ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

Τα κόλπα των λαθρεμπόρων καυσίμων -Ετσι μας κλέβουν

Εως και 300 εκατ. ευρώ το χρόνο θα μπορούσε να εξοικονομεί το κράτος, αν
εξάρθρωνε το λαθρεμπόριο καυσίωμων.
Έρευνα του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) περιγράφει τους δρόμους της παράνομης διακίνησης των καυσίμων αλλά και τις εκκρεμότητες της πολιτείας για την εφαρμογή των μέτρων που ψηφίστηκαν.
Οι κυριότερες εκκρεμότητες είναι:
  • Παραμένει “τυφλό” στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων το κεντρικό σύστημα των απευθείας ελέγχων των συστημάτων εισροών εκροών, αφού αν και το 94% των πρατηρίων συνδέθηκε και μεταδίδει στοιχεία από τις δεξαμενές του, η ΓΓΠΣ να έχει τη δυνατότητα των on line ελέγχων.
  • Εκκρεμεί η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης  για την εφαρμογή των συστημάτων εισροών – εκροών στις αποθήκες των μεγάλων καταναλωτών, των ιδιωτικών και  εργοταξιακών πρατηρίων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στους σταθμούς ανεφοδιασμού σκαφών (μαρίνες), στους αποθηκευτικούς χώρους παραγωγών ή διακινητών χημικών προϊόντων, εταιριών με χώρους στάθμευσης οχημάτων, στις ελεύθερες αποθήκες των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών.
  • Εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης για την τοποθέτηση των GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα.
  • Εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης για λεπτομέρειες λειτουργίας του συστήματος εισροών εκροών στις φορολογικές αποθήκες.
  • Αναποτελεσματικοί έλεγχοι από τα ΚΕΔΑΚ του υπουργείου Ενέργειας. Άκρως αποκαλυπτική είναι όμως και η έρευνα του ΣΕΕΠΕ για τους τρόπους λαθρεμπορίας των υγρών καυσίμων.
Οι κύριοι τρόποι λαθρεμπορίου, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, είναι οι παρακάτω:
Πετρέλαιο θέρμανσης 
Είναι δυνατόν να διοχετευτεί κυρίως από Εταιρίες Εμπορίας, Πρατήρια Υγρών Καυσίμων, Πωλητές Πετρελαίου Θέρμανσης ή/και Μεταφορείς σε πρατήρια ή σε άλλους καταναλωτές (αγρότες, εργοτάξια, βιοτεχνίες, μεταφορικές εταιρίες, κλπ.), όπου και πωλείται ως Πετρέλαιο Κίνησης. Τα διαφεύγοντα έσοδα του Δημοσίου είναι η διαφορά Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) μεταξύ Πετρελαίου Θέρμανσης και Κίνησης και ο αναλογών σε αυτήν ΦΠΑ.
Πετρέλαιο Ναυτιλίας
Είναι δυνατόν να διοχετευτεί παράνομα στην αγορά (Πρατήρια, Πωλητές Πετρελαίου Θέρμανσης, Μεταφορικές Εταιρίες, κλπ) από Εταιρίες Εμπορίας ή τους Μεταφορείς βυτιοφόρων ή πλωτών μέσων (σλέπια) και να πωλείται ως πετρέλαιο κίνησης. Δεδομένου ότι τα ναυτιλιακά καύσιμα δεν υπόκεινται σε ΕΦΚ ή ΦΠΑ, τα διαφεύγοντα έσοδα του Δημοσίου είναι το σύνολο ΕΦΚ και ΦΠΑ.
Εικονικές εξαγωγέ πετρελαίου κίνησης και βενζίνης
Σε αυτή την περίπτωση, η δυνατότητα για λαθρεμπόριο αφορά καύσιμα, που ενώ δηλώνονται ως εξαγωγές, καταλήγουν σε πρατήρια εντός της Χώρας. Τα διαφεύγοντα έσοδα είναι τα ίδια με την ανωτέρω περίπτωση.
Αλλες πιθανές εστίες
  • Διαλύτες (τολουόλιο κλπ), μεθανόλη, κ.α. που νοθεύουν βενζίνες ή και πετρέλαιο. Οι διαλύτες αυτοί δεν επιβαρύνονται με τον Ειδικό Φόρο που επιβαρύνονται π.χ. οι βενζίνες, δηλαδή 670€ ανά κυβικό, άρα κάθε κυβικό που αντικαθιστούν, σημαίνει αντίστοιχη απώλεια εσόδων για το Κράτος. Εδώ δεν είναι δυνατόν να υπολογισθούν ζημιές που προκαλούν στα οχήματα λόγω ακαταλληλότητας χρήσης.
  • Βιοντήζελ που εισάγεται σαν σπορέλαιο ή παράγεται σε εγχώριες μονάδες και νοθεύει πετρέλαιο κίνησης.
  • Πετρέλαιο που περιέχεται στα απόβλητα πλοίων (slops), από κλοπή των καυσίμων του πλοίου και διοχετεύονται εν τέλει σε πρατήρια.
  • Λαθρεμπόριο υγραερίου, μέσω πώλησης βιομηχανικού /θέρμανσης ως autogas.
Πηγή: Ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: