ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2018

Πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπροστά; Τι μας λένε αυτά τα λαμπάκια;








Πριν πολλά χρόνια, όταν έκανα τα πρώτα μου χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του οικογενειακού αυτοκινήτου, η συμβουλή του δάσκαλου οδήγησης, δηλαδή του… πατέρα μου, ήταν όταν γυρνάω τον διακόπτη για να πάρει
εμπρός το μοτέρ να πατάω πάντα τον συμπλέκτη.

Έτσι, μου έλεγε, δεν υπάρχει περίπτωση να εκκινήσεις το μοτέρ και να μετακινηθεί το αυτοκίνητο, έχοντας μέσα ταχύτητα (κάτι που σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα μετακινηθεί με τη μιζιά εμπρός ή πίσω και μπορεί να συμβεί κάποιο ατύχημα). Από τότε βέβαια έχουν περάσει δυόμιση δεκαετίες και τα αυτοκίνητα εξελίχθηκαν και είναι γεμάτα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά βοηθήματα. Τι ισχύει λοιπόν σήμερα; Πατάμε ή όχι συμπλέκτη όταν βάζουμε εμπρός το μοτέρ του αυτοκινήτου;

Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «ναι πατάμε»! Και όχι μόνο για να αποφύγουμε τυχόν ατύχημα, αλλά γιατί έτσι φθείρονται λιγότερο τα μηχανικά μέρη που εμπλέκονται στη μετάδοση, ενώ λιγότερη είναι και η φθορά  για τη μίζα, καθώς κάνουμε το έργο της πιο εύκολο αλλά και η κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία είναι μικρότερη.

Για αυτό το λόγο εξάλλου, πλέον πολλά αυτοκίνητα δεν παίρνουν εμπρός αν δεν πατήσεις τον συμπλέκτη, καθώς έχουν μία ασφάλεια συνδεδεμένη με το πεντάλ. Αυτό ακριβώς μας λέει και το κίτρινο λαμπάκι στην παραπάνω εικόνα, στον πίνακα οργάνων. Αυτό στα αυτοκίνητα που έχουν τον συγκεκριμένο εξοπλισμό ανάβει μόλις γυρίσουμε τον διακόπτη και σβήνει μόλις πατήσουμε τον συμπλέκτη. Ουσιαστικά είναι εκεί για να μας θυμίζει πως το αυτοκίνητο δεν θα πάρει εμπρός αν δεν πατήσουμε συμπλέκτη.

Από την άλλη, το πράσινο λαμπάκι με την ίδια σχεδόν σχεδίαση αλλά μία… παρένθεση εξωτερικά του, βρίσκεται στα αυτόματα αυτοκίνητα και θυμίζει στον οδηγό να πατήσει φρένο προκειμένου να μετακινήσει τον επιλογέα από τη θέση «P».

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: