Δευτέρα, 07 Νοεμβρίου 2016
Ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης έφερε την αναβάθμιση του Μεσσήνιου Αλέξη Χαρίτση, την υποβάθμιση του βουλευτή Μεσσηνίας Γιώργου Κατρούγκαλου, αλλά δεν έφερε τη μετακίνηση του
υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που τηρεί αρνητική στάση στο ζήτημα των αυτοκινητόδρομων της περιοχής.
Ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης έφερε την αναβάθμιση του Μεσσήνιου Αλέξη Χαρίτση, την υποβάθμιση του βουλευτή Μεσσηνίας Γιώργου Κατρούγκαλου, αλλά δεν έφερε τη μετακίνηση του
υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη που τηρεί αρνητική στάση στο ζήτημα των αυτοκινητόδρομων της περιοχής.
Με
δυο λόγια, στον τομέα των δημόσιων υποδομών δεν αλλάζει τίποτα προς το
καλύτερο, αντίθετα αν δεν υπάρξει κινητοποίηση όλων των φορέων θα
παγιωθούν σύντομα ιδιαίτερα αρνητικές για την ανάπτυξη της περιοχής
αποφάσεις.
Οι πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών είναι σαφείς και μιλούν για εγκατάλειψη τόσο του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος όσο και του Καλό Νερό - Τσακώνα. Τα δύο κρίσιμα για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας οδικά έργα δεν εντάσσονται στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου στο ΕΣΠΑ και η κατασκευή τους μετατίθεται για μετά το 2020. Αυτά που διακινούνται για βελτιώσεις και χρηματοδότησες εκτός ΕΣΠΑ είναι απατηλές υποσχέσεις γιατί δεν υπάρχουν τέτοιοι πόροι και ούτε πρόκειται να εξευρεθούν, ενώ το κράτος με δυσκολία βρίσκει χρήματα για τη συμμετοχή του στο ΕΣΠΑ και την πραγματοποίηση απαλλοτριώσεων. Είναι λοιπόν προφανές ότι τα οδικά έργα του νομού είτε θα γίνουν μέσω ΕΣΠΑ είτε μέσω του προγράμματος Γιούνκερ -επιλογές που είναι εκτός της στόχευσης του αρμόδιου υπουργού, ο οποίος έχει άλλον τρόπο προσέγγισης των δημοσίων έργων συνολικά και της περιοχής ειδικότερα.
Η πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους τοπικούς παράγοντες, κυβερνητικούς και μη, οι οποίοι θα πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν και να ζητήσουν με εμφατικό τρόπο την ένταξη των οδικών έργων του νομού. Το μοντέλο που είχε κατά το παρελθόν εφαρμοστεί με την κινητοποίηση όλων των πολιτικών και παραγωγικών φορέων του νομού για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη - Καλαμάτα θα πρέπει να επαναληφθεί και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες αναβολές και βολικές σιωπές. Το ΕΣΠΑ κλείνει και τα οδικά έργα της Μεσσηνίας είναι εκτός των επιλογών της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου και αν αυτό δεν ανατραπεί τώρα η περιοχή θα χάσει μια τεράστια αναπτυξιακή ευκαιρία. Χωρίς δημόσιες επενδύσεις αυτού του μεγέθους δεν υπάρχει καμία πιθανότητα ανάπτυξης στο μέλλον είτε έχει είτε όχι αρμόδιο υπουργό ή υπουργούς η Μεσσηνία στην κυβέρνηση.
ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Οι πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών είναι σαφείς και μιλούν για εγκατάλειψη τόσο του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος όσο και του Καλό Νερό - Τσακώνα. Τα δύο κρίσιμα για την ανάπτυξη της Μεσσηνίας οδικά έργα δεν εντάσσονται στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου στο ΕΣΠΑ και η κατασκευή τους μετατίθεται για μετά το 2020. Αυτά που διακινούνται για βελτιώσεις και χρηματοδότησες εκτός ΕΣΠΑ είναι απατηλές υποσχέσεις γιατί δεν υπάρχουν τέτοιοι πόροι και ούτε πρόκειται να εξευρεθούν, ενώ το κράτος με δυσκολία βρίσκει χρήματα για τη συμμετοχή του στο ΕΣΠΑ και την πραγματοποίηση απαλλοτριώσεων. Είναι λοιπόν προφανές ότι τα οδικά έργα του νομού είτε θα γίνουν μέσω ΕΣΠΑ είτε μέσω του προγράμματος Γιούνκερ -επιλογές που είναι εκτός της στόχευσης του αρμόδιου υπουργού, ο οποίος έχει άλλον τρόπο προσέγγισης των δημοσίων έργων συνολικά και της περιοχής ειδικότερα.
Η πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους τοπικούς παράγοντες, κυβερνητικούς και μη, οι οποίοι θα πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν και να ζητήσουν με εμφατικό τρόπο την ένταξη των οδικών έργων του νομού. Το μοντέλο που είχε κατά το παρελθόν εφαρμοστεί με την κινητοποίηση όλων των πολιτικών και παραγωγικών φορέων του νομού για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη - Καλαμάτα θα πρέπει να επαναληφθεί και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες αναβολές και βολικές σιωπές. Το ΕΣΠΑ κλείνει και τα οδικά έργα της Μεσσηνίας είναι εκτός των επιλογών της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου και αν αυτό δεν ανατραπεί τώρα η περιοχή θα χάσει μια τεράστια αναπτυξιακή ευκαιρία. Χωρίς δημόσιες επενδύσεις αυτού του μεγέθους δεν υπάρχει καμία πιθανότητα ανάπτυξης στο μέλλον είτε έχει είτε όχι αρμόδιο υπουργό ή υπουργούς η Μεσσηνία στην κυβέρνηση.
ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου