ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

Σωστή χρήση και συντήρηση των φρένων

Τα φρένα ή αλλιώς το σύστημα πέδησης ενός αυτοκινήτου αποτελεί ένα βασικό
μέρος του, ενώ η σωστή χρήση και συντήρησή τους απαιτείται από τον ιδιοκτήτη – οδηγό γιατί συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Σωστή χρήση των φρένων:

• Ξεκινώντας με τη χρήση, το πρώτο που πρέπει να τηρούμε πάντοτε είναι οι αποστάσεις ασφαλείας και να αποφεύγουμε να φρενάρουμε την τελευταία στιγμή, εκτός βέβαια από περιπτώσεις φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

• Όταν οδηγούμε σε δρόμους με ολισθηρό οδόστρωμα μειώνουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου μας και μεγαλώνουμε τις αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα. Πολύ σημαντικό είναι να μη «χαϊδεύετε» ποτέ το φρένο αφήνοντας το πόδι συνέχεια πάνω στο πεντάλ. Ένα μόνιμο φρενάρισμα έχει ως αποτέλεσμα την υπερθέρμανση των φρένων και τη μεγαλύτερη διαδρομή του πεντάλ του φρένου. Ο σωστός τρόπος είναι το διακεκομμένο φρενάρισμα.

• Στις κατηφόρες τα φρένα επιβαρύνονται και θερμαίνονται γρήγορα. Όταν κινούμαστε σε διαδρομή με έντονες και συνεχείς κατωφέρειες μειώνουμε ταχύτητα και επιλέγουμε μικρότερη σχέση στο κιβώτιο για να εκμεταλλευτούμε την πεδητική ικανότητα του κινητήρα αποφορτίζοντας τα φρένα.

• Κατά την οδήγηση με υγρούς τους δίσκους των φρένων (έντονη βροχόπτωση, πέρασμα με νερό, μετά το πλύσιμο του αυτοκινήτου) τα φρένα πρέπει πρώτα να πατηθούν για να στεγνώσουν. Σε ορισμένα μοντέλα η διαδικασία αυτή γίνεται αυτόματα. Δεν αφήνουμε ποτέ το αυτοκίνητο να ρολάρει με σβηστό κινητήρα γιατί το σερβόφρενο δεν λειτουργεί, που σημαίνει ότι δεν πιάνουν τα φρένα.

• Η ροή του αέρα προς τα φρένα στον μπροστινό προφυλακτήρα δεν πρέπει να εμποδίζεται από πρόσθετα σπόϊλερ που δεν ανήκουν στον εργοστασιακό εξοπλισμό γιατί μπορεί να οδηγήσουν σε υπερθέρμανση των φρένων.

• Προσέχουμε όταν είναι ζεστά τα φρένα να μην περνάμε με φόρα από λιμνάζοντα νερά γιατί υπάρχει περίπτωση να στραβώσουν οι δίσκοι.

• Τα καινούργια τακάκια ή οι δίσκοι πρέπει να στρώσουν τα πρώτα χιλιόμετρα, έτσι ώστε να έχουν την κατάλληλη απόδοση.

Σωστή συντήρηση των φρένων:

• Τα υγρά των φρένων τα αλλάζουμε κάθε δύο χρόνια γιατί ενδέχεται να έχουν δημιουργηθεί φυσαλίδες ατμού επηρεάζοντας την απόδοσή τους. Καλό είναι να γίνεται τακτικός έλεγχος της στάθμης υγρού φρένων στο σχετικό δοχείο.

• Τα τακάκια αλλάζονται συχνότερα όταν το αυτοκίνητο οδηγείται στην πόλη η κάνουμε σπορ οδήγηση. Καλό να είναι να αντικαθίστανται πριν ανάψει η σχετική λυχνία στον πίνακα οργάνων.

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...