ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

Τέλος το Diesel στα ΙΧ

  • 6 Ιουνίου 2018 - 23:54





Το τέλος των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ντίζελ προαναγγέλλει η ευρωπαία επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς και Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα εκτιμώντας ότι το Dieselgate
ήταν ένα «σημείο καμπής» για την Ευρωπαϊκή Ένωση.
«Τα αυτοκίνητα που κινούνται με ντίζελ είναι τελειωμένα», δήλωσε σε συνέντευξη της στο Bloomberg η ευρωπαία επίτροπος προσθέτοντας ότι «σε μερικά χρόνια οι μηχανές ντίζελ θα έχουν εξαφανιστεί. Είναι τεχνολογία που ανήκει στο παρελθόν».
Μάλιστα το σκάνδαλο με την παραποίηση των στατιστικών για τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ, την οποία παραδέχθηκε το 2015 η Volkswagen μπορεί να βοηθήσει την ΕΕ να ετοιμαστεί για την τεχνολογική επανάσταση που έρχεται στις οδικές μεταφορές. Στόχος είναι η Ευρώπη να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στην αυτοκινητοβιομηχανία σε μια εποχή που εντείνεται ο ανταγωνισμός τόσο από τις ΗΠΑ όπου εδρεύει η Tesla όσο και από την Κίνα από την οποία προέρχονται περίπου τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στους δρόμους.
Το σκάνδαλο της VW, που αποκαλύφθηκε από τις ΗΠΑ και ανάγκασε την Γερμανία να ανακαλέσει περίπου 8,5 εκατομμύρια οχήματα έφερε μια νέα κρίση στην κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, ενώ οι ρυθμιστικές Αρχές ξεκίνησαν να αναζητούν τρόπους για να μπαλώσουν τις τρύπες στη νομοθεσία που απειλούσαν την στρατηγική της ΕΕ για το περιβάλλον.
Το θέμα είναι πολιτικά επικίνδυνο στην Ευρώπη επειδή περίπου τα μισά αυτοκίνητα στην περιοχή κινούνται με ντίζελ. Την προηγούμενη εβδομάδα οι κυβέρνησεις των χωρών της ΕΕ έδωσαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη δυνατότητα να επιβάλει στις αυτοκινητοβιομηχανίες πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ για κάθε ελαττωματικό αυτοκίνητο και να διατάζει ανακλήσεις.
Η Μπιενκόφσκα δήλωσε ότι η «αλαζονεία» των αυτοκινητοβιομηχανιών σε συνδυασμό με τους στενούς δεσμούς που έχουν με τις εθνικές κυβερνήσεις αρχικά οδήγησαν σε ένα νομοσχέδιο που αντιμετώπιζε το σκάνδαλο ως μικρής σημασίας. Σταδιακά η αντιμετώπιση άλλαξε.
Πέρα από την αυστηρότερη ρύθμιση της αγοράς η Κομισιόν ξεκινά και μια πρωτοβουλία για την ανάπτυξη μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, προσφέροντας και χρηματοδότηση. Ανάμεσα στις ευρωπαϊκές εταιρείες που θέλουν να μπουν στην συγκεκριμένη αγορά βρίσκονται οι BMW, Daimler, BASF και Vattenfall.
«Θέλουμε να παράγουμε μπαταρίες στην Ευρώπη αλλά να έχουμε και όλη την αλυσίδα παραγωγής εδώ», δήλωσε η Μπιενκόφσκα προσθέτοντας ότι αυτό είναι ένα project που δεν μπορεί να υποστηρίξει καμία χώρα μόνη της.

Πηγή: mononews.gr
ΑΠΟ http://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: