ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Σύμφωνα με πληροφορίες του Γιάννη Λαμπρόπουλου: Σπάζει σε 8 εργολαβίες το Πάτρα - Πύργος!!!

Σημαντική καθυστέρηση εξαιτίας της αλλαγής κυβέρνησης παρουσιάζουν όλα τα οδικά έργα που
αφορούν την ανάπτυξη της Μεσσηνίας, ενώ για ορισμένα από αυτά δεν έχει διευκρινιστεί αν θα συνεχιστούν με τους ίδιους όρους ή αν θα αναζητηθούν νέοι τρόποι χρηματοδότησης ή διαγωνιστικής διαδικασίας.
Αυτά αναφέρουν -σύμφωνα με το βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλο- πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, ενώ ειδικότερα «Το Πάτρα - Πύργος θα τεμαχισθεί σε οκτώ τμήματα και θα συνταχθούν νέα τεύχη δημοπράτησης, θα γίνουν οκτώ διαγωνισμοί που σημαίνει ότι η νέα δημοπράτηση θα γίνει τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα».
Αναλυτικά και σύμφωνα με ενημερωτική ανακοίνωση του κ. Λαμπρόπουλου:
1. Για το τμήμα της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο ακυρώνεται η δημοπράτησή του που είχε προγραμματισθεί να γινόταν στις 31-3-2015. Το Πάτρα - Πύργος θα τεμαχισθεί σε οκτώ τμήματα και θα συνταχθούν νέα τεύχη δημοπράτησης, θα γίνουν οκτώ διαγωνισμοί που σημαίνει ότι η νέα δημοπράτηση θα γίνει τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα. Γιατί γίνεται αυτό, να μας το εξηγήσει ο αρμόδιος υπουργός, που ενώ ακόμη δεν έχει ορκιστεί, παίρνει τέτοιες αποφάσεις.
2. Για το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό δεν ακούγεται καμιά πρόβλεψη.
3. Το τμήμα από Καλό Νερό - Τσακώνα ως γνωστόν είχε ενταχθεί για την κατασκευή του με το νόμο 4129/2013, όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της Ολυμπίας Οδού. Στο Καλό Νερό - Τσακώνα υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι -επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι. Πρέπει τώρα να γίνει δημοπράτηση για υποστηρικτικές μελέτες (γέφυρες, σήμανση, υδραυλικά), που δεν απαιτούν μεγάλο χρόνο. Επειδή η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου συζητά την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, υπάρχει κίνδυνος απένταξης και ακύρωσης του έργου.
4. Για την συνέχιση του περιφερειακού της Καλαμάτας η σύμβαση, αφού εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βρίσκεται εδώ και αρκετό χρόνο στο Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο μια εβδομάδα πριν τις εκλογές ζήτησε επιπλέον στοιχεία. Εφ' όσον εγκριθεί κατόπιν θα έλθει στη Βουλή για κύρωση. Για τη σύμβαση ο υπουργός δεν έχει εκφράσει άποψη, αν συμφωνεί ή όχι με το περιεχόμενό της. Αν θελήσει να την αλλάξει τότε θα αρχίσει όλη η διαδικασία πάλι από την αρχή  (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή) με απροσδιόριστο χρόνο.
5. Για την γέφυρα στην Τσακώνα, εάν δεν υπάρξουν προβλήματα γραφειοκρατικά και πληρωμών θα πρέπει μέχρι τον Ιούνιο να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία.
6. Το Καλαμάτα - Ριζόμυλος εντάχθηκε τελευταία με 100 εκατ. ευρώ στο Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, του οποίου το συνολικό ύψος του κονδυλίου είναι 140 εκατ. ευρώ για όλη την Ελλάδα, που όμως προορίζονται κυρίως για την εξόφληση παλαιότερων οφειλών και που σημαίνει ότι το έργο είναι μετέωρο.
7. Για το υπόλοιπο τμήμα από το Ριζόμυλο μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη, οι μελέτες που τις είχαμε ξεκινήσει από το 2007, με τον τότε υπουργό Υποδομών, είναι σχεδόν έτοιμες, εκτός του τμήματος από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο που θα απαιτηθούν επί πλέον γεωλογικές μελέτες. Ιδιαίτερα για τα τμήματα Ριζόμυλος - Σουληνάρι και Πύλος - Μεθώνη οι υπολειπόμενες μελέτες, που δεν είναι σημαντικές, αν προκηρυχθούν τώρα, θα τελειώσουν γρήγορα και τα τμήματα αυτά θα μπορούν να ενταχθούν και δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
8. Το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη είναι έτοιμο και περιμένει την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωσή της από την Βουλή, για να δοθεί δύο μήνες μετά στην κυκλοφορία.
Η ανακοίνωση του κ. Λαμπρόπουλου καταλήγει τονίζοντας: «Κατόπιν όλων των παραπάνω, αυτό που μπορώ να προτείνω και που πρέπει τώρα να γίνει, είναι οι βουλευτές του νομού και οι φορείς να πράξουν όπως έχουν υποχρέωση ό,τι απαιτείται για το καλύτερο αποτέλεσμα. Δεν πρέπει να ακυρωθούν ή να καθυστερήσουν τα έργα που είχαν προγραμματισθεί ή που είναι ώριμα για ένταξη και δημοπράτηση. Η παραπέρα ανάπτυξη του νομού μας και κυρίως στον τουρισμό βασίζεται στην αποπεράτωση αυτών των έργων. Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του».

ΑΠΟ http://www.eleftheriaonline.gr/
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/vouleftes/item/58172-lampropoulos-ergolavies-patra-pyrgos

Δεν υπάρχουν σχόλια: