ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

13 τρικ που εφαρμόζουν τα σούπερ μάρκετ για να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα

Υπάρχει λόγος που οι ειδικοί επιμένουν να κάνετε λίστα για τα ψώνια σας πριν πάτε στο σούπερ
μάρκετ και να προσπαθήσετε να την τηρήσετε αλλά και να μην πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι.
Κάθε σημείο σε ένα σούπερ μάρκετ είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να σας κάνει να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα και να αγοράζετε περισσότερα πράγματα από όσα χρειάζεστε στην πραγματικότητα.
1. Το καροτσάκι για τα ψώνια εφευρέθηκε το 1938 προκειμένου να επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες χωρίς να χρειάζεται να τα κουβαλάνε.
2. Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ τοποθετούν τα ράφια με τα λουλούδια ή τα τρόφιμα του φούρνου κοντά στην είσοδο, ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να αγοράσετε κάτι όσο το καρότσι είναι ακόμα άδειο και το ηθικό σας σε υψηλά επίπεδα.
3. Ένας ακόμα λόγος που τοποθετούν τα λουλούδια και τα φρέσκα ψωμάκια στην είσοδο είναι η μυρωδιά. Τέτοιου είδους μυρωδιές αυξάνουν τις πιθανότητες να κάνετε αυθόρμητες αγορές αλλά και σας φτιάχνουν τη διάθεση.
4. Τα σούπερ μάρκετ τοποθετούν το γάλα και άλλα απαραίτητα τρόφιμα στο βάθος του καταστήματος ώστε να πρέπει να διασχίσετε με όλο το κατάστημα.
5. Οι διάδρομοι είναι κατασκευασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να κατευθύνουν τους καταναλωτές να τα διασχίζουν μόνο σε ευθεία γραμμή και να μην κόβουν δρόμο για να πάνε στον διπλανό διάδρομο.
6. Στα περισσότερα καταστήματα οι καταναλωτές περπατούν από δεξιά προς τα αριστερά, όπως ακριβώς συμβαίνει και όταν οδηγεί κανείς και γι' αυτό το λόγο τα προϊόντα τοποθετούνται στην δεξιά πλευρά.
7. Τα προϊόντα και τα τρόφιμα που θέλει το σούπερ μάρκετ να προωθήσει περισσότερο βρίσκονται στο ύψος των ματιών του καταναλωτή, όπως για παράδειγμα τα πιο ακριβά δημητριακά.
8. Αντίστοιχα, τα δημητριακά που έχουν την περισσότερη ζάχαρη και είναι τα αγαπημένα των παιδιών είναι σε χαμηλότερο ράφι, ώστε να είναι στο οπτικό τους πεδίο.
9. Τα σημείο όπου σας προτρέπουν να δοκιμάσετε λίγο τυρί ή άλλα προϊόντα, προσπαθούν να σας καθυστερήσουν προκειμένου να προωθήσουν τα νέα τους τρόφιμα.
10. Το μέγεθος μετράει. Τα σούπερ μάρκετ που έχουν πάρα πολύ κόσμο, αποθαρρύνουν τους καταναλωτές από το να παραμείνουν πολύ χρόνο μέσα, να κάνουν αυθόρμητες αγορές και τελικά αγοράζουν πολύ λιγότερα πράγματα και είναι λιγότερο κοινωνικοί και περισσότερο νευρικοί.
11. Τα ζεστά χρώματα είναι πιο φιλικά προς τους καταναλωτές.
12. Έρευνες έχουν δείξει ότι η απαλή μουσική κάνει τους ανθρώπους να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, ενώ η δυνατή μουσική τους κάνει να κινούνται γρήγορα μέσα στο σούπερ μάρκετ. Η κλασσική μουσική, ωθεί τους καταναλωτές να αγοράζουν πιο ακριβά προϊόντα.
13. Το πιο επικερδές σημείο σε ένα σούπερ μάρκετ είναι αυτό που βρίσκεται στο ταμείο.

Πηγή: Business Insider 
ΑΠΟ http://news247.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: