ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου 2017

Ισχυρό το νέο σενάριο αναβάθμισης του “Καπετάν Βασίλης”: Η Τρίοδος διέξοδος για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Κυριακή, 15 Οκτωβρίου 2017











Σοβαρή διέξοδο στην προσπάθεια αναβάθμισης του Αεροδρομίου Καλαμάτας μπορεί να αποτελέσει η ενσωμάτωση σε αυτό του αεροδρομίου
της Τριόδου.
Βρίσκεται εγκαταλελειμμένο σε πολύ μικρή απόσταση και, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες, δεν έχει αξιοποιηθεί.

Το θέμα της αναβάθμισης του Αεροδρομίου Καλαμάτας κυριαρχεί σε τοπικό - περιφερειακό επίπεδο και απασχολεί έντονα τους Μεσσήνιους και την κυβέρνηση. Και αυτό γιατί, μετά από χρόνια υποσχέσεων που δεν τηρήθηκαν και σχεδιασμών που έμειναν στα λόγια, ήρθε η ώρα των αποφάσεων για ένα από τα πιο γοργά αναπτυσσόμενα αεροδρόμια της χώρας, που αποτελεί την πιο σημαντική πύλη εισόδου στην Πελοπόννησο.

Η κυβέρνηση, όπως είχε αποκαλύψει τον Ιούλιο σε συνέντευξή του στην Καλαμάτα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης, εξετάζει την ένταξη της αναβάθμισής του σε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), μαζί με άλλα έργα της περιοχής και της χώρας.
Ισχυρό είναι και το σενάριο της αξιοποίησής του μέσω παραχώρησης, στη δεύτερη φουρνιά των αεροδρομίων, στο πρότυπο της Fraport.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας -και ενώ κινούνται πάλι οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης 50 περίπου στρεμμάτων- έχουν αρχίσει συζητήσεις για την αξιοποίηση του Αεροδρομίου με επέκταση και συνένωσή του με το αεροδρόμιο της Τριόδου. Κάτι που θα μειώσει για το κράτος τη δαπάνη αγοράς γης, και τα κονδύλια θα διατεθούν μόνο για έργα.

Το ζήτημα εθίγη σε συζητήσεις μεταξύ του δημάρχου Παν. Νίκα και των υπουργών που συνόδευαν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας πρόσφατα στην Καλαμάτα.

Αυτό είναι που πιθανότατα ενόχλησε τον περιφερειάρχη Π. Τατούλη και τον οδήγησε να στείλει την αντιπεριφερειάρχη του για να δηλώσει το ενδιαφέρον της Περιφέρειας να κάνει παιχνίδι με ρόλο μεσάζοντα. Πριν, δηλαδή, δρομολογηθούν διαδικασίες που τους ξεπερνούν και τους παρακάμπτουν.

Η απόσταση μεταξύ των δύο αεροδρομίων σε ευθεία γραμμή είναι 2 χιλιόμετρα και για να γίνει η συνένωση θα απαιτηθούν απαλλοτριώσεις και κατασκευή γέφυρας, για αεροσκάφη στον Πάμισο. Παράγοντες που γνωρίζουν από τέτοια έργα και από προοπτικές της ανάπτυξης, εκτιμούν ότι η συνένωση είναι η καλύτερη λύση για το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καθώς θα δώσει πολύτιμους χώρους για την ανάπτυξή του.

ΑΠΟ  https://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...