ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2016

Πότε θα αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας 2017 στο Taxisnet -Κερδισμένοι και χαμένοι

21/10/2016








Στα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στο Taxisnet και αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη αγωνία στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ιδιαίτερα νέας τεχνολογίας για το που θα κυμανθούν τα εκκαθαριστικά του 2017.
«Δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να
έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες.» ανέφερε  το πρωί στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Αλεξιάδης.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες μεγάλες μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα δουν στο taxisnet όταν στα μέσα Νοεμβρίου «ανέβουν» τα σημειώματα πληρωμής, τα αυτοκίνητα πριν το 2.000 τα οποία θα έχουν μειώσεις τελών κυκλοφορίας ως και 40%. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρξουν κερδισμένοι και χαμένοι όταν αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά στο Taxisnet. Από τις μέχρι τώρα «διαρροές» φαίνεται ότι:

Οι κερδισμένοι

Οι μεγάλες εκπτώσεις σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και πάνω που μπήκαν στην κυκλοφορία πριν το 2006 ενώ οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα τέλη με βάση τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ.
Ειδικότερα, στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 615 έως και 690 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να κυμανθεί από 492 έως και 552 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, ανήλθαν μεταξύ 820 έως και 920 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017, στα συγκεκριμένα ΙΧ, θα κυμανθούν από 580 έως και 644 ευρώ.
Στα ΙΧ με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 1.025 έως και 1.150 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας 2017, θα κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.
Στην τελευταία κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν από 1.230 έως και 1.380 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 740 έως και 830 ευρώ.

Οι χαμένοι

Αντίθετα, τα δυσάρεστα αφορούν τα αυτοκίνητα μετά το 2007 αφού ακόμη κι αν είναι μικρού κυβισμού, θα δουν τα τέλη να αυξάνονται, αφού για την κατηγορία αυτή θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων και όχι τον κυβισμό. Δηλαδή επεκτείνεται ο τρόπος υπολογισμού και στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 ενώ σήμερα ισχύει μόνο για όσα είναι μετά το 2010.
Ο νέος σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου για τα τέλη κυκλοφορίας 2017 βασίζεται στον καθορισμό τους με βάση τις εκπομπές CO2, για περισσότερα αυτοκίνητα από ότι σήμερα, επηρεάζοντας πάνω από 1 εκ. ιδιοκτήτες. Και επειδή τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 δεν ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά, κάποιοι θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.
Για παράδειγμα αν σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ, τώρα με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ, δηλαδή αύξηση 215,7%!
Ταυτόχρονα εξετάζονται και άλλες έμμεσες αυξήσεις αλλάζοντας για παράδειγμα «τη βάση», διευρύνοντας έτσι το χαρακτηρισμό ρυπογόνα και δημιουργώντας χρεώσεις σε αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα δεν είχαν. Τα αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 είχαν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας το 2016 ενώ τώρα εξετάζεται το όριο για μηδενικά τέλη να κατέβει στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2. Παράλληλα εξετάζονται και αυξήσεις στους συντελεστές των ποσών για τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομές ρύπων, από 161 γρ. CO2 και πάνω.
Επίσης στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. το οικονομικό επιτελείο δεν προτίθεται να μειώσει το ύψος των τελών κυκλοφορίας 2017, τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ. Κι αυτό γιατί ο αριθμός των οχημάτων ξεπερνά τα 2,2 εκατ. αυτοκίνητα και οποιαδήποτε μείωση θα επηρέαζε σοβαρά τα συνολικά έσοδα…

ΑΠΟ http://www.aftodioikisi.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Όλες οι αλλαγές σε οκτάωρο, άδειες, υπερωρίες, απολύσεις και Κυριακές

Παρασκευή, 14 Μαϊος 2021 02:00 Μετά από αίτηση του εργαζομένου για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας , εφόσον δεν υπάρχει συνδικαλ...