ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Σάββατο, 11 Απριλίου 2015

ΑΓΙΟΝ ΦΩΣ - Η πραγματικότης και οι αμφισβητίες

Του Δημητρίου Θ. Κοκορη
Λένε, ότι άτομα μεμυημένα, τεχνηέντως αλοίφουν το φυτίλι των κεριών με φωσφορούχες ύλες οι οποίες κάποια στιγμή αυταναφλέγονται.
Όμως γενώνται προβληματισμοί και ερωτήματα, όπως :
Πόσος χρόνος χρειάζεται για ν΄αναφλεγεί ο φώσφορος ερχόμενος σε επαφή με το οξυγόνο;
Είναι γνωστό ότι απαιτείται ελάχιστος χρόνος, ίσως μερικών λεπτών, όχι ωρών. Αλλά ας τους κάνουμε την χάρη να δεχθούμε χρόνο 1-2 ωρών.

ΟΙ χριστιανοί αγοράζουν την δέσμη των 33 κεριών πολλές ώρες, μερικές φορές και αρκετές ημέρες πρίν από τους εμπόρους της αγοράς των Ιεροσολύμων.
Παραμένουν μέσα στο Ναό της Αναστάσεως ή και έξω από αυτόν πολλές φορές από το βράδυ της Μ. Παρασκευής, και περιμένουν το Άγιο Φώς το μεσημέρι του Μ. Σαββάτου. Αυτό σημαίνει ότι τα κεριά εμποτισμένα με φώσφορο πρέπει να αυταναφλεγούν πρίν την ώρα της αφής του Αγίου Φωτός και ταυτόχρονα, πράγμα αδύνατον!

Πώς η αυτανάφλεξη γίνεται μόνο μέσα στον ιερό χώρο και κατά την διάρκεια της τελετής και όχι πρίν ή μετά; Τέτοιος συγχρονισμός;!
Αν επρόκειτο για προσχεδιασμένη ενέργεια, θα έπρεπε να είχαμε άκαιρες και πρόωρες ή μεταχρονισμένες αναφλέξεις και μέσα στον ναό και έξω στον προαύλειο χώρο όπου συνωστίζονται πολλά τα πλήθη των χριστιανών, ορθοδόξων και ετεροδόξων, Αρμενίων, Κοπτών, Συριανών, άλλων θρησκευμάτων και τουριστών και Εβραίων αστυνομικών.

Η προμήθεια των κεριών γίνεται είτε σε υπαίθριους χώρους, είτε σε καταστήματα, που έχουν το εμπόρευμα εκτεθιμένο στους αέρηδες, από εμπόρους όχι χριστιανούς – συνωμότες, αλλά πολλές φορές Μουσουλμάνους Άραβες της Ιερουσαλήμ. Όλοι αυτοί θα έπρεπε να βρίσκονται σε συνεννόηση και σύμπραξη με τους διενεργούντες την απάτη.
Και πώς ως τώρα δεν βρέθηκε κάποιος πωλητής να καταγγείλει την σκευωρία και απάτη;;
Και πώς και πότε και ποιός εμποτίζει τα κεριά με φώσφορο; Αν αυτό το κάνει ο πωλητής, θα πρέπει να το κάνει αρκετό χρόνο πρίν για να έχει τα κεριά έτοιμα ώστε πουλώντας τα να εξαπατήσει τους αγοραστάς και να μην αντιληφθούν την συμπαιγνία.
Αν τα εμποτίζει πολύ χρόνο πρίν και αυτά είναι εκτεθιμένα στον πάγκο του εμπόρου πως δεν αυταναφλέγονται ;
Μήπως οι γριούλες οι ερχόμενες από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ρωσία, την Ρουμανία περιβρέχουν τα κεριά με φώσφορο;; Και ενώ είναι μάρτυρες του φαινομένου εξαπατούν και εξαπατώνται;; Και πώς ως τώρα όλες αυτές οι χιλιάδες των ηλικιωμένων προσκυνητριών κρατούν ζηλότυπα επτασφράγιστο το ένοχο μυστικό και δεν το έχουν αποκαλύψει έστω και από αφελή συμπεριφορά ;;!
Δεν ανάβουν τα κεριά μόνο των ορθοδόξων Ελλήνων, αλλά και των ορθοδόξων άλλων εθνικοτήτων, Παλαιστινίων, Ρώσων, Σέρβων, Βουλγάρων, Ρουμάνων, Γεωργιανών, κ.λ.π. Πώς όλοι αυτοί θα εδέχοντο να συνομοτούν και να εξαπατώνται κάθε χρόνο από μια δράκα Ελλήνων ορθοδόξων κληρικών;;
Η Ρώσικη Εκκλησία και οι ορθόδοξοι Παλαιστίνιοι εποφθαλμιούν το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων. Αν συνέβαινε μια τέτοια απάτη, δεν θα την απεκάλυπταν για να πολεμήσουν το Πατριαρχείο και τους Έλληνες;; Ή είναι τόσο αφελείς και καταπίνουν το «ψεύδος» του Αγίου Φωτός;;
Δεν ανάβουν τα κεριά μόνο των ορθοδόξων πιστών, αλλά και απίστων «ορθοδόξων». Είναι και αυτοί μυημένοι στην συμπαιγνία;; Όταν μάλιστα έρχονται με εχθρική διάθεση και προκατάληψη;;
Γιατί δεν αποκαλύπτουν την απάτη, αλλά εντυπωσιασμένοι και έκθαμβοι από το απίστευτο φαινόμενο, μεταβάλλουν τάση, νοοτροπία, αποφάσεις, κατασταλάξεις, θεώρηση ζωής και ανακαλούν κάθε προηγούμενο και αποκτούν πίστη ισχυρή και ακλόνητη;;
Είναι τόσο αφελείς ώστε να αυθυποβάλονται και να πείθονται ως άβουλα και άνευρα όντα όπου άλλοι τεχνηέντως τους παρασύρουν και τους παγιδεύουν;;

Οι παλαιστίνιοι ορθόδοξοι επιζητούν να κυριαρχήσουν και οικειοποιηθούν το Πατριαρχείο. Είναι γνωστό ότι κατά την αφή του Αγίου Φωτός φωνασκούν, θορυβοποιούν και ομολογούν την αλήθεια του φαινομένου κραυγάζοντες «δικό μας το φώς!».
Πως και δεν αποκαλύπτουν την απάτη και την συμπαιγνία; Μήπως είναι και αυτοί συμμέτοχοι στην σκευωρία; Και πως ανάπτουν και δικά τους κεριά και δεν ξεσκεπάζουν τυχόν πονηρία των άλλων και μάλιστα των Ελλήνων κληρικών και λαϊκών;
Το Άγιο Φώς το παίρνουν από τον Πατριάρχη όλες οι άλλες ομολογίες πλήν των Παπικών και των Προτεσταντικών ομάδων.
Πώς λοιπόν δέχονται να πάρουν το φώς Αρμένιοι, Κόπται, λοιποί Μονοφυσίται, Συριάνοι κ.λ.π. και δεν ξεσκεπάζουν και δεν γελοιοποιούν τον Ορθόδοξο Πατριάρχη;;
Δεν ανάβουν μόνο τα κεριά που κρατούν στα χέρια τους οι πιστοί, αλλά και οι κανδήλες που είναι κρεμμασμένες μπροστά από το Ιερό Κουβούκλιο, και μάλιστα αρκετά ψηλα που δεν φθάνει ανθρώπινο χέρι χωρίς σκάλα, ή σε άλλο μέρος μέσα στον Ναό ή πάνω στον Γολγοθά. Έχουν και εκεί βρέξει με φώσφορο τα φυτίλια των κανδηλών ή ομάδα των απατηλών προσώπων;;
Και πώς θα επιχειρούσαν κάτι τέτοιο όταν θα εχρειάζοντο σκάλα για να φθάσουν τόσο ψηλά και θα εγίνοντο αντιληπτοί από τους πιστούς προσκυνητές οι οποίοι αφ΄ εσπέρας παραμένουν μέσα στον Ναό και πέριξ του Ιερού Κουβουκλίου;
Το Άγιο Φώς δεν ανάβει τα κεριά μόνο μέσα στον πανίερο Ναό της Αναστάσεως, αλλά και σε χώρους έξω του Ναού, όπως στην Ιερά Μονή του Αγίου Κωνσταντίνου. Και δεν ανάβουν μόνο τα κεριά που κρατούν οι πιστοί, αλλά και εκείνα που βρίσκονται στα κηροπήγια ή στο παγκάρι. Και εδώ συμπαιγνία και κενή απάτη;;
Αν το φώσφορο τον βάζουν οι ίδιοι οι προσκυνητές χριστιανοί, πότε και από πού τον προμηθεύονται, πως τον διατηρούν; Σε φυαλίδια; Και σε ποιά στιγμή βρέχουν τα φιτίλια των κεριών;;
Μήπως υπάρχουν ταχυδακτυλουργοί οι οποίοι με τρόπο ύπουλο και κρύφιο βρέχουν με φώσφορο τα φιτίλια των κεριών;; Δεν θα γινόντουσαν αντιληπτοί από το πλήθος;; Και πώς βρέχουν τα φιτίλια των κανδηλών που βρίσκονται ψηλά αναρτημένα;;
Πίσω από το Ιερό Κουβούκλιο του Παναγίου Τάφου οι Κόπται κατέχουν ένα μικρό χώρο. Αυτοί είναι μόνιμοι μάρτυρες του φαινομένου. Αν διεπράττετο κάποια απάτη, αυτοί δεν θα αντελαμβάνοντο και δεν θα την ξεσκέπαζαν;; Πώς λοιπόν αυτοί οι αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες δέχονται να λάβουν το Άγιο Φώς από τον Έλληνα Ορθόδοξο Πατριάρχη;;
Και αυτοί με την στάση τους καθίστανται οι πλέον αξιόπιστοι μάρτυρες.
Η στάσις τους και η αποδοχή βεβαιώνει του λόγου το ασφαλές.
Δεν υπάρχει λοιπόν απάτη, αλλά αλήθεια και θαύμα εξ΄ ουρανού.

ΑΠΟ http://www.agioritikovima.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΛΑΤΗ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑΣ

          Μία ακόμα ωραία αφιέρωση μου έγινε από τα μικρά κορίτσια μας. Πρόκειται για τη