ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2018

Τα έχουν όλα τα αυτοκίνητα. Ξέρεις τι κάνουν;








Κάποιες φορές, κυρίως μετά από την πολύχρονη χρήση ενός αυτοκινήτου, οι αρμοί στο εμπρός καπό αλλά και στο πίσω του πορτμπαγκάζ χάνουν την αρχική τους ρύθμιση και μεγαλώνουν ή μικραίνουν ασύμμετρα από τη μία ή
την άλλη πλευρά του αμαξώματος. Η ρύθμισή τους όμως είναι πανεύκολη, καθώς μπορεί να γίνει μέσα σε πολύ λίγο χρόνο και χωρίς εργαλεία.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τα πάνελ του αμαξώματος είναι τοποθετημένα από το εργοστάσιο με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή, προκειμένου να εξασφαλιστεί πως οι αρμοί (τα κενά που έχουν δηλαδή μεταξύ τους και σχηματίζουν αυτή τη μαύρη λωρίδα που βλέπουμε και στις πιο πάνω εικόνες) είναι ίσοι σε απόσταση μεταξύ τους. Υπάρχει μάλιστα και ειδικός έλεγχος, ο οποίος γίνεται για αυτόν ακριβώς το λόγο, πριν το αυτοκίνητο αφήσει τη γραμμή παραγωγής.

Παρόλα αυτά με το πέρασμα των χρόνων, με τα πολλά άνοιξε/κλείσε των καπό (τόσο του εμπρός αλλά και του πίσω) αλλά και με τις ανωμαλίες των δρόμων από τις οποίες διέρχονται τα αυτοκίνητα και ταλαιπωρείται το πλαίσιό τους, αναμενόμενα οι αρμοί χάνουν την αρχική τους ρύθμιση, καθώς ακόμη και η ελάχιστη μετατόπιση των πάνελ του αμαξώματος έχει ως αποτέλεσμα την διαφοροποίηση των αρμών.

Το καλό όμως είναι πως αυτή η διαφοροποίηση συνήθως δεν οφείλεται σε κάποιο σοβαρό πρόβλημα και είναι φυσικά πολύ εύκολα και γρήγορα επιδιορθώσιμη, χωρίς μάλιστα να απαιτείται κανένα εργαλείο.

Και αυτό γιατί οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν φροντίσει ώστε να τοποθετήσουν στα αυτοκίνητα ελαστικούς ρεγουλατόρους (ρυθμιστές), πάνω στους οποίους «πατούν» τα καπό (τόσο το εμπρός όσο και το πίσω) και είναι σε εμφανέστατη θέση.

Μόλις λοιπόν εντοπίσετε τον ρεγουλατόρο, στρίβοντας/ξεβιδώνοντας τον αριστερόστροφα (αντίθετα από τη φορά του ρολογιού) τότε αυτός «ψηλώνει» (βγαίνει προς τα πάνω) με αποτέλεσμα να κρατά και το καπό πιο ψηλά. Αν τον στρίψουμε δεξιόστροφα, αυτός «κονταίνει» (μπαίνει πιο κάτω) και κρατά το καπό πιο χαμηλά.

Συνήθως στα καπό υπάρχουν δύο ή τέσσερις τέτοιοι ρεγουλατόροι (όπως φαίνεται και με τα βελάκια στην πιο πάνω εικόνα) και το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τους ρυθμίσετε στο επιθυμητό ύψος, προκειμένου οι αρμοί ανάμεσα στα πάνελ να είναι ίδιοι εκατέρωθεν του αμαξώματος.

ΑΠΟ  http://www.autogreeknews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ. ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με άτομα του χωριού μας.