ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Αρχίζουν έλεγχοι για ανασφάλιστα οχήματα

ΑΠΟ http://www.tovima.gr


Τελευταία προειδοποίηση στους ανασφάλιστους οδηγούς να σπεύσουν να ασφαλίσουν το όχημά τους απηύθυνε ουσιαστικά η γγ Δημοσίων Εσόδων Κ.Σαββαΐδου, προαναγγέλλοντας την έναρξη των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων μεταξύ των λιστών του υπουργείου Οικονομικών και της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, μέσα στο καλοκαίρι, ίσως τον Ιούλιο. Ανάλογες δράσεις θα ακολουθήσουν και για τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, πρόσθεσε.

Ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 1 εκατομμύριο, με την απώλεια των εσόδων για το Δημόσιο να φτάνει μέχρι και τα 100 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαϊδου σε συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος άμεσα θα ξεκινήσουν έλεγχοι για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οδηγών και αυτό υπολογίζεται ότι θα συμβεί πιθανόν και τον επόμενο μήνα.

Όπως είπε η κυρία Σαββαϊδου ανάλογη δράση θα ξεκινήσει και για τα ΚΤΕΟ, ενώ έγινε γνωστό από τον πρόεδρο του Επικουρικού Κεφαλαίου Δημήτρη Ζορμπά ότι έχουν εντοπιστεί και πλαστά συμβόλαια σε περισσότερες από 2000 περιπτώσεις και η υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης.

Τσουχτερά πρόστιμα θα φέρουν οι έλεγχοι
Πλέον η γενική γραμματεία Δημοσίων Εσόδων είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να ξεκινήσει τους ελέγχους και αυτό σημαίνει ότι όταν εντοπίζονται - με τη διασταύρωση των στοιχείων - τα ανασφάλιστα οχήματα θα αποστέλλεται ειδοποίηση και ο πολίτης θα έχει οκτώ ημέρες για να πληρώσει των 250 ευρώ παράβολο υπέρ Δημοσίου και να κάνει το συμβόλαιο, αλλιώς τα στοιχεία πηγαίνουν στην αστυνομία και επιβάλλεται από χρηματικό πρόστιμο μέχρι και αφαίρεση πινακίδων.

Όπως αναφέρθηκε κάθε μήνα η τροχαία κάνει 500.000 ελέγχους ενώ οι διασταυρώσεις των στοιχειών θα γίνονται πλέον δύο φορές το χρόνο από τη Γραμματεία.

Ο πρόεδρος του Επικουρικού Κεφαλαίου Δημήτρης Ζορμπάς ανέφερε ότι από 1η Μαΐου λειτουργεί ηλεκτρονική εφαρμογή που εντοπίζει αν είναι ασφαλισμένο ένα όχημα (www.hic.gr) την οποία έχουν επισκεφθεί 234.000 άνθρωποι και το 21% προέκυψε ότι είναι ανασφάλιστο.

Το επικουρικό κεφαλαίο είναι ταμείο αλληλεγγύησης των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και αυτό αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και καθυστερεί περίπου δυο χρόνια την πληρωμή των αποζημιώσεων.

Σημειώνεται ότι από όταν ξεκίνησε η εφαρμογή υπήρξαν 70.000 νέοι ασφαλισμένοι.

Η τροχαία είναι συνδεδεμένη με την ηλεκτρονική σελίδα του Επικουρικού κεφαλαίου και βρίσκει αν είναι ανασφάλιστο το όχημα.

Όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη πριν την κρίση τα ανασφάλιστα οχήματα ήταν σχεδόν διπλάσια.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου ανέφερε ότι το ζήτημα είναι πρωτίστως κοινωνικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: