ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

Τα μυστικά των αντιολισθητικών αλυσίδων!










Ο καιρός αναμένεται δύσκολος τις επόμενες μέρες, με την ΕΜΥ να εκδίδει δελτίο για έκτακτα καιρικά φαινόμενα, με χιόνια μέχρι και στα
ορεινά της Αττικής. Συν, ότι είμαστε σε περίοδο Χριστουγεννιάτικων διακοπών όπου αρκετοί έχετε επιλέξει ορεινούς προορισμούς για διακοπές.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω λοιπόν, μπορεί να καταστήσει την χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων απαραίτητη. Γνωρίζετε όμως ποιοι τύποι αλυσίδων υπάρχουν, πότε πρέπει να τις τοποθετήσετε και πως; Εμείς είμαστε εδώ για να σας λύσουμε μερικές από τις βασικότερες απορίες γύρω από τις αντιολισθητικές αλυσίδες.

Τύποι αλυσίδων

Στην αγορά υπάρχουν διαφορετικοί τύποι αντιολισθητικών αλυσίδων, καλύπτοντας όλα τα γούστα των πελατών, αλλά και όλες τις διαφορετικές ανάγκες, ανάλογα με το που έχει να κινηθεί ο κάθε οδηγός.


Για να δούμε τους τύπους των αλυσίδων:

Συμβατικές

Οι συμβατικές αλυσίδες είναι οι πλέον συνηθισμένες, με την πλειονότητα των οδηγών να τις χρησιμοποιεί. Τοποθετούνται σε όλους τους τύπους των αυτοκινήτων και θα σας οδηγήσουν απροβλημάτιστα σε κάθε παγωμένο τερέν, αρκεί να τις έχετε τοποθετήσει σωστά.


«Aράχνη»

Αυτός ο τύπος είναι πιο ακριβός, συγκριτικά με τις συμβατικές αλυσίδες, μιας κι έχουν ένα σταθερό μέρος, το οποίο μπαίνει στα μπουλόνια κάθε τροχού και από εκεί εφαρμόζεται το σύστημα της αλυσίδας.


«Kουβέρτες»

Αρκετά της μόδας τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος τύπος αλυσίδων. Είναι κατασκευασμένες από ένα ύφασμα ειδικής σχεδίασης, το οποίο αυξάνει την τριβή στον πάγο και στο χιόνι. Προσοχή: Πρέπει να κινήστε με τις κουβέρτες μόνο πάνω σε χιόνι, ειδάλλως φθείρονται ή ακόμα και σκίζονται όταν κινηθείτε σε καθαρό  οδόστρωμα.


Αλυσίδες με καρφιά

Ένας τύπος αλυσίδων που δεν χρησιμοποιεί η πλειοψηφία των οδηγών, μιας και προορίζονται για αρκετά δύσκολες συνθήκες, ενώ είναι ιδανικές για χρήση στον πάγο, μιας και προσφέρουν καλή πρόσφυση.


Κάντε πρόβα της τοποθέτησης πριν χρειαστεί!

Επειδή το να πρέπει να «δουλέψετε» σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν, δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στο κόσμο, θα σας προτείναμε να κάνετε μερικές πρόβες για την τοποθέτηση των αλυσίδων κάτω από το σπίτι σας, ώστε να είστε απόλυτα εξοικειωμένοι και να μπορείτε σε πραγματικές συνθήκες να τις φορέσετε στα ελαστικά σας, γρήγορα και σωστά. Οι οδηγίες χρήσεως υπάρχουν πάνω στο κουτί των αλυσίδων που αγοράσατε, όπου αναγράφεται βήμα – βήμα η διαδικασία τοποθέτησης. Σε γενικές γραμμές όμως πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:

Αρχικά απλώνουμε τις αλυσίδες πίσω από το ελαστικό με τις άκρες του συρματόσχοινου να βρίσκονται στην εξωτερική πλευρά. Τραβάμε προς τα πάνω τα συρματόσχοινα που βρίσκονται λοιπόν μπροστά μας και τα ενώνουμε, ενώ ενώνουμε και το άκρο της αλυσίδας στο πάνω τμήμα, το περνάμε σε σχήμα U από το κάτω μέρος και το ξανατραβάμε ώστε ο γάντζος να τοποθετείται και πάλι στο πάνω μέρος. Θα πρέπει να είναι σωστά τοποθετημένες και τεντωμένες για να δουλέψουν σωστά και να μη χαλάσουν. Εξαιρετικά σημαντικό, είναι πως οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς του οχήματος.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: