ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

Ξεχάστε την φορολογική ακινησία, έρχεται το Περιουσιολόγιο!

04/10/2018 






Εδώ και χρόνια εισαγωγείς, έμποροι και ιδιοκτήτες ΙΧ «φωνάζουν» για τα άδικα και εξωπραγματικά που επιβάλλονται στα οχήματα, τα σκάφη μέχρι και τις
βάρκες.

Του Γιώργου Κ. Ανδρή (ga@newsauto.gr)

Μάλιστα ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι εκάστοτε υπουργοί Οικονομικών ανακοινώνουν την κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης και τη δημιουργία του Περιουσιολογίου στο οποίο θα αναγράφονται η κινητή και ακίνητη περιουσία όλων των φορολογούμενων.


Είναι ξεκάθαρο πως τα ακίνητα που θα καταγραφούν θα φορολογούνται βάσει της αντικειμενικής τους αξίας που θα ορίσει το υπουργείο Οικονομικών. Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη αναμένεται να έρθει από την κινητή περιουσία που περιλαμβάνει αυτοκίνητα, σκάφη-βάρκες, ελικόπτερα μέχρι και ιδιωτικά τζετ. Ο λόγος που κάνουμε λόγο για… έκπληξη από το Περιουσιολόγιο ειδικά για τα τα αυτοκίνητα και τα σκάφη έχει να κάνει με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας ή των Αδειών Πλόων τα οποία δεν θα είναι πλέον ανενεργά φορολογικά.

Ειδικότερα αν κάποιος καταθέσεις τς πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του ή την άδεια πλόων στο σκάφος του τότε δεν υπάρχει τεκμήριο διαβίωσης και βέβαια οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας αλλά ούτε και τίποτα άλλο για τα σκάφη.

Το Περιουσιολόγιο φαίνεται πως θα αλλάξει ριζικά τα παραπάνω δεδομένα καθώς τα αυτοκίνητα ή στα σκάφη τα οποία βρίσκονται σε φορολογική ακινησία ξαφνικά θα αποτελούν πάγια περιουσιακά στοιχεία και θα φορολογούνται! Με λίγα λόγια η φορολογική ατέλεια καταργείται και ξαφνικά θα αποτελούν πάγια περιουσιακά στοιχεία που φορολογούνται.

Αλλωστε είναι γνωστό πως όταν κάποιος κάτοχος αυτοκινήτου ή σκάφους καταθέτει την άδεια με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας δεν αναγράφεται καθόλου στην φορολογική δήλωση. Με το περιουσιολόγιο αυτό δεν θα συμβαίνει καθώς θα καταγράφονται κανονικά ασχέτως αν δεν κυκλοφορούν. Παρόλα αυτά ο τρόπος φορολόγησής τους ακόμη δεν έχει γίνει γνωστός αλλά κάποια στελέχη στο οικονομικό επιτελείο εκτιμούν πως το Περιουσιολόγιο θα βάλει ένα τέλος στην αθρόα κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας των ΙΧ και αδειών πλόων στα σκάφη-βάρκες.

Επίσης οι πάνω από 1,5 εκατ. πινακίδες που έχουν κατατεθεί στις εφορίες αποδεικνύουν και περίτρανα πως οι ώστε οι ιδιοκτήτες τους δεν αντέχουν οικονομικά και προσπαθούν με αυτό οτν τρόπο να γλιτώσουν τα υπέρογκα τεκμήρια, τα Τέλη Κυκλοφορίας, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης (πάνω από 2 λίτρα) αλλά και την υποχρεωτική ασφάλιση ακόμη και αν δεν τα κυκλοφορούν…
Αν βέβαια αφήνουν και τις πινακίδες για διάστημα άνω των 18 μηνών τότε θα πρέπει να πληρώσουν και χαράτσι 30 ευρώ για να τις ξαναπάρουν.

Αλλά με δεδομένο πως δεν θα μειωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2019 και πως θα έρθει το Περιουσιολόγιο μάλλον θα καταστρέφονται τα αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους δεν μπορούν να τα έχουν στην κατοχή τους παρά να καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

ΑΠΟ https://www.newsauto.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: