ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 16 Ιουνίου 2019

Πως να δροσίσεις γρήγορα το εσωτερικό του αυτοκινήτου









Στη χώρα μας τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού η καμπίνα μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τους 60 βαθμούς Κελσίου κάνοντας την κατάσταση στο εσωτερικό του
αυτοκινήτου αφόρητη.

Τους θερινούς μήνες αλλά και προς τα τέλη της άνοιξης όπου έχουν πιάσει για τα καλά οι ζέστες δεν είναι οι καλύτερες εποχές για να βρίσκεσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο, πόσο μάλλον όταν αυτό έχει μείνει στον ήλιο αρκετές ώρες, με την θερμοκρασία περιβάλλοντος να ξεπερνά τους 35 βαθμούς Κελσίου.

Όλοι μας προσπαθούμε φυσικά να βρούμε μία σκιά να βάλουμε το αυτοκίνητό μας αλλά αυτό πολλές φορές δεν είναι εφικτό. Όπως πάντα έτσι και σε αυτή την περίπτωση λοιπόν η καλύτερη λύση είναι η πρόληψη. Δείτε εδώ το τον καλοκαιρινό οδηγό συμβίωσης με το αυτοκίνητο για να έχετε μια πιο… αρμονική σχέση με τον τετράτροχο φίλο σας.

Ας δούμε λοιπόν ποιος είναι ο γρηγορότερος τρόπος να δροσιστεί η καμπίνα του αυτοκινήτου μας.

1. Ανοίξτε τα παράθυρα πριν μπείτε μέσα, αν είναι δυνατόν από το κλειδί του αυτοκινήτου (κρατήστε πατημένο το κουμπί που ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο). Αν έχετε ηλιοροφή ανοίξτε την και αυτή. Αν δεν υποστηρίζει το αυτοκίνητό σας τέτοια λειτουργία, τότε ανοίξτε τα παράθυρα και περιμένετε λίγο πριν μπείτε στο εσωτερικό.

2. Αφού ξεκινήσετε, μη βάλετε κατευθείαν τον κλιματισμό να δουλέψει. Κάντε μερικά μέτρα με τα παράθυρα ανοικτά ώστε να φύγει ο καυτός αέρας από την καμπίνα. Ένα με δύο λεπτά είναι αρκετά (δείτε εδώ γιατί να μην ανοίγετε κατευθείαν τον κλιματισμό του αυτοκινήτου).

3. Αμέσως μετά ανοίξτε τον κλιματισμό αλλά προσοχή. Ποτέ στην ανακύκλωση. Η ανακύκλωση κρατά τον ζεστό αέρα της καμπίνας στο εσωτερικό, ενώ εμείς θέλουμε να τον διώξουμε και να τον αντικαταστήσουμε με πιο δροσερό αέρα.
4. Βάλτε στο τέρμα τον ανεμιστήρα και στο χαμηλότερο σημείο τη θερμοκρασία του κλιματιστικού.

5. Κατευθύνετε τον αέρα χαμηλά μέσω των αεραγωγών και των επιλογών του κλιματισμού του αυτοκινήτου (διαλέξτε την επιλογή που κατευθύνει τον αέρα στα πόδια). Ο κρύος αέρας θα σπρώξει έτσι προς τα πάνω και θα διώξει τον ζεστό αέρα. Επίσης καλό είναι να μην κατευθύνουμε τον αέρα επάνω μας. Μπορεί αυτό να μας ανακουφίζει άμεσα, αλλά είναι ανθυγιεινό όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ αλλά και εδώ.

6. Όταν η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό αρχίζει να γίνεται πιο υποφερτή, κλείνουμε τα παράθυρα (και την ηλιοροφή αν υπάρχει), βάζουμε ανακύκλωση αέρα για να κρατάμε τον δροσερό στην καμπίνα και ρυθμίζουμε εκ νέου την θερμοκρασία και την ένταση του ανεμιστήρα, στο επιθυμητό σημείο.

Καλό είναι να έχουμε κατά νου πως:

Η ιδανική θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου είναι οι 21-22 βαθμοί Κελσίου, οπότε ρυθμίστε εκεί τον κλιματισμό σας, αν είναι ηλεκτρονικός και βάλτε τον στο αυτόματο πρόγραμμα.

Πάντοτε ένα αυτοκίνητο όταν κινείται θα δροσιστεί γρηγορότερα, ενώ και ο κλιματισμός του θα δουλέψει καλύτερα και πιο αποδοτικά όταν ο κινητήρας έχει στροφές και δεν είναι στο ρελαντί.

Η ανακύκλωση είναι χρήσιμη όταν ο αέρας έχει δροσίσει, γιατί η θερμοκρασία του αέρα είναι ήδη μειωμένη στην καμπίνα, οπότε είναι πιο εύκολο να διατηρηθεί σε χαμηλότερη θερμοκρασία.

Αν γίνεται αφήνουμε ελάχιστα ανοικτά όλα τα παράθυρα, όταν παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας στον ήλιο. Θα βοηθήσει ώστε να μείνει η θερμοκρασία σε λίγο πιο χαμηλό επίπεδο, από ότι αν ήταν κλειστά. Η ηλιοπροστασία όχι μόνο για το εμπρός παρμπρίζ αλλά και για το πίσω θα κρατήσει λίγο χαμηλότερα τη θερμοκρασία της καμπίνας.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: