Τα τελευταία χρόνια λόγω των χιλιάδων ντίζελ αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, παρατηρείται σχετικά συχνά
το φαινόμενο του λάθους ανεφοδιασμού καυσίμων, ο οποίος εντοπίζεται κυρίως στα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου. Ας δούμε τι πρέπει να κάνει ο οδηγός σε περίπτωση που συμβεί αυτό.
Ο λόγος που κυρίως στα αυτοκίνητα με diesel είναι πολύ πιθανό να τοποθετηθεί αμόλυβδη βενζίνη είναι επειδή το στόμιο πλήρωσης αυτών είναι πιο φαρδύ από το στόμιο των κινητήρων βενζίνης, με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να χωρέσουν τα ακροφύσια και των δύο ειδών καυσίμων. Αντίθετα, στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης όπου το στόμιο είναι πιο στενό, μπορεί να εισχωρήσει μόνο το ακροφύσιο αμόλυβδης, συνεπώς η περίπτωση λάθους είναι εξαιρετικά σπάνια.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ωστόσο ότι σε ορισμένα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel υπάρχει ειδική είσοδος στο ρεζερβουάρ που δεν μπορεί να μπει ακόμη και η μικρότερη αντλία της βενζίνης.
Ο λάθος ανεφοδιασμός με βενζίνη σε όχημα με κινητήρα πετρελαίου άλλοτε γίνεται άμεσα αντιληπτός και άλλοτε τον αναγνωρίζουμε αφού έχουμε ήδη ξεκινήσει την οδήγηση του αυτοκινήτου. Ακολουθούν οδηγίες και για τις δύο περιπτώσεις.
Αν αντιληφθείτε άμεσα ότι έχει γίνει λάθος ανεφοδιασμός:
– Μην εκκινήσετε σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο. Υπάρχουν σοβαρότατες πιθανότητες να προκληθούν δαπανηρές ζημιές στον κινητήρα και στο σύστημα καυσίμου, οι οποίες δεν καλύπτονται στο πλαίσιο της εγγύησης.
– Καλέστε άμεσα την οδική βοήθεια. Θα μεταφέρει το αυτοκίνητο σε συνεργείο για να αδειάσει το ρεζερβουάρ και να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες καθαρισμού και αλλαγής φίλτρου πετρελαίου προς αποφυγή χειρότερης εξέλιξης.
Αν δεν αντιληφθείτε άμεσα ότι έχει γίνει λάθος ανεφοδιασμός και ξεκινήσετε την οδήγηση:
– Η διαδικασία είναι ίδια σε ό,τι αφορά την οδική βοήθεια, όμως το κόστος επισκευής μπορεί να εκτοξευθεί αν χρειαστούν ανταλλακτικά.
– Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο βρεθεί σε κίνηση, αφού διανύσετε λίγα χιλιόμετρα, θα παρουσιάσει διακοπές κι έπειτα θα σβήσει. Θα έχει προκληθεί βλάβη στο κύκλωμα καυσίμου, με πιθανότερα μέλη την αντλία πετρελαίου και τα μπεκ ψεκασμού, τα οποία όπως αναφέρεται παραπάνω θα χρειαστούν, πιθανότατα, αντικατάσταση.
Πηγή: Leaseplan
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου