21/10/2016
Στα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στο Taxisnet και αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη αγωνία στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ιδιαίτερα νέας τεχνολογίας για το που θα κυμανθούν τα εκκαθαριστικά του 2017.
«Δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να
έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες.» ανέφερε το πρωί στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Αλεξιάδης.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες μεγάλες μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα δουν στο taxisnet όταν στα μέσα Νοεμβρίου «ανέβουν» τα σημειώματα πληρωμής, τα αυτοκίνητα πριν το 2.000 τα οποία θα έχουν μειώσεις τελών κυκλοφορίας ως και 40%. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρξουν κερδισμένοι και χαμένοι όταν αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά στο Taxisnet. Από τις μέχρι τώρα «διαρροές» φαίνεται ότι:
Οι κερδισμένοι
Οι μεγάλες εκπτώσεις σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και πάνω που μπήκαν στην κυκλοφορία πριν το 2006 ενώ οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα τέλη με βάση τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ.
Ειδικότερα, στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 615 έως και 690 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να κυμανθεί από 492 έως και 552 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, ανήλθαν μεταξύ 820 έως και 920 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017, στα συγκεκριμένα ΙΧ, θα κυμανθούν από 580 έως και 644 ευρώ.
Στα ΙΧ με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 1.025 έως και 1.150 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας 2017, θα κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.
Στην τελευταία κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν από 1.230 έως και 1.380 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 740 έως και 830 ευρώ.
Οι χαμένοι
Αντίθετα, τα δυσάρεστα αφορούν τα αυτοκίνητα μετά το 2007 αφού ακόμη κι αν είναι μικρού κυβισμού, θα δουν τα τέλη να αυξάνονται, αφού για την κατηγορία αυτή θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων και όχι τον κυβισμό. Δηλαδή επεκτείνεται ο τρόπος υπολογισμού και στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 ενώ σήμερα ισχύει μόνο για όσα είναι μετά το 2010.
Ο νέος σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου για τα τέλη κυκλοφορίας 2017 βασίζεται στον καθορισμό τους με βάση τις εκπομπές CO2, για περισσότερα αυτοκίνητα από ότι σήμερα, επηρεάζοντας πάνω από 1 εκ. ιδιοκτήτες. Και επειδή τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 δεν ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά, κάποιοι θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.
Για παράδειγμα αν σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ, τώρα με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ, δηλαδή αύξηση 215,7%!
Ταυτόχρονα εξετάζονται και άλλες έμμεσες αυξήσεις αλλάζοντας για παράδειγμα «τη βάση», διευρύνοντας έτσι το χαρακτηρισμό ρυπογόνα και δημιουργώντας χρεώσεις σε αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα δεν είχαν. Τα αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 είχαν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας το 2016 ενώ τώρα εξετάζεται το όριο για μηδενικά τέλη να κατέβει στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2. Παράλληλα εξετάζονται και αυξήσεις στους συντελεστές των ποσών για τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομές ρύπων, από 161 γρ. CO2 και πάνω.
Επίσης στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. το οικονομικό επιτελείο δεν προτίθεται να μειώσει το ύψος των τελών κυκλοφορίας 2017, τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ. Κι αυτό γιατί ο αριθμός των οχημάτων ξεπερνά τα 2,2 εκατ. αυτοκίνητα και οποιαδήποτε μείωση θα επηρέαζε σοβαρά τα συνολικά έσοδα…
ΑΠΟ http://www.aftodioikisi.gr/
Στα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται αναρτηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στο Taxisnet και αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη αγωνία στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ιδιαίτερα νέας τεχνολογίας για το που θα κυμανθούν τα εκκαθαριστικά του 2017.
«Δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να
έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες.» ανέφερε το πρωί στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Αλεξιάδης.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες μεγάλες μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα δουν στο taxisnet όταν στα μέσα Νοεμβρίου «ανέβουν» τα σημειώματα πληρωμής, τα αυτοκίνητα πριν το 2.000 τα οποία θα έχουν μειώσεις τελών κυκλοφορίας ως και 40%. Σε κάθε περίπτωση θα υπάρξουν κερδισμένοι και χαμένοι όταν αναρτηθούν τα εκκαθαριστικά στο Taxisnet. Από τις μέχρι τώρα «διαρροές» φαίνεται ότι:
Οι κερδισμένοι
Οι μεγάλες εκπτώσεις σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών έρχονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και πάνω που μπήκαν στην κυκλοφορία πριν το 2006 ενώ οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα τέλη με βάση τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες έως και 1.800 κ.εκ.
Ειδικότερα, στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357 κ.εκ., τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 615 έως και 690 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να κυμανθεί από 492 έως και 552 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, ανήλθαν μεταξύ 820 έως και 920 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017, στα συγκεκριμένα ΙΧ, θα κυμανθούν από 580 έως και 644 ευρώ.
Στα ΙΧ με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα τέλη κυκλοφορίας 2016, κυμάνθηκαν από 1.025 έως και 1.150 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα τέλη κυκλοφορίας 2017, θα κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.
Στην τελευταία κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν από 1.230 έως και 1.380 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο το 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 740 έως και 830 ευρώ.
Οι χαμένοι
Αντίθετα, τα δυσάρεστα αφορούν τα αυτοκίνητα μετά το 2007 αφού ακόμη κι αν είναι μικρού κυβισμού, θα δουν τα τέλη να αυξάνονται, αφού για την κατηγορία αυτή θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων και όχι τον κυβισμό. Δηλαδή επεκτείνεται ο τρόπος υπολογισμού και στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 ενώ σήμερα ισχύει μόνο για όσα είναι μετά το 2010.
Ο νέος σχεδιασμός του οικονομικού επιτελείου για τα τέλη κυκλοφορίας 2017 βασίζεται στον καθορισμό τους με βάση τις εκπομπές CO2, για περισσότερα αυτοκίνητα από ότι σήμερα, επηρεάζοντας πάνω από 1 εκ. ιδιοκτήτες. Και επειδή τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2007 δεν ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά, κάποιοι θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του κινητήρα.
Για παράδειγμα αν σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και κυβισμό 1,3 λίτρου τα τέλη κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ, τώρα με βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ, δηλαδή αύξηση 215,7%!
Ταυτόχρονα εξετάζονται και άλλες έμμεσες αυξήσεις αλλάζοντας για παράδειγμα «τη βάση», διευρύνοντας έτσι το χαρακτηρισμό ρυπογόνα και δημιουργώντας χρεώσεις σε αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα δεν είχαν. Τα αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 είχαν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας το 2016 ενώ τώρα εξετάζεται το όριο για μηδενικά τέλη να κατέβει στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2. Παράλληλα εξετάζονται και αυξήσεις στους συντελεστές των ποσών για τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομές ρύπων, από 161 γρ. CO2 και πάνω.
Επίσης στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. το οικονομικό επιτελείο δεν προτίθεται να μειώσει το ύψος των τελών κυκλοφορίας 2017, τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ. Κι αυτό γιατί ο αριθμός των οχημάτων ξεπερνά τα 2,2 εκατ. αυτοκίνητα και οποιαδήποτε μείωση θα επηρέαζε σοβαρά τα συνολικά έσοδα…
ΑΠΟ http://www.aftodioikisi.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου