Όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter), το οποίο μειώνει δραστικά τις εκπομπές
βλαβερών ρύπων και καθιστά το σύστημα ελέγχου εκπομπών καυσαερίων πιο αποτελεσματικό.
Τα σωματίδια που προκαλούνται από τα καυσαέρια του ντίζελ κινητήρα συλλέγονται στο φίλτρο κατά την πορεία του αυτοκινήτου. Η επονομαζόμενη «ανανέωση» αρχίζει ώστε να καούν τα σωματίδια και να εκκενωθεί το φίλτρο. Για να γίνει αυτό, ο κινητήρας πρέπει να έχει φθάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας.
Η «ανανέωση» των σωματιδίων που έχουν συγκεντρωθεί στο φίλτρο πραγματοποιείται αυτόματα και συνήθως διαρκεί 10-20 λεπτά. Εάν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα ενδέχεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος.
Παράλληλα ενδέχεται να αυξηθεί ελαφρά η κατανάλωση καυσίμου και να μειωθεί λίγο η απόδοση του κινητήρα.
Στην περίπτωση όμως που ένα ντίζελ αυτοκίνητο οδηγείται συχνά σε μικρές αποστάσεις και ειδικά σε κρύο καιρό, ο κινητήρας δεν φθάνει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό σημαίνει ότι δεν πραγματοποιείται ανανέωση του φίλτρου κατακράτησης σωματιδίων και το φίλτρο «μπουκώνει».
Όταν το φίλτρο γεμίσει με σωματίδια σε μεγάλο ποσοστό, τότε στον πίνακα οργάνων ανάβει μια λυχνία που προειδοποιεί ότι έχει γεμίσει το φίλτρο αιθάλης.
Για να «ξεμπουκώσει» το φίλτρο DPF και να γίνει η ανανέωσή του, οδηγείστε το αυτοκίνητο μέχρις ότου ο κινητήρας φθάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Καλό είναι το αυτοκίνητο να κινηθεί σε αυτοκινητόδρομο σε σβέλτους ρυθμούς και για τουλάχιστον 20-30 λεπτά (ανάλογα πάντα με το μοντέλο).
Εάν το φίλτρο δεν ξεμπουκώσει και η ενδεικτική λυχνία παραμείνει αναμμένη, σημαίνει ότι το DPF είναι εντελώς γεμάτο με σωματίδια, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να τίθεται δύσκολα σε λειτουργία και γενικότερα να μην λειτουργεί σωστά. Τότε θα χρειαστεί αντικατάσταση του φίλτρου ή καθαρισμός του από ειδικούς.
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου