ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019

Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;










Το φθινόπωρο έχει κάνει δειλά, δειλά την εμφάνισή του και οι πρώτες μπόρες άρχισαν να πέφτουν, με τα φαινόμενα να εντείνονται όσο μπαίνουμε προς το
χειμώνα.

Η οδήγηση στη βροχή θέλει προσοχή και ειδικά τώρα στα πρωτοβρόχια, όπου το οδόστρωμα είναι ακόμα πιο ολισθηρό, μιας και η βροχή δεν έχει απομακρύνει το χώμα και τη σκόνη που έχουν μαζευτεί τους καλοκαιρινούς μήνες, με αποτέλεσμα ο δρόμος να γλιστράει σαν σαπούνι.

Η χαμηλή πρόσφυση, συνεπάγεται ότι ο οδηγός πρέπει να μειώσει ταχύτητα, να κάνει ομαλές κινήσεις με το τιμόνι και να διατηρεί απόσταση ασφαλείας, ειδικά υπό έντονη βροχόπτωση. Επιπρόσθετα, πρέπει να είναι καθαρό το παρμπρίζ και εσωτερικά, ενώ τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων θα πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση για να απομακρύνουν το νερό της βροχής με άνεση.

Υδρολίσθηση, το «ύπουλο» κι επικίνδυνο φαινόμενο 

Το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι ότι χειρότερο μπορεί να τύχει σε έναν οδηγό, μιας και εν ριπή οφθαλμού μπορεί να βγάλει το αυτοκίνητο εκτός πορείας

Η υδρολίσθηση εμφανίζεται όταν η ποσότητα του νερού που βρίσκεται στο οδόστρωμα δεν απομακρύνεται από τα ελαστικά του αυτοκινήτου μέσω των αυλακώσεων που διαθέτουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα λεπτό στρώμα νερού να παρεμβάλλεται μεταξύ του πέλματος του ελαστικού και του οδοστρώματος. Κάτι που σημαίνει πως το αυτοκίνητο δεν έχει πρόσφυση και γλιστράει τρομακτικά προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση. Ακόμα και το ESP δεν μπορεί σε αυτή την περίπτωση να κάνει τίποτα.

Για το λόγο αυτό, εν όψει χειμώνα θα πρέπει τα ελαστικά να είναι σε άριστη κατάσταση και να οδηγείτε με χαμηλές ταχύτητες. Επιπρόσθετα καλό θα είναι να αποφεύγετε τα σημεία του δρόμου που φαίνεται να έχουν μαζέψει μεγάλες ποσότητες νερού κι αν έρθετε αντιμέτωποι με το εν λόγω φαινόμενο, ήπιες κινήσεις στο τιμόνι κι αφήστε απαλά το πεντάλ του γκαζιού, ώστε να μειωθεί η ταχύτητα του οχήματός σας.

Προσοχή στους πλημμυρισμένους δρόμους

Αν στο δρόμο σας συναντήσετε πλημμύρες προσπαθήστε να βρείτε μια εναλλακτική διαδρομή. Αν τώρα πρέπει να περάσετε από το συγκεκριμένο δρόμο, προσπαθήστε να αξιολογήσετε το βάθος της πλημμύρας. Αν είστε εξοικειωμένοι με τη διαδρομή τότε είναι κάτι εύκολο, αλλά και πάλι θα πρέπει να έχετε την προσοχή σας στο 100%, αξιολογώντας την κατάσταση και βλέποντας αν παρόμοια αυτοκίνητα με το δικό σας κινούνται στο δρόμο.

Σε καμία των περιπτώσεων μην προσπαθήσετε να περάσετε από ορμητικά νερά γιατί δεν γνωρίζετε τη δύναμή τους και μπορεί να σας παρασύρουν. Ποτέ μην περάσετε νερά με φόρα, γιατί τότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση να μπουν νερά στον κινητήρα και να τα ρουφήξει η εισαγωγή αέρα μιας και θα προκαλέσουν σημαντική ζημιά στο μοτέρ που συνεπάγεται άμεση ακινητοποίηση.

Τέλος, προσέξτε τους πεζούς για να μην τους «μπουγελώσετε» άδικα!

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...