ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Ανοίγει ο δρόμος για ηλεκτρικά ταξί και υδατοδρόμια

 3/10/2018





Με ευρεία πλειοψηφία υπερψηφίστηκε στην ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την ίδρυση και τη λειτουργία υδατοδρομίων καθώς και η δυνατότητα κυκλοφορίας ηλέκτρικών ταξί στους δρόμους της χώρας.


Την συγκρότηση ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδίου για όλα τα υδατοδρόμια της χώρας, προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, στο πλαίσιο της συζήτησης και υπερψήφισης του νομοσχεδίου για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, με ευρεία πλειοψηφία. Παρά τις παρατηρήσεις εκ μέρους των εκπροσώπων των κομμάτων για «μελανά σημεία» του νομοσχεδίου, τα κόμματα πλην του ΚΚΕ και της ΧΑ, υπερψήφισαν την αρχή του στην ολομέλεια.

Ο υπουργός Μεταφορών διαβεβαίωσε ότι τον ερχόμενο Απρίλιο θα υπάρχουν άδειες για την πλειοψηφία των υδατοδρομίων της χώρας, όπου δεν υπάρχει ιδιωτικό ενδιαφέρον.

Η τροπολογία για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών ταξί


Η δυνατότητα να κυκλοφορούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΤΑΞΙ δίνεται, με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια.


Συγκεκριμένα, αναφέρεται μεταξύ άλλων, η δυνατότητα να εισάγονται και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κυκλοφορία Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ και καθορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις ισχύος και χωρητικότητας μπαταρίας για τα εν λόγω αυτοκίνητα. Τα οχήματα πρέπει να έχουν ηλεκτροκινητήρα ισχύος τουλάχιστον πενήντα κιλοβάτ (50KW) και μπαταρία χωρητικότητας τουλάχιστον τριάντα κιλοβατώρων (30kWh), ενώ μπορούν να είναι οποιουδήποτε τύπου και παντός εδάφους.

Τα οχήματα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της επιβάρυνσης του φυσικού περιβάλλοντος, στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και στον περιορισμό της ηχορύπανσης (μηδαμινοί ρύποι), επισημαίνεται στην διάταξη.

ΑΠΟ http://newpost.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: