ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Ενέργειες σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα








Μία από τις χειρότερες απρόσμενες καταστάσεις που μπορεί να έρθει αντιμέτωπος ο οποιοσδήποτε οδηγός ενός αυτοκινήτου ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας κ.λπ., είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα. Η διάγνωση αυτού του
προβλήματος δε χρειάζεται ειδικές γνώσεις, παρά μόνο λίγη παρατηρητικότητα στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου.

Στα περισσότερα μοντέλα υπάρχει δείκτης θερμοκρασίας του ψυκτικού κινητήρα. Στην περίπτωση που η βελόνα περάσει λίγο πιο πάνω από τη μέση της ένδειξης, συνήθως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, γιατί ο κινητήρας μπορεί να ανέβασε λίγη παραπάνω θερμοκρασία λόγω υψηλής εξωτερικής θερμοκρασίας και ειδικά στο σταμάτα – ξεκίνα. Αν όμως η βελόνα πλησιάσει τα κόκκινα, ή σε όσα αυτοκίνητα που δεν έχουν δείκτη θερμοκρασίας ανάψει η σχετική προειδοποιητική λυχνία, τότε το πιθανότερο είναι να υπάρχει κάποια δυσλειτουργία.

Εάν τα σχετικά όργανα δείχνουν ότι κινητήρας έχει υπερθερμανθεί, τότε επιτρέπεται να οδηγήσετε το όχημά σας μόνο σε μικρή απόσταση. Παράλληλα, η απόσταση που μπορείτε να διανύσετε εξαρτάται από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, το φορτίο του οχήματος και το έδαφος.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, για λόγους ασφαλείας ο κινητήρας θα συνεχίσει να λειτουργεί με περιορισμένη ισχύ για λίγο. Εάν η θερμοκρασία του κινητήρα συνεχίσει να αυξάνεται, η παροχή καυσίμου προς τον κινητήρα θα μειωθεί. Το σύστημα κλιματισμού θα απενεργοποιηθεί και θα τεθεί σε συνεχή λειτουργία ο ανεμιστήρας ψύξης του κινητήρα.

Εάν επιμένει η ένδειξη στα «κόκκινα», τότε σταματήστε το όχημά σας αμέσως σε ασφαλές σημείο. Σβήστε αμέσως τον κινητήρα για να αποτρέψετε σοβαρή ζημιά που μπορεί να προκληθεί. Αν βγαίνουν καπνοί από το χώρο του κινητήρα, τότε ανοίξτε με μεγάλη προσοχή το καπό για φύγουν οι καπνοί.

Κατόπιν περιμένετε μέχρι να κρυώσει ο κινητήρας και ελέγξτε την στάθμη του ψυκτικού υγρού και τυχόν διαρροές. Ποτέ μην ανοίξετε το σχετικό καπάκι με ζεστό τον κινητήρα ή σε λειτουργία, γιατί θα πεταχτεί με δύναμη μαζί με καυτά υγρά, τα οποία θα προκαλέσουν σοβαρά εγκαύματα. Για να κρυώσει πιο γρήγορα ο κινητήρας ανοίξτε το καλοριφέρ στο ζεστό, φυσικά με απενεργοποιημένο τον κινητήρα.

Εάν έχει πέσει η στάθμη του ψυκτικού υγρού συμπληρώστε με λίγη ποσότητα νερού, εφόσον δεν έχετε μαζί σας ψυκτικό υγρό ή δε βρείτε σε κάποιο κοντινό πρατήριο υγρών καυσίμων. Βάλτε ξανά μπρος τον κινητήρα και παρατηρείστε αν ανέβει ξανά η θερμοκρασία, ενώ ελέγξτε για τυχόν διαρροές. Δεν αποκλείεται να έχει προκληθεί βλάβη στο θερμοστάτη, εφόσον δεν έχει πέσει η στάθμη του ψυκτικού υγρού. Γι’αυτό το πιο σωστό είναι ή να καλέσετε οδική βοήθεια ή να κατευθυνθείτε στο πλησιέστερο συνεργείο.

ΑΠΟ  http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: