ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Έρχονται πρόστιμα μέχρι 150 ευρώ για όσους δεν περάσουν ΚΤΕΟ

 25 Σεπτεμβρίου 2018







Μόλις πέντε ημέρες έμειναν, μαζί με την σημερινή, μέχρι την εκπνοή της προθεσμίας για τα ΚΤΕΟ προκειμένου να αποφευχθούν πρόστιμα 150 και πλέον ευρώ. Όσοι δεν έχουν περάσει το αυτοκίνητό τους ή την μηχανή τους
από ΚΤΕΟ, καλό θα ήταν να σπεύσουν διότι από την 1η Οκτωβρίου 2018 θα τεθεί σε ισχύ ο νόμος 4530/30-3-2018 (άρθρο 55) ο οποίος και επιβάλει πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους αμέλησαν αυτή τους την υποχρέωση. Υπολογίζεται πως περί το ένα εκατομμύριο οχήματα σε όλη την Ελλάδα έχουν ακόμη ανοιχτή αυτή την εκκρεμότητα.

Σύμφωνα με την »Καθημερινή», η ισχύς του νόμου 4530 αρχίζει από 1η Οκτωβρίου και απλοποιεί την διαδικασία εντοπισμού των μη ελεγχθέντων οχημάτων, αφού με τις νέες τεχνολογίες μπορεί το κράτος πολύ εύκολα να γνωρίζει τους παραβάτες, «με το πάτημα ενός κουμπιού». Και αυτό διότι πλέον όλα τα ΚΤΕΟ, δημόσια και ιδιωτικά, είναι συνδεδεμένα online με τις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που με αυτόν τον τρόπο μπορεί να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο ποιο όχημα πέρασε ΚΤΕΟ και πότε. Εφόσον το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ το πρόστιμο θα βεβαιώνεται ταμιακά από την φορολογική διοίκηση. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι η οφειλή θα εμφανιστεί στο taxisnet. Σημειώνεται πως ο νόμος δεν κάνει διάκριση σε αυτοκίνητα, δίκυκλα ή φορτηγά και αναφέρεται σε οχήματα εν γένει. Έχοντας λοιπόν φθάσει το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να σημειωθεί για μια ακόμη φορά συνωστισμός στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας .

Τι ισχύει για τα πρόστιμα και τα ΚΤΕΟ; ΚΤΕΟ περνούν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα (αυτοκίνητα και μηχανές) στα 4 χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία και έπειτα κάθε δύο χρόνια (εξαιρούνται τα ταξί και τα βαρέα οχήματα που περνούν κάθε χρόνο)Αν ένα όχημα δεν περάσει εντος προθεσμίας το ΚΤΕΟ, επιβαρύνεται με πρόστιμο που για τα επιβατικά αυτοκίνητα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης είναι 16 ευρώ, για μέχρι έξι μήνες 33 ευρώ και για πάνω από έξι μήνες 65 ευρώ. Τα οχήματα (αυτοκίνητα και μηχανές) που θα εντοπιστούν να μην έχουν περάσει ΚΤΕΟ θα επιβαρυνθούν πρόσθετα από τα παραπάνω ποσά με πρόστιμο 150 € που θα αναρτηθεί στην καρτέλα τους στο Taxis. Ο εντοπισμός των οχημάτων θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης της βάσης δεδομένων των οχημάτων που έχουν περάσει ΚΤΕΟ, η οποία υπάρχει στο Υπουργείο Μεταφορών και της βάσης του Υπουργείου Οικονομικών στην οποία είναι καταγεγραμμένα όλα τα οχήματα. Η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και στο θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων.

Πάντως μετά την λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ εδώ και 15 χρόνια η διεκπεραίωση της σχετικής διαδικασίας είναι μια μάλλον εύκολη υπόθεση που με προγραμματισμένο ραντεβού διαρκεί περίπου 30 λεπτά. Το μέτρο έχει στόχο και προφανώς συμβάλει στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην χώρα. Τα περισσόετρα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι ανοικτά καθημερινά μέχρι και τις 7 το απόγευμα ενώ το Σάββατο τελευταία μέρα οπότε και εκπνέει η σχετική προθεσμία είναι ανοικτά μέχρι τις 3 το μεσημέρι.

ΑΠΟ https://www.aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: