Η εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα εξαρτάται -μεταξύ άλλων- και από την αναλογία αέρα – καυσίμου. Έτσι, στην περίπτωση που το φίλτρο αέρα δεν είναι στην προβλεπόμενη κατάσταση
και έχει μπουκώσει, είναι πολύ πιθανό να αρχίσουν να δημιουργούνται προβλήματα.
Η διάρκεια ζωής του φίλτρου αέρα εξαρτάται αφενός από τα χιλιόμετρα που έχουμε κάνει και αφετέρου από το περιβάλλον που κινείται το αυτοκίνητο. Στην περίπτωση που βρίσκεται σε κακή κατάσταση, είναι πολύ πιθανό ο κινητήρας να χάσει μέρος της απόδοσής του. Ωστόσο, ο καθαρισμός ή αντικατάσταση του είναι αρκετά εύκολη και μπορεί να επιτευχθεί μέσω των παρακάτω βημάτων:
1. Ανοίγουμε το καπό του κινητήρα και εντοπίζουμε το φιλτροκούτι. Συνήθως πρόκειται για ένα μαύρο κουτί που αποτελείται από δύο τμήματα, τα οποία στα περισσότερα αυτοκίνητα ενώνονται με κλιπ ή με βίδες.
2. Εντοπίζουμε τα κλιπ που υπάρχουν περιμετρικά και τα ανοίγουμε, πιέζοντάς τα προς τα πάνω ή κάτω, ανάλογα πως είναι τοποθετημένα.
3. Αφού ανοίξουμε τα κλιπ, σηκώνουμε προσεκτικά το καπάκι, διότι με μία απότομη κίνηση μπορεί να προκαλέσουμε ζημιά στα σωληνάκια των αναθυμιάσεων του λαδιού, που συνήθως είναι ενσωματωμένα με αυτό. Αφού το σηκώσουμε αφαιρούμε το φίλτρο.
4. Σε αυτό το σημείο θα χρειαστεί να το φυσήξουμε με αέρα υπό πίεση για να καθαρίσει ή να το αντικαταστήσουμε με κάποιο καινούργιο. Προσοχή, το φίλτρο αέρα θα πρέπει να είναι αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής και να πληροί τις προδιαγραφές, έτσι ώστε να εφαρμόζει σωστά στο φιλτροκούτι.
5. Αφού ολοκληρώσουμε τον καθαρισμό (ή έχουμε το καινούργιο), το τοποθετούμε προσεκτικά, έτσι ώστε να «πατήσει» στην εγκοπή που διαθέτει περιμετρικά στο εσωτερικό του το φιλτροκούτι. Βάζουμε το καπάκι στο φιλτροκούτι και κατόπιν κλείνουμε ένα προς ένα τα κλιπ.
ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου