ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019

Πως «μπουκώνει» γρήγορα ένας ντίζελ κινητήρας;








Όλα τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων DPF (Diesel Particulate Filter), το οποίο μειώνει δραστικά τις εκπομπές 

βλαβερών ρύπων και καθιστά το σύστημα ελέγχου εκπομπών καυσαερίων πιο αποτελεσματικό.

Τα σωματίδια που προκαλούνται από τα καυσαέρια του ντίζελ κινητήρα συλλέγονται στο φίλτρο κατά την πορεία του αυτοκινήτου. Η επονομαζόμενη «ανανέωση» αρχίζει ώστε να καούν τα σωματίδια και να εκκενωθεί το φίλτρο. Για να γίνει αυτό, ο κινητήρας πρέπει να έχει φθάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας.

Η «ανανέωση» των σωματιδίων που έχουν συγκεντρωθεί στο φίλτρο πραγματοποιείται αυτόματα και συνήθως διαρκεί 10-20 λεπτά. Εάν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα ενδέχεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος. 

Παράλληλα ενδέχεται να αυξηθεί ελαφρά η κατανάλωση καυσίμου και να μειωθεί λίγο η απόδοση του κινητήρα.

Στην περίπτωση όμως που ένα ντίζελ αυτοκίνητο οδηγείται συχνά σε μικρές αποστάσεις και ειδικά σε κρύο καιρό, ο κινητήρας δεν φθάνει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό σημαίνει ότι δεν πραγματοποιείται ανανέωση του φίλτρου κατακράτησης σωματιδίων και το φίλτρο «μπουκώνει».

Όταν το φίλτρο γεμίσει με σωματίδια σε μεγάλο ποσοστό, τότε στον πίνακα οργάνων ανάβει μια λυχνία που προειδοποιεί ότι έχει γεμίσει το φίλτρο αιθάλης. 

Για να «ξεμπουκώσει» το φίλτρο DPF και να γίνει η ανανέωσή του, οδηγείστε το αυτοκίνητο μέχρις ότου ο κινητήρας φθάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Καλό είναι το αυτοκίνητο να κινηθεί σε αυτοκινητόδρομο σε σβέλτους ρυθμούς και για τουλάχιστον 20-30 λεπτά (ανάλογα πάντα με το μοντέλο).

Εάν το φίλτρο δεν ξεμπουκώσει και η ενδεικτική λυχνία παραμείνει αναμμένη, σημαίνει ότι το DPF είναι εντελώς γεμάτο με σωματίδια, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να τίθεται δύσκολα σε λειτουργία και γενικότερα να μην λειτουργεί σωστά. Τότε θα χρειαστεί αντικατάσταση του φίλτρου ή καθαρισμός του από ειδικούς.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: