμπώσει» στο παρκάρισμα, ή να μείνει «δεμένο» στην αρχή της διαδρομής. Στο «δέσιμο» απλά ο οδηγός πατά το κουμπί, ακούει τον χαρακτηριστικό ρομποτικό ήχο, βλέπει αν έχει ανάψει η λυχνία στον πίνακα οργάνων και τέλος. Το ξεκίνημα είναι ακόμα πιο εύκολο: Ο οδηγός πατά το γκάζι και φεύγει (κάποια μοντέλα ζητούν από τον οδηγό να πατάει το πεντάλ του φρένου, ως προσομοίωση της παραδοσιακής διαδικασίας).

Το χειρόφρενο είναι απαραίτητο να σηκώνεται ή να ενεργοποιείται (ανάλογα αν είναι χειροκίνητο ή ηλεκτρικό), κάθε φορά που το αυτοκίνητο παρκάρει. Διαφορετικά θα τσουλήσει, με τις οποίες συνέπειες συνεπάγεται αυτό. Τι πρέπει να κάνει κάθε οδηγός, μετά το τράβηγμα του χειρόφρενου και αφού έχει σβήσει τον κινητήρα;

Είναι μια κίνηση απλή, αλλά άκρως απαραίτητη, έως και σωτήρια, αν για κάποιο λόγο δεν πιάσει ή λυθεί το χειρόφρενο. Να βάζει ταχύτητα στο κιβώτιο. Συνήθως πρώτη ταχύτητα όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε ανηφόρα ή επίπεδο δρόμο και όπισθεν όταν είναι σε κατηφόρα. Έτσι ασφαλίζεται εις διπλούν το αυτοκίνητο. Μόνο, όταν ο οδηγός γυρίζει το κλειδί στη μίζα (ή πατάει το κουμπί), θα πρέπει να θυμάται να επιλέγει τη νεκρά, διαφορετικά το αυτοκίνητο θα μετακινηθεί προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Άλλωστε για το λόγο αυτό, πολλά σύγχρονα αυτοκίνητο θέλουν πάτημα του πεντάλ του συμπλέκτη ή και του φρένου για να εκκινήσουν.

Τα παραπάνω ισχύουν για τα αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στα αυτόματα τοποθετείται ο λεβιές στη θέση P και η όλη διαδικασία γίνεται αυτοματοποιημένα. Όταν δεν βρίσκεται στη θέση P και είναι για παράδειγμα στην D, τότε ανάλογα με το αυτοκίνητο μπορεί ο κινητήρας να μην τίθεται σε λειτουργία και να εμφανίζεται σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr/ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Ακόμα μερικές παλιές φώτο μας ήρθανε, ενισχύοντας έτσι την συλλογή μας, η οποία χάρη στις δικές σας δωρεές αυξάνει συνεχώς.