ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

Οι εφοπλιστές σε ρότα... ρεκόρ

Στον «θρόνο» της παραμένει η ποντοπόρος ναυτιλία, με τους Ελληνες εφοπλιστές να αναδεικνύονται για άλλη μια χρονιά κυρίαρχοι των επτά θαλασσών.


Πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων και δεξαμενόπλοια είναι η πρώτη επιλογή των Ελλήνων εφοπλιστών.
Σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάσθηκε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ο στόλος της ποντοπόρου ναυτιλίας έφτασε τα 4.262 πλοία στα οποία περιλαμβάνονται και 377 νεότευκτα που κατασκευάζονται σε διάφορα ναυπηγεία του κόσμου. Παρά την ύφεση, την υπερπροσφορά χωρητικότητας, την ασταθή ναυλαγορά, τη μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, το 2014 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα (dwt).
H έκθεση
Σύμφωνα με την έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 26,49% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 18,82% του στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 14,28% του στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών/παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).

Στο τέλος Δεκεμβρίου του 2014, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων (άνω των 1.000 gt) ελληνικών συμφερόντων ανήλθαν σε 377 συνολικής χωρητικότητας 37,38 εκ. dwt. Από αυτά, 157 είναι δεξαμενόπλοια (εκ των οποίων 68 LNG/LPG και
57 μεταφοράς αργού πετρελαίου), 172 φορτηγά, 46 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 2 άλλου τύπου πλοία. Οι παραγγελίες εξακολούθησαν να υποδηλώνουν μια τάση διαφοροποίησης προς πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων (LNG/LPG), καθώς και δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Το ηλικιακό προφίλ του ελληνικής σημαίας στόλου το 2014 ήταν 11,4 έτη -με άνω του 50% του στόλου ηλικίας μικρότερης των 10 ετών- και του ελληνόκτητου στόλου τα 10 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου ήταν 12,5 έτη. Ο ελληνικός στόλος παραμένει στην κορυφή της λίστας του Qualship 21 των ΗΠΑ, της Λευκής Λίστας του ΙΜΟ και της Λευκής Λίστας του Paris MOU.
Νέοι χρηματοδότες
Από τις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετώπισε η παγκόσμια ναυτιλία, οι σοβαρότερες ήταν η υπερπροσφορά χωρητικότητας και οι πολύ χαμηλές τιμές ναύλων στον τομέα των φορτηγών πλοίων. Μάλιστα, η πτωτική τάση εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί μέχρι το 2017 ή ακόμη και το 2018, εκτός εάν μειωθεί σημαντικά η πλεονάζουσα χωρητικότητα και η παγκόσμια οικονομία ανακάμψει με ταχύτερους ρυθμούς. Επιπλέον, το 2014 διαπιστώθηκε περαιτέρω έξοδος ευρωπαϊκών και αμερικανικών τραπεζών από τη ναυτιλία ενώ τα κριτήρια δανεισμού έχουν καταστεί αυστηρότερα. Ετσι έχει παρατηρηθεί μία στροφή προς την ασιατική χρηματοδότηση και σε μετοχικά funds και hedge funds.

Παρ' όλες όμως τις δυσκολίες, οι ελληνικές παραγγελίες συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή των νέων συμβολαίων ναυπήγησης, επιβεβαιώνοντας τον δυναμισμό της ναυτιλίας και τη σημασία της για την Ελλάδα και την ΕΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση -όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών- τα έσοδα της ελληνικής οικονομίας από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών σε ξένο συνάλλαγμα αυξήθηκαν το 2014 σε 13,1 δισ. ευρώ συγκρινόμενα με τα 12,08 δισ. ευρώ το 2013, δηλαδή αύξηση της τάξης του 9,04%, ενώ η ναυτιλία παρείχε άμεσα ή έμμεσα απασχόληση σε 192.000 άτομα στα πλοία και στην ξηρά στο ναυτιλιακό πλέγμα δραστηριοτήτων. Μάλιστα, η ναυτιλιακή κοινότητα είναι αποφασισμένη να ενισχύσει την παρουσία της στη χώρα (παρά τις προσφορές ελκυστικών όρων σε παγκόσμια κλίμακα) υπό τον όρο της διατήρησης του μακροχρόνιου νομικού θεσμικού πλαισίου της.

ΑΠΟ http://www.ethnos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: