ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2020

Προβολείς ομίχλης: Πότε επιτρέπεται να τους ανάβουμε;








Οι προβολείς ομίχλης είναι ένα στοιχείο εξοπλισμού το οποίο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε όλα τα αυτοκίνητα, καθώς βοηθούν στην βελτιστοποίηση της ορατότητας υπό συγκεκριμένες
συνθήκες. Παρόλα αυτά για κάποιους φαίνεται πως είναι το ίδιο με τα… φώτα ημέρας και τους έχουν μονίμως αναμμένους.

Φυσικά κάτι τέτοιο είναι παράνομο, βάσει του ίδιου του ο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Δεν χρειάζεται, όμως, να περιμένει κανείς τον Κ.Ο.Κ. να του πει τι να κάνει. Αρκεί να υπάρχει ένα στοιχειώδες απόθεμα ευθιξίας και επίγνωσης της κατάστασης, ώστε να μην τυφλώνεις τον απέναντι – ή ακόμα και τον πίσω.

Τα ευκόλως εννοούμενα, λοιπόν, θα πρέπει να παραλείπονται: δεν προβλέπεται η ενεργοποίηση των προβολέων ομίχλης, εκτός κι αν συντρέχουν συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες. Όπως αναφέρει ρητά ο Κ.Ο.Κ.: «τα αυτοκίνητα οχήματα μπορούν να φέρουν μπροστά δύο φώτα ομίχλης αντιθαμβωτικά, λευκού ή ειδικής επιλογής κίτρινου χρώματος και τοποθετημένα κατά τρόπον ώστε κανένα σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να βρίσκεται ψηλότερα από το ανώτατο σημείο της φωτιστικής επιφάνειας των φώτων διασταύρωσης και το εξωτερικό σημείο της φωτιστικής τους επιφάνειας να μην απέχει περισσότερο από 0,40 μ. από το ακρότατο της αυτής πλευράς εξωτερικό όριο του οχήματος».

Και συνεχίζει λέγοντας πως «τα φώτα ομίχλης τoυ oχήματoς χρησιμoπoιoύνται για τη βελτίωση τoυ φωτισμoύ της oδoύ σε περιπτώσεις oμίχλης, χιoνόπτωσης, ραγδαίων βρoχών, νεφών, καπνoύ ή κoνιoρτoύ.».

Τι συμβαίνει όμως όταν δεν συντρέχουν οι παραπάνω λόγοι; Τότε σύμφωνα με αυτά πoυ oρίζoνται στo άρθρo 69 τoυ Kώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, επιτρέπεται να χρησιμoπoιoύνται σε στενoύς ελικoειδείς oδoύς και αν δεν συντρέχoυν oι πιo πάνω πρoϋπoθέσεις.

Στην πράξη λοιπόν, αν δεν οδηγείτε σε oμίχλη, χιoνόπτωση, ραγδαία βρoχή κλπ. ή σε στενό ελικοειδή δρόμο και έχετε τα φώτα ομίχλης ενεργοποιημένα, τότε παρανομείτε και το πρόστιμο σε περίπτωση βεβαίωσης της παράβασης είναι στα 80 ευρώ.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: