ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Ερχεται στην Ελλάδα το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό

18|06|2015 



Στην τελική ευθεία εισέρχεται το εγχείρημα της κίνησης του πρώτου λεωφορείου χωρίς οδηγό σε αστικό ιστό στην πόλη των Τρικάλων.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η δημοτική αρχή, σε λίγες μέρες αναμένεται να έρθουν στα Τρίκαλα οι τεχνικοί και το λεωφορείο, που θα ξεκινήσουν τις
διαδικασίες για την υλοποίηση του παγκόσμιας μοναδικότητας εγχειρήματος.
Το συγκεκριμένο πρότζεκτ του Δήμου Τρικκαίων και του e-trikala, εκτός από την τεχνική υποστήριξή του, απαιτεί , σύμφωνα με το Δήμο Τρικκαίων και τη γνώση και συνεργασία των πολιτών, προσθέτοντας ότι το μέγεθός του ξεπερνά και τροποποιεί τις κλασικές συνήθειες των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Κι αυτό διότι, όπως διευκρινίζεται, σταδιακά και για έξι μήνες θα αλλάξει πλήρως, όχι μόνο ο τρόπος κίνησης και κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τον αστικό ιστό και τη συμπεριφορά μας ως πολίτες που αλληλεπιδρούν με τους συμπολίτες μας.
Σε πρώτη φάση, και πριν ξεκινήσουν τα έργα για τη διαμόρφωση του χώρου κίνησης των λεωφορείων χωρίς οδηγό, απαιτείται η ενημέρωση όλων των πολιτών. Η κίνηση των οχημάτων θα γίνει σε μια περίπου κυκλική διαδρομή στο κέντρο της πόλης, μήκους σχεδόν 3 χλμ.
Η κυκλοφορία των λεωφορείων θα γίνεται ως εξής: από την αφετηρία τους δίπλα από το τζαμί (οδός Δ. Τερτίπη) θα εισέρχονται στην οδό Καρδίτσης και στη συνέχεια στην οδό Καποδιστρίου, την οποία θα ακολουθούν και ως οδό Κοραή, διασχίζοντας τη γέφυρα Γούρνας. Στη συνέχεια θα στρίβουν δεξιά στην οδό Αμαλίας και αμέσως αριστερά στο στενάκι της οδού Νέλσωνος. Δεξιά ξανά, θα εισέρχονται στην οδό στρατηγού Σαράφη, την οποία θα ακολουθούν μέχρι την πλατεία Εθνικής Αντίστασης. Εκεί θα ξαναστρίβουν δεξιά, επί της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου και στη συνέχεια επί της οδού Απ. Ιακωβάκη, οπότε θα στρίβουν δεξιά στη γέφυρα του ΚΤΕΛ. Στα φανάρια θα στρίβουν αριστερά στην οδό Όθωνος, την οποία θα ακολουθούν μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου και θα εισέρχονται στο πάρκο πίσω από τις παλιές φυλακές, από όπου θα φτάνουν ξανά και θα σταθμεύουν στην οδό Δ. Τερτίπη.
Αυτό το δρομολόγιο θα ακολουθηθεί από το πρώτο λεωφορείο που, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα έρθει στα Τρίκαλα στις 29 Ιουνίου για να καταγράψει στη μνήμη του τη διαδρομή. Τα χρονικά διαστήματα, από τις 22 μέχρι τις 28 Ιουνίου και από την 1η μέχρι τις 12 Ιουλίου, θα γίνονται σε όλο το μήκος της διαδρομής τα απαραίτητα έργα για τον διαχωρισμό της λωρίδας κίνησης των λεωφορείων, τη βαφή της με διαφορετικό χρώμα, την τοποθέτηση των αισθητήρων που θα δείχνουν τον προορισμό στα λεωφορεία, των σημάτων για πεζούς και οχήματα, των σηματοδοτών και όλων των υπόλοιπων τεχνικών και τεχνολογικών μέσων για την καταγραφή της πορείας τους.
Ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala Α.Ε. λαμβάνουν όλα τα μέτρα που απαιτούνται, προκειμένου, και ο πολίτης να μπορεί να μετάσχει στο εγχείρημα, και τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν, να αποτελέσουν τη βάση για μια ουσιαστική συνεισφορά των Τρικάλων και του Δήμου μας στην εξέλιξη της ζωής και κίνησης στις πόλεις, αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση

Δεν υπάρχουν σχόλια: