ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

Το λάθος που κάνουμε στο κλείσιμο του πορτμπαγκάζ








Το κλείσιμο του πίσω καπό, του πορτμπαγκάζ όπως έχουμε συνηθίσει να λέμε δηλαδή, είναι μια πολύ απλή διαδικασία την οποία όμως ελάχιστοι κάνουμε σωστά. Και αυτό γιατί δεν ξέρουμε το σωστό τρόπο ή τον
αγνοούμε λόγω κακής συνήθειας… Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα να βλάπτουμε το αυτοκίνητό μας και φυσικά και εμάς τους ίδιους. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Εδώ και πολλά χρόνια όμως, ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων άλλαξε και οι εταιρείες φρόντισαν να τα κάνουν πιο πρακτικά, ανεξαρτήτως αμαξώματος. Έτσι, είτε μιλάμε για χάτσμπακ, SUV ή σεντάν, φρόντισαν να σχεδιάσουν στην εσωτερική επένδυση του καπό του χώρου αποσκευών χειρολαβές (χούφτες αλλιώς), οι οποίες είναι εκεί για να τις πιάνουμε και να κατεβάζουμε το και μετά να το αφήνουμε, αφού η βαρύτητα κάνει τα υπόλοιπα.

Δυστυχώς όμως, αν κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε πως ελάχιστοι ακολουθούν αυτή τη διαδικασία. Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι είναι να βάζουν τα δάχτυλά τους εξωτερικά, στη μεταλλική επιφάνεια του καπό και να το κατεβάζουν. Αυτή η διαδικασία κάποτε μπορεί να ήταν μονόδρομος. Όχι όμως πια… Κάνει κακό στο ίδιο το αυτοκίνητο, γιατί τραυματίζει το χρώμα του αμαξώματος (ειδικά αν υπάρχει επάνω βρωμιά τότε ουσιαστικά την τρίβουμε με τα δάχτυλά μας επάνω στο χρώμα ή αν φοράμε δαχτυλίδια, έχουμε μακριά νύχια, κρατάμε κλειδιά κ.λπ.). Εκτός όμως αυτού μπαίνουμε στο εσωτερικό με βρώμικα χέρια γεμίζοντάς το μικρόβια κάνοντας έτσι κακό και στον ίδιο μας τον εαυτό.

Επίσης, πολλές φορές εξαιτίας του ανορθόδοξου τρόπου κλεισίματος, κοπανάμε το καπό με μεγαλύτερη δύναμη από ότι πρέπει, καταπονώντας έτσι το μηχανισμό αλλά και τα πλαστικά μέρη (ή και φανάρια αν υπάρχουν) του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα σε μακροχρόνια χρήση να υπάρξουν προβλήματα.

Σίγουρα σε κάποια αυτοκίνητα δεν είναι εύκολο το κλείσιμο του πορτμπαγκάζ και για αυτό πλέον οι εταιρείες σιγά σιγά υιοθετούν το ηλεκτρικό άνοιγμα/κλείσιμο του καπό, πατώντας απλώς το κουμπί (αυτό που φαίνεται στη δεύτερη εικόνα πιο πάνω), κάνοντας έτσι ακόμη πιο εύκολη τη διαδικασία.

Ακολουθείστε αυτό τον τρόπο κλεισίματος του πορτμπαγκάζ που σας προτείνουμε, όπως φαίνεται και στην πρώτη εικόνα πιο πάνω, αλλάξτε τη συνήθειά σας και διατηρήστε το αυτοκίνητό σας σε τέλεια κατάσταση και τα χέρια σας καθαρά.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: