ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 10 Απριλίου 2019

Τέλη κυκλοφορίας: Τι αλλάζει με τα πρόστιμα και τον χρόνο παραγραφής

 09/04/2019

 

 

 

Μείωση κατά 50% του χρόνου παραγραφής - Όσοι δεν πληρώσουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας θα καταβάλουν πρόστιμο ίσο με την αξία τους - Τι προβλέπει σχέδιο της ΑΑΔΕ


«Φρένο» στα ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας, ετοιμάζει η Ανεξάρτητη Αρχή Δηµοσίων Εσόδων
Σύµφωνα µε όσα προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δηµοσίων Εσόδων για το τρέχον έτος, η φορολογική διοίκηση θα προχωρήσει σε µια σηµαντική παρέµβαση στο συγκεκριµένο πεδίο απώλειας φορολογικών εσόδων. Θα προχωρήσει στη µείωση κατά 50% του χρόνου παραγραφής των τελών κυκλοφορίας.


Σήµερα τα τέλη κυκλοφορίας παραγράφονται µετά την πάροδο 20 ετών από το τέλος του έτους στο οποίο αφορούν και έχει ληφθεί η απόφαση η σχετική περίοδος να µειωθεί στα 10 έτη. Με την παρέµβαση αυτή επιχειρείται διπλός στόχος:
Πρώτον, να απαλλαγούν από τέλη κυκλοφορίας παλαιών ετών χιλιάδες φορολογούµενοι οι οποίοι δεν µπορούν να αποδείξουν ότι τα έχουν εξοφλήσει. Σηµειώνεται ότι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτη επειδή τους βεβαιώθηκαν από την Εφορία τέλη κυκλοφορίας ακόµη και πριν από 20 έτη, τα οποία υποστηρίζουν ότι είχαν εξοφλήσει αλλά είχαν χάσει τα σχετικά αποδεικτικά λόγω παρέλευσης µεγάλου χρονικού διαστήµατος.


Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι φορολογούµενοι δεν µπορούσαν να εξασφαλίσουν τα σχετικά αποδεικτικά ούτε από την τράπεζα στην οποία είχαν εξοφλήσει τα τέλη επειδή δεν κρατούσε αρχείο. Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε ζητήσει από τη φορολογική διοίκηση να συρρικνώσει τον χρόνο παραγραφής προκειµένου να µην επιβαρύνονται και να µην ταλαιπωρούνται οι φορολογούµενοι.
∆εύτερον, να κινητοποιηθούν οι εισπρακτικοί µηχανισµοί της φορολογικής διοίκησης, προκειµένου να «στριµώξουν» όσους φορολογούµενους δεν εξοφλούν τα τέλη κυκλοφορίας. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις αρµόδιων στελεχών, περίπου ο ένας στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ δεν εξοφλεί εγκαίρως τα τέλη κυκλοφορίας. Πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας περίπου 500.000 οχηµάτων, πολλά από τα οποία θα καταλήξουν στη «δεξαµενή» των ληξιπρόθεσµων οφειλών των φορολογουµένων προς το ∆ηµόσιο. Κάθε χρόνο το Δηµόσιο εισπράττει περίπου 1,3 δισεκατοµµύρια ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά χάνονται έσοδα άνω των 50 εκατοµµυρίων ευρώ.

Πρόστιµο για  όσους δεν πληρώνουν έγκαιρα τα τέλη κυκλοφορίας

Σύµφωνα µε όσα προβλέπει η φορολογική νοµοθεσία, τα τέλη κυκλοφορίας δεν αντιµετωπίζονται όπως οι υπόλοιπες φορολογικές επιβαρύνσεις αναφορικά µε τις επιπτώσεις για τους φορολογούµενους που δεν τα εξοφλούν εγκαίρως. Ενώ για τη µη πληρωµή φόρων, όπως είναι ο φόρος εισοδήµατος, επιβάλλεται ετήσιο επιτόκιο 8,51%, στην περίπτωση εκπρόθεσµης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας επιβάλλεται πρόστιµο 100% των τελών κυκλοφορίας που αναλογούν στο όχηµα. 
ΑΠΟ https://www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: