ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου 2017

Οδηγίες συντήρησης ακινητοποιημένου οχήματος

Πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών έχουν
παρκάρει μόνιμα το αυτοκίνητό τους ή το κινούν ελάχιστα, λόγω του υψηλού κόστους μετακίνησης. Ωστόσο, το ότι δεν κινείται δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται την απαραίτητη συντήρηση, έτσι ώστε να μην αρχίσουν και παρουσιάζονται σιγά – σιγά διάφορα μικροπροβλήματα με το ανάλογο κόστος. Βέβαια υπάρχουν και κάποια πάγια έξοδα που τρέχουν, όπως είναι τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία δεν υποχρεούνται ο ιδιοκτήτης να πληρώσει μόνο αν έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας. Όμως σε αυτή τη περίπτωση είναι υποχρεωμένος να έχει ακινητοποιημένο το αυτοκίνητο σε ιδιόκτητο στεγασμένο χώρο και όχι στο δρόμο. Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές – οδηγίες για να διατηρείται το αυτοκίνητο στην καλύτερη δυνατή κατάσταση εφ΄όσον κινείται ελάχιστα.

Προστασία από τις καιρικές συνθήκες

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προστασίας του αυτοκινήτου από τον καυτό ήλιο του καλοκαιριού, τη βροχή ή στην χειρότερη περίπτωση το χαλάζι είναι να βρίσκεται σε κάποιο κλειστό πάρκινγκ. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση η ενοικίαση κοστίζει αρκετά χρήματα, (τουλάχιστον 50 ευρώ το μήνα) αν δεν υπάρχει κάποιος ιδιόκτητος χώρος. Πιο οικονομική λύση είναι αυτή της αγοράς μιας καλής, αδιάβροχης κουκούλας με εσωτερική επένδυση και όχι μιας απλής υφασμάτινης. Αν πάλι αναζητάτε τη μέγιστη δυνατή οικονομική λύση, η ηλιοπροστασία είναι απαραίτητη κατά τους θερινούς μήνες για να μην καίγεται το ταμπλό.

Πλύσιμο αμαξώματος

Για να μην χάσει το χρώμα την λάμψη του, καλό είναι να πλένεται το αυτοκίνητο, έστω μία φορά το μήνα. Η σκόνη που επικάθεται, αλλά ιδιαίτερα τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τον χειρότερο «εχθρό» του χρώματος, αφού φθείρουν το βερνίκι και αφήνουν θαμπές κηλίδες.  

Εξαερισμός καμπίνας

Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο σε κλειστό πάρκινγκ, αφήστε ελάχιστα ανοιχτό ένα παράθυρο έτσι ώστε να μην εγκλωβιστεί η υγρασία στο εσωτερικό και μυρίζει άσχημα. Αν πάλι βρίσκεται στο δρόμο, μια φορά την εβδομάδα ανοίξτε όλα τα παράθυρα και τις πόρτες για να «αλλάξει» ο αέρας στην καμπίνα.

Έλεγχος πίεσης ελαστικών

Τα ελαστικά χάνουν σιγά - σιγά μικρή ποσότητα αέρα, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι για καιρό ακινητοποιημένο. Αν σκοπεύετε να το αφήσετε σταθμευμένο για αρκετό διάστημα φουσκώστε τα περισσότερο από το κανονικό. Ποτέ μην τα αφήσετε με λίγο αέρα γιατί θα αρχίσουν να φθείρονται τα λινά στα πλαϊνά, ενώ παράλληλα θα «κάτσουν» στο σημείο που πατάνε στο δρόμο και θα «τετραγωνίσουν» με αποτέλεσμα να κάνουν έντονο θόρυβο κατά την κύλιση. Καλό είναι να γίνονται κάποια χιλιόμετρα γιατί διαφορετικά θα ξεραθούν γρήγορα, ακόμα και αν είναι καινούργια.

Αποσύνδεση πόλων μπαταρίας

Αν το αυτοκίνητο μείνει για πολλές εβδομάδες ακινητοποιημένο, αφαιρέστε τα καλώδια που έρχονται σε επαφή με τους πόλους της μπαταρίας για να μην αποφορτιστεί. Όμως και πάλι θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ακόμα και έτσι η μπαταρία χάνει μέρος της ενέργειάς της, γι’αυτό πάντα θα πρέπει να υπάρχουν στο αυτοκίνητο καλώδια εκκίνησης ανάγκης.

Λειτουργία air condition

Η μη λειτουργία του air condition για μεγάλο χρονικό διάστημα έχει ως συνέπεια να ξεραίνονται οι σωληνώσεις. Έτσι, όπως θα διαβάσετε στο εγχειρίδιο χρήσης θα πρέπει να λειτουργεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να λιπαίνεται το σύστημα (πάντα με τον κινητήρα σε λειτουργία, αλλιώς η μπαταρία θα αποφορτιστεί γρήγορα).

Ελαφρύ «λύσιμο» του χειρόφρενου

Ποτέ μην ανεβάζετε μέχρι την τελευταία σκάλα το χειρόφρενο, γιατί αν μείνει για πολύ καιρό έτσι, ενδέχεται να κολλήσουν τα πίσω φρένα (στα οποία συνήθως «πιάνουν» τα περισσότερα χειρόφρενα). Αφήστε το ένα με δύο «κλικ», με την προϋπόθεση να βρίσκεται το αυτοκίνητο σε ευθεία και με επιλεγμένη 1η ή όπισθεν στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η συμβουλή του autogreeknews.gr

Ποτέ μην αφήνετε το αυτοκίνητο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα δίχως να κινηθεί, γιατί ακόμα και έτσι προκαλούνται φθορές και διαβρώσεις στα διάφορα μηχανικά -και μη- μέρη του. Δύο φορές το μήνα τουλάχιστον, κινείστε το σε ανοιχτό δρόμο (εφόσον δεν έχετε παραδώσει τις πινακίδες), προκειμένου να λειτουργήσει ο κινητήρας και όλα τα περιφερειακά συστήματα. 'Aλλωστε τα διάφορα υγρά, όπως λιπαντικά, υγρά φρένων και υδραυλικού τιμονιού, αντιψυκτικό, βαλβολίνες κιβωτίου κ.ο.κ. με τον καιρό οξειδώνονται και χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. 

ΑΠΟ http://www.autogreeknews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ελεύθερη είσοδος την ερχόμενη Τρίτη στο Μουσείο Ακρόπολης

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR 15/05/2021  09:14 Το Μουσείο Ακρόπολης συμμετέχει στον ψηφιακό εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων που διοργανώνετα...