ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019

Τι σημαίνουν οι ενδείξεις των ελαστικών;

 

Όλα τα ελαστικά των οχημάτων αναγράφουν στο πλαϊνό τους τμήμα μια πλειάδα
από αριθμούς και κωδικούς, τα οποία δείχνουν τις διαστάσεις, τις προδιαγραφές του ελαστικού την ημερομηνία παραγωγής κ.ο.κ. Ας δούμε λοιπόν ένα – ένα
αναλυτικά τι σημαίνουν τα πιο βασικά… ιερογλυφικά των ελαστικών.


Διαστάσεις

Παράδειγμα: 165/65 R14. Το 165 σημαίνει το φάρδος του ελαστικού σε χιλιοστά, το 65 είναι η σχέση ύψους προς φάρδος διατομής (65%), R σημαίνει δομή (Radial) και το 14 είναι η διάμετρος της ζάντας σε ίντσες.


 
Δείκτης φορτίου και πίεση αέρα

Στην φωτογραφία αναγράφεται μέγιστο βάρος ελαστικού στα 437 κιλά (ή 963 λίβρες) και μέγιστη πίεση στα 51 PSI ή 350 kPa.


 
Ημερομηνία κατασκευής

Ο τετραψήφιος αριθμός της φωτογραφίας υποδηλώνει την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού. Δηλαδή: Το 3612 σημαίνει ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε την 36η εβδομάδα του 2012.


 
Δείκτης ταχύτητας

Στην εικονιζόμενη ένδειξη 79Τ, τα νούμερα αντιστοιχούν με το δείκτη φορτίου (το 79 αντιστοιχεί με 437 κιλά) και το γράμμα με το δείκτη ταχύτητας. Πιο αναλυτικά:

  • L έως 120 χλμ./ώρα
  • M έως 130 χλμ./ώρα
  • N έως 140 χλμ./ώρα
  • P έως 150 χλμ./ώρα
  • Q έως 160 χλμ./ώρα
  • R έως 170 χλμ./ώρα
  • S έως 180 χλμ./ώρα
  • T έως 190 χλμ./ώρα
  • U έως 200 χλμ./ώρα
  • H έως 210 χλμ./ώρα
  • V έως 240 χλμ./ώρα
  • W έως 270 χλμ./ώρα
  • Y έως 300 χλμ./ώρα
  • ZR > 240 χλμ./ώρα

 
Κωδικός έγκρισης

Ε2: Ένδειξη συμμόρφωσης με κανονισμούς της Ε.Ε. Ο αριθμός στον κύκλο μετά το E δείχνει τη χώρα έγκρισης.



Tubeless Radial

Tubeless σημαίνει χωρίς αεροθάλαμο (κοινώς σαμπρέλα) και Radial σημαίνει ότι ο κορμός αποτελείται από ακτινικές χορδές λινών. Αυτές οι χορδές είναι στρώματα υφάσματος που συγκροτούν τον κορμό του ελαστικού, και αναπτύσσονται ακτινικά κατά πλάτος του ελαστικού από τη μία στεφάνη στην άλλη.


ΑΠΟ  http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: