ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή, 15 Μαΐου 2016

Ποιες είναι οι καλύτερες θέσεις στο αεροπλάνο

Άραγε υπάρχουν καλές και κακές θέσεις στο αεροπλάνο; Και αν ναι ποια
κριτήρια καθορίζουν αν μια θέση είναι καλή;

Σίγουρα η άνεση, ο θόρυβος ή ακόμη και το οπτικό πεδίο είναι μερικές από τις πρώτες σκέψεις που μας έρχονται αυθόρμητα στο μυαλό.

Για παράδειγμα μια θέση με έξτρα χώρο για τα πόδια, όπως είναι πχ αυτές που είναι δίπλα στα φτερά, εξυπηρετούν πολλούς ανθρώπους και ιδιαίτερα τους πιο ψηλούς ή πιο εύσωμους. Μάλιστα ορισμένες εταιρίες χαμηλού κόστους χρεώνουν έξτρα τις θέσεις αυτές.

Άλλοι πάλι, είτε επειδή θέλουν να βλέπουν έξω ή επειδή δεν αντέχουν τον θόρυβο από τις μηχανές αποφεύγουν τις θέσεις κοντά στα φτερά.

Τέλος, υπάρχουν κι αυτοί που κάθονται όσο πιο μπροστά μπορούν, είτε γιατί πιστεύουν ότι θα εξυπηρετηθούν καλύτερα είτε για να μην ταλαιπωρηθούν κατά την έξοδο από το αεροπλάνο.

Τι γίνεται όμως με τον παράγοντα ασφάλεια; Υπάρχουν πράγματι θέσεις που είναι πιο ασφαλείς από κάποιες άλλες σε περίπτωση ατυχήματος; Ας δούμε απλά και κατανοητά.


Ποιες είναι οι πιο ασφαλείς θέσεις στο αεροπλάνο

Υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων. Αυτοί που φοβούνται τα αεροπλάνα και αυτοί που τα βλέπουν απλά σαν ένα γρήγορο και ασφαλές μεταφορικό μέσο.

Η αλήθεια είναι ότι τις τελευταίες δεκαετίες τα αεροπλάνα είναι από αρκετά έως πολύ ασφαλή. Το μόνο κακό είναι ότι στην μικρή περίπτωση ατυχήματος οι πιθανότητες επιβίωσης δεν είναι πολλές.

Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι είναι μηδενικές. Και είτε το πιστεύετε είτε όχι η θέση παίζει ρόλο, καθώς έχει αποδειχθεί ότι υπάρχουν κάποιες θέσεις στο αεροπλάνο που θεωρούνται πιο ασφαλείς.

Και φυσικά δεν μιλάμε τόσο για αυτές που βρίσκονται κοντά στις εξόδους του αεροπλάνου, αλλά για αυτές που επηρεάζονται λιγότερο σε μια πιθανή πτώση.

Και οι θέσεις αυτές, όπως έχουν δείξει ορισμένες έρευνες που βασίζονται σε στατιστικά ατυχημάτων, βρίσκονται μάλλον στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, στη λεγόμενη ουρά.


Συγκεκριμένα τα ευρήματα δείχνουν πιθανότητα το ποσοστό επιβίωσης στην ουρά ανέρχεται στο 69%, σε αντίθεση με τη μέση που πέφτει στο 56% και στο μπροστινό μέρος που φτάνει μέχρι και το 49%.

Αυτό συμβαίνει γιατί σε περίπτωση απότομης προσγείωσης ή πρόσκρουσης η ουρά συνήθως ξεκολλάει από το υπόλοιπο αεροπλάνο και βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση.

Τελικά ίσως δεν είναι τυχαίο ότι και τα καταγραφικά δεδομένων πτήσης, τα λεγόμενα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών τοποθετούνται κι αυτά στο πίσω μέρος.

Τέλος, είναι επίσης θετικό ότι οι τελευταίες θέσεις βρίσκονται κοντά σε έξοδο κινδύνου και μακριά από τα ντεπόζιτα καυσίμου.

Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλες μελέτες και έρευνες οι οποίες δίνουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης σε αυτούς που κάθονται στις μπροστινές θέσεις.


Πάντως πήρατε μια ιδέα κι έτσι την επόμενη φορά που θα ταξιδέψετε βάλτε τα κάτω και δείτε ποιες θέσεις πρέπει να επιλέξετε.

Καλά, άνετα και ασφαλή ταξίδια!


ΑΠΟ http://coolweb.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη