ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 16 Μαΐου 2017

Scoot: Έκανε τον μουσακά αεροπλάνο για χάρη της Ελλάδας

Το διάσημο ελληνικό φαγητό έδωσε το όνομα του - ελαφρώς τροποποιημένο - στο ολοκαίνουργο 787 Dreamliner της Scoot 


Adtech Ad


Μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει τα αεροπλάνα που φέρουν ονόματα με ελληνικά τοπωνύμια και Έλληνες που
έδωσαν τα φώτα τους σε όλο τον κόσμο. Η Scoot προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και εμπνεύστηκε από ένα ελληνικό φαγητό, τον μουσακά, το όνομα του νέου της αεροσκάφους, του Βοeing 787 Dreamliner, που παρέλαβε την Πέμπτη από τις εγκαταστάσεις της Boeing στο Seattle και θα μπει στην γραμμή Αθήνα - Σιγκαπούρη τον Ιούνιο.

Το Μουs-Scoot-ka ήρθε να προστεθεί στην μακριά λίστα από ονόματα αεροπλάνων της εταιρείας που συνδέονται με τους προορισμούς που συνδέει και το όνομα της εταρείας. Για παράδειγμα ένα από τα αεροπλάνα της Scoot που πετάει για Ινδία λέγεται Kama-Scoot-Ra.
H θυγατρική της Singapore Airlines επέλεξε την Αθήνα ως πρώτο ευρωπαϊκό προσδιορισμό της (σ.σ. και τον πιο μακρινό της έως τώρα) καθώς έκρινε ότι υπήρχε κενό στην συγκεκριμένη αγορά. Όπως ανέφερε ο CEO της Scoot, Lee Lik Hsin το νέο δρομολόγιο ελπίζει να αποτελέσει τον νέο συντομότερο τρόπο διασύνδεσης της Ελλάδας τόσο με τον ελληνισμό της Αυστραλίας (σ.σ. όπου η Scoot πετάει στους βασικούς προορισμούς) όσο και με τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας.

«Το όραμά μας να υπηρετούμε και επιβάτες πέραν από την περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού γίνεται πραγματικότητα χάρη στο Mous-Scoot-Ka και τα υπόλοιπα 787 Dreamliners με κουκέτες πληρώματος που θα ενταχθούν στο στόλο μας φέτος. Η Scoot και η αδελφή αεροπορική εταιρεία Tigerair έχουν σήμερα ισχυρή παρουσία στην Ασία-Ειρηνικό με ένα δίκτυο 59 πόλεων σε 16 χώρες. Το εκτεταμένο αποτύπωμά μας στην περιοχή μάς εξασφαλίζει μια καλή βάση διασυνδεσιμότητας για να υποστηρίξουμε τις υπηρεσίες μεγάλων αποστάσεων και είμαστε ενθουσιασμένοι για τις ευκαιρίες που μπορούμε να αξιοποιήσουμε με το διευρυμένο στόλο μας» συμπλήρωσε ο CEO της Scoot.

«Οι εκτεταμένες δυνατότητες του 787 Dreamliner με χαρακτηριστικά που προτιμούν οι επιβάτες όπως τα μεγάλα παράθυρα, τον καθαρότερο αέρα, καθώς και την απαράμιλλη απόδοση καυσίμων, επιτρέπουν στη Scoot να παραμείνει ένας στρατηγικός παίκτης της βιομηχανία των μεταφορών χαμηλού κόστους και να εγκαινιάσει νέα απευθείας δρομολόγια που θα είναι κερδοφόρα όπως η Σιγκαπούρη-Αθήνα», δήλωσε ο Dinesh Keskar, ανώτερος αντιπρόεδρος της Asia Pacific & India Sales, της Boeing Commercial Airplanes.

Το 2017, η Scoot αναμένει να παραλάβει συνολικά τέσσερα 787-8 Dreamliners εξοπλισμένα με κουκέτες πληρώματος. Αυτά τα αεροσκάφη μπορούν να φιλοξενήσουν έως 329 άτομα με 18 άτομα στο τμήμα ScootBiz συγκριτικά με τα αεροσκάφη 787-8 της Scoot χωρίς κουκέτα πληρώματος που είναι διαμορφωμένα για να φιλοξενούν έως 335 άτομα με 21 θέσεις ScootBiz. Σε κάθε ένα από τα νέα αεροσκάφη υπάρχει διαμορφωμένος χώρος με έξι κουκέτες για να διασφαλιστεί ότι τα μέλη του πληρώματος θα λαμβάνουν την υποχρεωτική ανάπαυση κατά τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Τέτοιες μακρινές πτήσεις πραγματοποιούνται συνήθως από μια ομάδα 10 έως 11 μελών πληρώματος, συγκριτικά με τις πτήσεις μικρών αποστάσεων όπου ο αριθμός του πληρώματος φτάνει τα οκτώ άτομα.
Η ανάπτυξη του στόλου αποτελεί μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής ανάπτυξης της Scoot. Μετά την ενσωμάτωση της Scoot με την Tigerair το Μάιο του 2016, οι δύο αεροπορικές εταιρείες εργάζονται από κοινού για τη λειτουργία των υπηρεσιών κάτω από ένα μόνο σήμα, αυτό της Scoot, και αναμένεται να ολοκληρώσουν αυτή τη διαδικασία κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

ΑΠΟ http://news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: (ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΟΥΠΟΥΣ). ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΑΛΑΙΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ. (ΔΥΟ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ).

Στην προσπάθεια που γίνετε για τη συλλογή παλαιών φώτο με θέμα το χωριό μας, μας ήρθε μία ακόμα, με δύο ενδεικτικά του δημοτικού μας σχολε...