ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Στην τελική ευθεία η τοξωτή γέφυρα με τον αυτοκινητόδρομο - Δείτε το χρονοδιάγραμμα

Παρασκευή, 11 Δεκέμβριος 2015 







Ξεκίνησαν χθες και αν δεν… χαλάσει ο καιρός, θα ολοκληρωθούν στις 17 Ιανουαρίου οι εργασίες σύνδεσης της τοξωτής γέφυρας με τον αυτοκινητόδρομο Παραδείσια - Τσακώνα. Η κατασκευή του τμήματος ξεκίνησε το 1991, παραδόθηκε το 2000, κατολίσθησε το 2003, ο νέος δρόμος (πλην της γέφυρας) παραδόθηκε το
2012 και -εκτός συγκλονιστικού απρόοπτου- ο δρόμος θα παραδοθεί ολόκληρος στην κυκλοφορία 25 χρόνια μετά την πρώτη έναρξη της κατασκευής του.
Για τη διευκόλυνση των εργασιών ισχύουν από χθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα τμήματα του δρόμου που θα συνδεθούν με τη γέφυρα, γι' αυτό οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Σύμφωνα με πληροφορίες, η γέφυρα ήταν έτοιμη αλλά οι εργασίες σύνδεσης καθυστερούσαν επειδή δεν είχε βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης των έργων σύνδεσής της με τον αυτοκινητόδρομο. Φαίνεται όμως πως βρέθηκε λύση για το χρηματοδοτικό πρόβλημα και αν όλα πάνε καλά, στις 17 Ιανουαρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα Παραδείσια και θα μπει τέλος στην “περιπέτεια” που ξεκίνησε με την κατολίσθηση του δρόμου το 2003. Υπενθυμίζουμε ότι τα 12 χιλιόμετρα του Παραδείσια - Τσάκωνα κατασκευάστηκαν σταδιακά και με διαδοχικές εργολαβίες την περίοδο 1991-2000 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και δόθηκαν στην κυκλοφορία το 2000. Τρία χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2003, ο δρόμος κατολίσθησε και οι οδηγοί επέστρεψαν στις στροφές της Τσακώνας. Ο νέος δρόμος ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 28 Ιουνίου 2006 με αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης το 2009 και ολοκληρώθηκε, πλην της μεταλλικής γέφυρας Τσακώνας, το 2012. Πριν τρία χρόνια, το Δεκέμβριο του 2012, παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος Παραδείσια - Τσακώνα με παράκαμψη στο τμήμα της τοξωτής γέφυρας. Τον Ιανουάριο, 25 χρόνια μετά την πρώτη έναρξη κατασκευής του Παραδείσια - Τσακώνα, θα παραδοθεί το τελευταίο τμήμα του, η τοξωτή γέφυρα.
Η μήκους 390 μέτρων γέφυρα στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο). Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια πρόκα, αποτελούμενη από 4 πηγάδια, που φτάνουν σε βάθος 15 μέτρων και θα εξασφαλίσουν τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το σημείο εκείνο ξεκινά το τοξωτό κομμάτι της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αρκαδίας, από χθες Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου έως την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου «η κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Καλαμάτα, πριν την περιοχή της γέφυρας, θα περιοριστεί σε μια λωρίδα κυκλοφορίας και μέσω του υφιστάμενου Ανοίγματος Εκτακτης Ανάγκης (ΑΕΑ), περί την χιλιομετρική θέση 202,072, θα εκτραπεί σε μία λωρίδα στο τμήμα της οδού (αριστερός κλάδος), που χρησιμοποιείται για την κατεύθυνση προς Τρίπολη. Η κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Τρίπολη στην περιοχή της γέφυρας θα παραμένει στην παρακαμπτήρια οδό (υφιστάμενη κατάσταση). Επειτα από την περιοχή της γέφυρας θα περιορίζεται στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας (η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας θα χρησιμοποιείται για την κατεύθυνση προς Καλαμάτα) έως την χιλιομετρική θέση 202,072, για εργασίες διαμόρφωσης του οδοστρώματος του δεξιού κλάδου του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της γέφυρας στο τελικό υψόμετρο, στο τμήμα από τη χιλιομετρική θέση 204,572 έως τη χιλιομετρική θέση 204,722».
Σε δεύτερη φάση, που θα αρχίσει το αργότερο την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει τουλάχιστον έως την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, «η κατεύθυνση της κυκλοφορίας προς Καλαμάτα, στο τμήμα από τη χιλιομετρική θέση 202,072 μέχρι τη χιλιομετρική θέση 204,572, θα επανέλθει στον δεξιό κλάδο του αυτοκινητόδρομου έως την χιλιομετρική θέση 204,572, όπου θα περιορίζεται στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και θα διέρχεται από το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και στη συνέχεια από τη γέφυρα, σε μία λωρίδα κυκλοφορίας. Η κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Τρίπολη θα εξυπηρετείται μέσω της παρακαμπτήριας οδού, όπως στην υφιστάμενη κατάσταση, προκειμένου να υλοποιηθούν οι αναγκαίες εργασίες στην περιοχή της κεντρικής νησίδας και των αριστερών λωρίδων κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου, στις περιοχές εκατέρωθεν της γέφυρας.
Σε τρίτη και τελευταία φάση, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 17 Ιανουαρίου, «στις εκατέρωθεν της γέφυρας περιοχές και οι δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας θα περιοριστούν στην αριστερή λωρίδα του αντίστοιχου κλάδου, για εργασίες τελικής διαμόρφωσης στις δεξιές λωρίδες και τις πλευρικές οριογραμμές του αυτοκινητόδρομου.

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: