ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017

Καταργούνται οι σταθμοί διοδίων

 

 

 

 Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Την κατάργηση των σταθμών διοδίων
σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών. Ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης περιέγραψε τον τρόπο που θα λειτουργεί το νέο σύστημα πληρωμής και χρέωσης των διοδίων στις εθνικές οδούς και περιγράφοντας το πώς θα λειτουργήσει, είπε ότι, «θα έχουμε μια συσκευή ή μια εφαρμογή στο κινητό, με την οποία θα χρεωνόμαστε για τα χιλιόμετρα που διανύουμε».

Εξηγώντας, τον τρόπο πληρωμής, ανέφερε ότι η συσκευή ή η εφαρμογή θα φορτίζεται με κάποιο ποσό, από το οποίο στη συνέχεια θα αφαιρούνται τα χρήματα ανάλογα με τα διόδια που έχει κάποιος διανύσει.

Όπως είπε, το σύστημα θα μπει υποχρεωτικά και με κάποιο μικρό κόστος στα επαγγελματικά οχήματα, στα οποία θα μπει και GPS, ώστε να παρακολουθείται η πορεία τους και να μην μπαίνουν στους παράδρομους των Εθνικών Οδών. Σημειώνεται ότι πλέον απαγορεύεται να μπαίνουν σε παράδρομους τα φορτηγά.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στην απαγόρευση των φορτηγών στις εθνικές οδούς, σημειώνοντας πως «η κυκλοφορία των φορτηγών απαγορεύεται εκτάκτως όταν έχουμε μεγάλες εξόδους. Τα Σαββατοκύριακα πρέπει να συνεννοηθούμε με την Τροχαία, για να κυκλοφορούν συγκεκριμένα μεγάλα οχήματα».

«Το ότι σκοτώνονται οι πολίτες μας στους παράδρομους είναι γεγονός. Δεν με νοιάζει καθόλου αυτό που λένε οι μεταφορικές εταιρείες», είπε απαντώντας στις αιτιάσεις των μεταφορικών εταιρειών ότι αν τα φορτηγά μπαίνουν αναγκαστικά στις Εθνικές Οδούς θα ανέβει το κόστος μεταφοράς και συνεπώς και διάθεσης των προϊόντων.

«Τα διόδια θα καταργηθούν και το σχέδιο είναι να υπάρχουν μόνο στην άκρη του δρόμου για φόρτιση και επαναφόρτιση», είπε ο υπουργός μιλώντας στον ΑΝΤ1 και προσδιορίζοντας χρονικά την αλλαγή αυτήν, σημείωσε πως «μέχρι το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός και μέσα στην επόμενη χρονιά να το έχουμε εφαρμόσει σίγουρα στην Εγνατία».

Το σύστημα, εξήγησε, θα ισχύσει σε όλες τις Εθνικές Οδούς, όμως για την Αττική Οδό θα πρέπει να υπάρξει κάποια άλλη χρέωση, ενώ ξεκαθάρισε ότι, «οι τιμές των διοδίων δε θα αλλάξουν».

«Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν πάρα πολλές υπηρεσίες και οι εργαζόμενοι των διοδίων θα απορροφηθούν αλλού», ανέφερε .

ΑΠΟ http://www.news.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΕΕΚΕ για μεταβίβαση τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία καταναλωτών

22/04/2024  13:00 «Πληθαίνουν οι υποθέσεις μεταβίβασης τραπεζικών οφειλών κατόπιν αποδοχής κληρονομιάς εν αγνοία των καταναλωτών. Έξι χρόνια...