ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Για 14 εκατ. ευρώ πουλήθηκε η Φεράρι που οδηγούσε το 1960 ο Αλέν Ντελόν

Το αυτοκίνητο είχε εντοπιστεί το Σεπτέμβριο του 2014 μαζί με άλλα θρυλικά οχήματα σε ένα κτήμα στη δυτική Γαλλία

Μια Φεράρι 250 GT California Spyder που ανήκε στον Γάλλο ηθοποιό Αλέν Ντελόν τη δεκαετία του 1960 πουλήθηκε την Παρασκευή στην τιμή των 14,2 εκατομμυρίων ευρώ σε μια δημοπρασίας στο Παρίσι, μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο.

Αυτό το σπάνιο καμπριολέ αυτοκίνητο ήταν το σημαντικότερο έκθεμα της συλλογής Μπεγιόν, η

οποία έχει διασκορπιστεί στο πλαίσιο μιας δημοπρασίας που οργάνωσε ο οίκος Artcurial.
Η αξία της Φεράρι είχε εκτιμηθεί ότι ανερχόταν από τα 9,5 έως και τα 12 εκατ, ευρώ. Μαζί με τα έξοδα, ο αγοραστής –η ταυτότητα του οποίου δεν έχει γίνει γνωστή μέχρι στιγμής– θα καταβάλει συνολικά ένα ποσό 16,3 εκατ. ευρώ.

Το αυτοκίνητο είχε εντοπιστεί το Σεπτέμβριο του 2014 μαζί με άλλα θρυλικά οχήματα σε ένα κτήμα στη δυτική Γαλλία.

Επρόκειτο για την «ανακάλυψη του αιώνα», όπως είχε γράψει εκείνη την εποχή ένα εξειδικευμένο αμερικανικό περιοδικό.

Ιδιοκτήτης της μοναδικής αυτής συλλογής αυτοκινήτων ήταν ο Ροζέ Μπεγιό, που απεβίωσε στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Επιχειρηματίας που απασχολούνταν με τις μεταφορές εμπορευμάτων είχε συλλέξει μοναδικά αυτοκίνητα με την υπογραφή τρανταχτών ονομάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας: Bugatti, Talbot, Hispano-Suiza, Delahaye, Delage.


Ο ίδιος φιλοδοξούσε να διασώσει την κληρονομιά της προπολεμικής αυτοκινητοβιομηχανίας και να ανοίξει ένα μουσείο στο κτήμα του έκτασης επτά στρεμμάτων, αλλά τα οικονομικά του δεν του το επέτρεψαν.

Ωστόσο για σχεδόν μισό αιώνα αυτή η συλλογή των δεκάδων αυτοκινήτων παρέμενε κάτω από υπόστεγα, πολλά από τα οποία όμως δεν ήταν εντελώς αδιάβροχα.

Αν και πολλά από τα αυτοκίνητα της συλλογής είχαν υποστεί σοβαρές φθορές και ζημιές, η Φεράρι είχε διατηρηθεί σε καλή κατάσταση καθώς βρισκόταν σε ένα κλειστό γκαράζ. Μία Μαζεράτι A6G Grand Sport του 1956 πουλήθηκε έναντι του ποσού των 1,72 εκατομμυρίων ευρώ με την αξία της να υπολογίζεται, σύμφωνα με τον κατάλογο του γαλλικού οίκου, μεταξύ 800.000 και 1,2 εκατ. ευρώ.


ΑΠΟ http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Έρχεται μείωση των προμηθειών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

11/04/2024 16:04  Πάνω από 2,5 εκατομμύρια πολίτες κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών IRIS, με την πλειοψηφία αυτών να είναι ηλικίας...