ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Έλληνας δημοσιογράφος θα διανύσει το δρόμο του μεταξιού (15.600 χλμ.) με μια μοτοσικλέτα

Σάββατο, 17 Ιουνίου 2017






Μια ξεχωριστή διαδρομή, διανύοντας το δρόμο του μεταξιού απόστασης περίπου 15.600 χιλιομέτρων, έχει βάλει ως στόχο του να καλύψει ο Έλληνας δημοσιογράφος-φωτογράφος Κωνσταντίνος Μητσάκης οδηγώντας μία Honda CRF1000L Africa Twin.
Το ταξίδι του ξεκίνησε προχθές το πρωί και αναμένεται να ζήσει μία συναρπαστική περιπέτεια στους δρόμους της Ασίας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από την Ελλάδα στην Ινδονησία, ο Κωνσταντίνος Μητσάκης θα διασχίσει συνολικά 10 χώρες (Τουρκία, Ιράν, Πακιστάν, Ινδία, Μπαγκλαντές, Μιανμάρ, Ταϊλάνδη, Καμπότζη, Μαλαισία, Ινδονησία), ενώ οι κυριότερες πόλεις που θα φιλοξενήσουν την πορεία του Έλληνα αναβάτη στην κίτρινη ήπειρο είναι η Άγκυρα, η Ερζερούμ, το Ισφαχάν, η Κερμάν, η Κουέτα, η Λαχώρη, το Νέο Δελχί, το Βαρανάσι, η Ντάκα, η Γιανγκόν, η Μπανγκόκ και η Κουάλα Λουμπούρ.
«Είναι ένα δύσκολο και ιδιαίτερα απαιτητικό ταξίδι, για το οποίο χρειάστηκε πολύπλευρη προετοιμασία και προσεκτικός σχεδιασμός. Οι αντιξοότητες που θα κληθούμε να ξεπεράσουμε –αναβάτης και μοτοσικλέτα– καθοδόν είναι πολλές, με σημαντικότερες τις ακραίες κλιματολογικές συνθήκες της διαδρομής. Στην έρημο Βελουχιστάν (Ιράν-Δυτικό Πακιστάν) ο υδράργυρος θα φλερτάρει τους 55ο βαθμούς Κελσίου, ενώ πιο ανατολικά (Ινδία, Μπαγκλαντές, Ταϊλάνδη, Μαλαισία) θα επικρατούν μουσώνες», τόνισε ο Κωνσταντίνος Μητσάκης.
Ο ίδιος πάντως αναφέρθηκε και στους παράγοντες που θα επηρεάσουν το ταξίδι του. «Άλλοι καθοριστικοί παράγοντες που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη είναι οι τριτοκοσμικές συνθήκες διαβίωσης που επικρατούν σε ορισμένες χώρες της διαδρομής, καθώς και οι ποικίλες γεωμορφολογικές ιδιαιτερότητες της διαδρομής. Επιδίωξή μου είναι να καλύψω την διαδρομή των 15.600 χιλιομέτρων που ενώνει την Αθήνα με την Τζακάρτα μέσα σε 70 ημέρες», ολοκλήρωσε ο Έλληνας δημοσιογράφος.
«Συνοδοιπόρος» του Κ. Μητσάκη καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του θα είναι η νέα CRF1000L Africa Twin. Χρησιμοποιεί έναν καινοτόμο και ισχυρό, εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα σε ελαφρύ, ευέλικτο πλαίσιο και δηλώνει έτοιμη για αληθινή περιπέτεια εντός και εκτός δρόμου, είτε διασχίζοντας ηπείρους ή σε καθημερινές αστικές διαδρομές.

ΑΠΕ-ΜΠΕ , https://www.eleftheriaonline.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: