ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

Μεγάλες αλλαγές στον τρόπο πληρωμών. Τι πρέπει να ξέρετε

04 Μαρτίου 2019






Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία πληρωμής με ψηφιακό χρήμα καθώς και η ενσωμάτωση συστημάτων πληρωμών στα αυτοκίνητα αλλά και σε
δεκάδες αντικείμενα και συσκευές.

Όπως επισημαίνει ο Bill Gajda, ανώτατο στέλεχος Καινοτομίας και Στρατηγικών Συνεργασιών στη Visa, οι ανέπαφες συναλλαγές είτε μέσω καρτών είτε μέσω του κινητού έχουν πλέον κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου διεθνώς και εκτιμάται ότι θα κυριαρχήσουν πλήρως τα επόμενα χρόνια τόσο για μεγάλα όσο και για μικρά ποσά συναλλαγών.

Η Πολωνία αποτελεί την πρώτη χώρα όπου το 100% των συναλλαγών πραγματοποιείται ανέπαφα, αναφέρει χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι η τάση ανόδου θα συνεχιστεί σε όλες τις χώρες. Μιλώντας για την Ελλάδα το ανώτατο στέλεχος της Visa δηλώνει εντυπωσιασμένος τόσο για την μεγάλη άνοδο που επιτεύχθηκε στην πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών και γενικότερα συναλλαγών με πλαστικό χρήμα από τη επιβολή και μετά των capital controls, όσο όμως και για την συνέχιση της ανόδου αυτής και μετά την σχεδόν κατάργηση τους που έχει πραγματοποιηθεί από το περασμένο καλοκαίρι.
Τι έχουμε να περιμένουμε στο μέλλον αναφορικά με τους τρόπους συναλλαγών;
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα μεταφοράς: μετρό, λεωφορεία, τραμ αλλά και κάθε άλλο μέσο μεταφοράς ακόμη και ιδιωτικό, όπως για αυτοκίνητα, ποδήλατα κλπ. Μόνον που - όμως μας αναφέρει ο Bill Gajda - δεν θα πρόκειται για το κλασικό χάρτινο ή ηλεκτρονικό εισιτήριο που ξέραμε μέχρι σήμερα. Εισιτήριο θα αποτελεί πλέον η ίδια η χρεωστική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο.


Στο μετρό για παράδειγμα, με απλά λόγια, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα να περάσει από τις μπάρες και να εισέλθει στους σταθμούς του μετρό απλά με τη κάρτα του, χωρίς αγορά εισιτηρίου. Ο επιβάτης που χρησιμοποιεί την κάρτα του για διαδρομές στο μετρό θα χρεώνεται στο τέλος της ημέρας με ποσό ανάλογα με τις διαδρομές που έχει κάνει, με την επιλογή της οικονομικότερης λύσης που προσφέρεται στο σύστημα.

Η Visa σε συνεργασία με άλλες εταιρίες βρίσκεται στη διαδικασία ανάπτυξης του νέου προϊόντος που ήδη υπάρχει πιλοτικά αλλά και εμπορικά όπως στο Λονδίνο για το μετρό τα λεωφορεία κλπ. Στην Ελλάδα όπως ενημερωνόμαστε η Visa έχει έρθει σε συναντήσεις με αρμόδιους φορείς για το ζήτημα αυτό και έχει υπάρξει ενδιαφέρον για την υλοποίηση του.

Ένας ακόμη τομέας που υπάρχουν ήδη επαναστατικές αλλαγές λόγω της διασυνδεσιμότητας και της διείσδυσης του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) είναι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως διαπιστώσαμε πρόσφατα και στην μεγαλύτερη έκθεση ψηφιακών τεχνολογιών στο κόσμο στο Mobile World Congress που ολοκληρώθηκε στη Βαρκελώνη, όλες σχεδόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθετούν ενσωματωμένα και αυτοματοποιημένα συστήματα πληρωμών.

Οι πληρωμές που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, αναφέρει ο Bill Gajda θα γίνονται πλέον χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση, όπως για το πάρκινγκ, τα διόδια, για αγορές προϊόντων σε υπαίθριος σταθμούς κλπ. Θα γίνονται αυτοματοποιημένα καθώς τα αυτοκίνητα διαθέτουν ήδη έξυπνα συστήματα πληρωμών που επικοινωνούν απευθείας με τα αντίστοιχα σύστημα πληρωμών στα μέσα που προαναφέρθηκαν. Οι συναλλαγές γίνονται δηλαδή «αόρατες».

Ερωτηθείς για θέματα ασφάλειας στις συναλλαγές το ανώτατο στέλεχος την Visα είναι απόλυτα καθησυχαστικός. Οι συναλλαγές γίνονται ακόμη πιο ασφαλείς με την έλευση των νέων τεχνολογιών. Από την υπογραφή με το χέρι, το PIN, την ψηφιακή υπογραφή πηγαίνουμε σε βιομετρικά στοιχεία αναγνώρισης και ταυτοποίησης που είναι εξαιρετικά πιο ασφαλή και αξιόπιστα: στο αποτύπωμα του χεριού, στην αναγνώριση φωνής, στην αναγνώριση του προσώπου ακόμη στην αναγνώριση του ίδιου του ανθρώπου.

Τα κινητά πλέον έχουν τη δυνατότητα να αναγνώρισης του κάτοχου τους από την κίνηση του χεριού τους, από το πώς πιάνουν το κινητό και το πώς το χρησιμοποιούν. Σε μερικά δευτερόλεπτα εάν καταλάβουν ότι ο χρήστης του κινητού τηλεφώνου δεν είναι ο και ο κάτοχος του απενεργοποιούνται, μας επισημαίνει. Η εποχή όπου ο άνθρωπος δεν θα μεσολαβεί καθόλου για να πραγματοποιεί πληρωμές δεν είναι στο απώτερο μέλλον, έχει ήδη ξεκινήσει με τις πρώτες εφαρμογές να έρχονται και στην Ελλάδα.

ΑΠΟ https://www.madata.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΕΚΕ για μεταβίβαση τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία καταναλωτών

22/04/2024  13:00 «Πληθαίνουν οι υποθέσεις μεταβίβασης τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία των καταναλωτών. Έξι χρόνια...