ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018

Χειμερινά ελαστικά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε








Ο χειμώνας είναι εδώ και επιβάλλεται να προσαρμοστούμε αναλόγως. Τόσο εμείς, όσο και ο τετράτροχος σύντροφός μας.  Εκτός λοιπόν από την σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου μας για τον χειμώνα,
πρέπει να αναλογιστούμε αν χρειαζόμαστε και χειμερινά ελαστικά.

Μια δύσκολη επιλογή για την χώρα μας, καθώς οι συνθήκες στις οποίες θα κυκλοφορήσει το αυτοκίνητό μας μπορεί να ποικίλουν αφού το κλίμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Κρήτη και από τα Τζουμέρκα μέχρι την Αθήνα είναι πολύ διαφορετικό.

Στην Ελλάδα, όπως είναι φυσικό τα χειμερινά ελαστικά δεν είναι μία δημοφιλής επιλογή, με εξαίρεση φυσικά τις πιο ορεινές περιοχές. Αυτό έρχεται φυσιολογικά σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, κυρίως την Κεντρική και την Βόρεια όπου το κλίμα τον χειμώνα είναι πολύ πιο εχθρικό. Ας δούμε λοιπόν τι είναι τα χειμερινά ελαστικά και πότε θα πρέπει να αρχίσει να μας απασχολεί η επιλογή τους.

Χρειάζομαι χειμερινά ελαστικά για το αυτοκίνητό μου;

Τα χειμερινά ελαστικά δεν διαφέρουν μόνο στην χάραξη του πέλματος (ο σχεδιασμός τους, αν προτιμάτε) αλλά και στην σύνθεσή τους, σε σχέση με τα υπόλοιπα ελαστικά. Έτσι είναι ιδανική επιλογή σε χειμερινές συνθήκες έντονου κρύου, αλλά και προφανώς υγρού, χιονισμένου ή παγωμένου οδοστρώματος, καθώς το πέλμα τους δεν παγώνει (και έτσι δεν σκληραίνει) και διατηρεί με αυτό τον τρόπο την απόδοσή του.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως το φυσικό περιβάλλον, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, των χειμερινών ελαστικών είναι μέχρι τους 7 βαθμούς Κελσίου και κάτω. Μέχρι εκεί αποδίδουν τα μέγιστα. Και φυσικά σε αυτές τις θερμοκρασίες τα θερινά ελαστικά χάνουν την αποτελεσματικότητά τους γιατί πολύ απλά το πέλμα και η σύσταση αλλοιώνονται. Όσο περισσότερο σκληραίνει το πέλμα, τόσο μειώνεται ο συντελεστής τριβής και αυξάνεται η πιθανότητα απώλειας πρόσφυσης.

Συμφέρει να βάλω χειμερινά ελαστικά;

Σίγουρα το να έχουμε ένα δεύτερο σετ ελαστικών για τον χειμώνα κοστίζει και η απάντηση στο αν συμφέρει ή όχι έχει να κάνει με την χρήση στην οποία προορίζονται. Σε γενικές γραμμές πρέπει να υπολογίζετε πως εύκολα ένα σετ χειμερινών ελαστικών θα σας βγάλει πέντε χειμερινές σεζόν (στην χώρα μας ουσιαστικά μιλάμε για πέντε χειμώνες περίπου). Αν όμως δεν θα κινηθείτε στις συνθήκες που προαναφέραμε, τότε είναι προτιμότερο να έχετε ένα σετ αλυσίδες μαζί σας, στην περίπτωση που μία στο τόσο θα πατήσετε σε χιόνι. Από την άλλη έχουν το καλό ότι ξεκουράζουν για το ανάλογο διάστημα τα θερινά ελαστικά (ειδικά σε συνθήκες εχθρικές για αυτά), τα οποία έτσι θα βγάλουν περισσότερα χιλιόμετρα.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των χειμερινών ελαστικών

Σίγουρα το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των χειμερινών ελαστικών είναι η αυξημένη ενεργητική ασφάλεια που προσφέρουν στον οδηγό, ο οποίος δεν θα χρειαστεί μάλιστα να τοποθετήσει αλυσίδες κλπ. για να πατήσει στο χιόνι. Και αυτό και μόνο το πλεονέκτημα είναι αρκετό για να τα επιλέξει κανείς. Από την άλλη όμως, το κόστος, η καταπόνησή τους όταν δεν κυκλοφορούν στις συνθήκες για τα οποία είναι σχεδιασμένα και ο θόρυβος κύλισης κάνουν πολλούς διστακτικούς απέναντί τους. Σε κάθε περίπτωση αν κινείστε σε συνθήκες που να δικαιολογούν την τοποθέτηση χειμερινών ελαστικών (ανεξάρτητα από το αν έχετε δικίνητο ή τετρακίνητο αυτοκίνητο) τότε καλό θα είναι να τα επιλέξετε και θα εκπλαγείτε από το κράτημά τους όχι μόνο σε βροχή, αλλά και σε χιόνι ακόμη και σε πάγο. Αξίζει να αναφέρουμε πως σε κάποιες χώρες η χρήση χειμερινών ελαστικών επιβάλλεται από τον νόμο. Στη χώρα μας φυσικά δεν υπάρχει νομοθεσία που να μας υποχρεώνει για κάτι τέτοιο.

Πού τα αποθηκεύουμε όταν δεν χρησιμοποιούνται;

Το μεγαλύτερο μείον της εν λόγω επιλογής, καθώς όπως είπαμε το κόστος έρχεται «μία η άλλη» με την λιγότερη χρήση που υφίστανται τα κανονικά ελαστικά.

Προφανώς δεν έχουν όλοι την πολυτέλεια του γκαράζ ή της αποθήκης. Το να έχεις μια τετράδα ελαστικών στο χολ του σπιτιού δεν είναι η ενδεδειγμένη επιλογή, οπότε θα πρέπει να βρεθεί ένας αποθηκευτικός χώρος. Τον οποίο μπορεί να παράσχει το βουλκανιζατέρ από το οποίο τα προμηθευτήκατε, έναντι μικρού αντιτίμου (σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπάρχει καν χρέωση). Σημειώνουμε επακριβώς την ημερομηνία εναπόθεσης του σετ και των προδιαγραφών του, ώστε να μην γίνει κάποιο μπέρδεμα όταν τα χρειαστούμε και βρεθούμε με άσχετη τετράδα.

Πως ξεχωρίζουμε ένα χειμερινό ελαστικό;

Όποιος είναι εξοικειωμένος, μπορεί να καταλάβει από την χάραξη και μόνο πότε ένα ελαστικό είναι χειμερινό. Για τους υπόλοιπους υπάρχει το ειδικό σηματάκι χιονιού στο προφίλ του ελαστικού. Όσον αφορά στις διαστάσεις τους, αυτές δεν μπορεί να είναι άλλες από αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής.

Φυσικά, στην χώρα μας μπορεί κάποιος να μην χρησιμοποιήσει ποτέ χειμερινά ελαστικά αν κυκλοφορεί σε πόλεις, νησιά κλπ. και όχι σε κάποιο ορεινό σημείο καθώς ένα ζευγάρι αλυσίδες μια φορά στο τόσο που θα χρειαστεί, θα κάνει τη δουλειά και με πολύ λιγότερο κόστος. Αν όμως κάποιος κινείται στο ορεινό δίκτυο και αντιμετωπίζει συνθήκες που δικαιολογούν χρήση χειμερινών ελαστικών τότε καλό είναι να προμηθευτεί μία τετράδα και να κινείται με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: