ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 1 Μαρτίου 2020

Τι κάνουν οι μαύρες κουκκίδες στο παρμπρίζ;









Θα τις έχετε προσέξει, ειδικά σε μέρες με έντονη ηλιοφάνεια. Μια σειρά από μαύρες κουκκίδες στην κορυφή του παρμπρίζ, οι οποίες σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να απαντηθούν και
στις άκρες των πλευρικών παραθύρων. Η στάνταρ εφαρμογή τους, όμως, είναι στο άνω μέρος του παρμπρίζ. Έχετε αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό;

Καταρχάς, να αναφέρουμε την ονομασία της τεχνοτροπίας. Τεχνικά ορίζεται ως «τρίμμα», όμως βάσει σχήματος μας εξυπηρετεί καλύτερα η «κηρήθρα». Τι είναι αυτό; Ένα πολύ σημαντικό δομικό στοιχείο της σύστασης του παρμπρίζ, που εγγυάται ότι θα μείνει στη θέση του! Η κηρήθρα, λοιπόν, είναι κεραμική βαφή που «ψήνεται» πάνω στο γυαλί, δημιουργώντας ένα προστατευτικό/ενισχυτικό στρώμα στην κόλλα του παρμπρίζ.

Η κεραμική επίστρωση προστατεύει την κόλλα από την υπεριώδη ακτινοβολία και τις καιρικές συνθήκες, καθώς αν αφηνόταν εκτεθειμένη οι ιδιότητές της θα έφθιναν. Δεν θέλει πολλή φαντασία, για να κάνουμε εικόνα το αποτέλεσμα ενός παρμπρίζ που ξεκολλάει από τη θέση του…Επιπλέον, λόγω του ότι η κηρήθρα ζεσταίνεται ταχύτερα από το γυαλί (αμφότερα σε φούρνο), αν απλά τοποθετούνταν πάνω του θα δημιουργούσε διαθλάσεις. Το μοτίβο του χωροδικτυώματος βοηθά στην ισομερή κατανομή της θερμότητας, εξασφαλίζοντας το παρμπρίζ τόσο δομικά, όσο και από πλευράς παροχής ορατότητας στον οδηγό.

Στο τελευταίο κομμάτι επικεντρώνεται και η πρακτική εφαρμογή που απολαμβάνουν τα μάτια του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι, καθώς αυτές οι μαύρες κουκκίδες λειτουργούν και ως αντηλιακή μεμβράνη που φιλτράρει το φως πίσω από τον κεντρικό καθρέπτη, αποτρέποντας την «τύφλωση» του οδηγού. 3 σε 1, δηλαδή, από μια φαινομενικά απλή λωρίδα στο παρμπρίζ!

ΑΠΟ https://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: