ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 6 Μαΐου 2018

Πότε οι αερόσακοι μπορεί να τραυματίσουν








Με αερόσακους εφοδιάζεται κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο και πλέον στα περισσότερα μοντέλα υπάρχουν 6 ή 7 αερόσακοι (ζεύγη μετωπικών,
πλευρικών, οροφής και γονάτων οδηγού). Απαραίτητη προϋπόθεση για να προστατέψουν, είναι όλοι οι επιβάτες να φορούν τις ζώνες ασφαλείας, όπως επίσης να κάθονται σε κάθετη στάση, ποτέ ξαπλωμένοι και να μην τοποθετούν μπροστά τους διάφορα αντικείμενα και πολύ χειρότερα τα παιδιά στην αγκαλιά ή ζώα.

Ακόμη και αν τηρηθούν όλες οι προαναφερθείσες προφυλάξεις, δεν μπορεί να αποκλειστεί η πιθανότητα τραυματισμού ή ελαφρών εγκαυμάτων στο κεφάλι, στο στήθος ή στα χέρια κατά την ενεργοποίηση του αερόσακου. Ο αερόσακος φουσκώνει ακαριαία (σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου) και κατόπιν ξεφουσκώνει στον ίδιο χρόνο. Όταν ανοίξει δεν χρησιμοποιείται ξανά και χρειάζεται αντικατάσταση, συνήθως μαζί με τους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας, με το τιμόνι, το ταμπλό κ.λπ.

Εμπρόσθιοι αερόσακοι

Μην οδηγείτε κρατώντας το τιμόνι από τις ακτίνες του και μην αφήνετε τα χέρια σας πάνω στο κέντρο του τιμονιού. Απαγορεύεται να βάζετε τα πόδια πάνω στο ταμπλό, στη θέση του συνοδηγού γιατί εκτός από αντιαισθητικό μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς εάν ανοίξει ο αερόσακος. Καλό είναι μην καπνίζετε όταν οδηγείτε, καθώς με την ενεργοποίηση των αερόσακων μπορεί να προκληθούν εγκαύματα ή τραυματισμός από τα αναμμένα τσιγάρα. Φυσικά στο τιμόνι απαγορεύεται η επικόλληση οποιουδήποτε αντικειμένου.

Πλευρικοί αερόσακοι

Καλύψτε τα καθίσματα μόνο με εγκεκριμένα καλύμματα, αφού με αυτά δεν υπάρχει κίνδυνος να εμποδίσουν το άνοιγμα των πλευρικών αερόσακων. Μη στερεώνετε και μην κολλάτε τίποτα στις πλάτες των καθισμάτων (ρούχα κλπ), καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό στον θώρακα και στο χέρι σε περίπτωση που ανοίξει ο πλευρικός αερόσακος.

Αερόσακοι κεφαλής (τύπου κουρτίνας)

Μη στερεώνετε και μην κολλάτε τίποτα στην οροφή του αυτοκινήτου, αφού κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό στο κεφάλι σε περίπτωση που ανοίξει ο αερόσακος κεφαλής τύπου κουρτίνας. Αν το αυτοκίνητό σας διαθέτει αυτόν τον εξοπλισμό, μην αποσυναρμολογήσετε τις χειρολαβές που είναι τοποθετημένες στην οροφή, καθότι χρησιμεύουν και για τη στήριξη των αερόσακων κεφαλής τύπου κουρτίνας.

Info: Η ενεργοποίηση ενός ή περισσότερων αερόσακων συνοδεύεται από την απελευθέρωση μικρής ποσότητας καπνού και από έναν θόρυβο, που οφείλονται στην ενεργοποίηση του πυροτεχνικού φυσιγγίου που είναι ενσωματωμένο στο σύστημα. Ο καπνός αυτός δεν είναι επιβλαβής, μπορεί ωστόσο να διαπιστωθεί ότι ερεθίζει ευαίσθητα άτομα. Ο θόρυβος της πυροδότησης που σχετίζεται με το άνοιγμα ενός ή περισσότερων αερόσακων μπορεί να προκαλέσει ελαφρά μείωση της ικανότητας ακοής για πολύ λίγο.

Σε περίπτωση ελαφρού χτυπήματος, πρόσκρουσης στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου ή σε περίπτωση ανατροπής, οι αερόσακοι μπορεί να μην ενεργοποιηθούν. Σε σύγκρουση στο πίσω ή το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, συνήθως κανένας από του πλευρικούς αερόσακους δεν ενεργοποιείται.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη