ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Αντιδράσεις στην περιφέρεια για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων


Μέχρι το τέλος του 2015 θέλει το ΤΑΙΠΕΔ να έχει ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Η απόφαση έχει ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις από τους κατοίκους, τους φορείς των περιοχών που θα «χάσουν» τα αεροδρόμιά τους αλλά και τους ίδιους τους υπαλλήλους σε αυτά.
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κάνει λόγο για «ξεπούλημα» και
προαναγγέλλει κινητοποιήσεις.
Η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης
Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ, oι επενδυτές πρόκειται να αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30-35 ετών, ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης.
Με την εξαγορά θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές, οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων.
Εντός τριετίας, οι παραχωρησιούχοι πρέπει να επενδύσουν σε υποδομές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες περίπου 220 εκατ. ευρώ.

Έντονη η αντίδραση της ΟΣΥΠΑ

Έντονα αντιδρά η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καταγγέλλοντας ότι ιδιωτικοποιούνται κερδοφόρα αεροδρόμια, ενώ προειδοποιεί για τις οικονομικές, κοινωνικές αλλά και εθνικές προεκτάσεις.

Όπως αναφέρει η Ομοσπονδία, οι λόγοι της αντίδρασης επικεντρώνονται στα εξής:

-σε μια νησιωτική χώρα σαν την Ελλάδα, όπου το 80%-85% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά, είναι αυταπόδεικτα καθοριστικός ο ρόλος των κρατικών αεροδρομίων στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας.
-η γεωπολιτική θέση της χώρας και οι καταιγιστικές εξελίξεις στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο, υπογραμμίζουν τον σημαντικό ρόλο των κρατικών αεροδρομίων στα θέματα εθνικής άμυνας και στρατηγικής.
-η έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο, που διακαώς εποφθαλμιά η Τουρκία, στηρίζεται άμεσα στα αεροδρόμια του αρχιπελάγους
-ένα καθαρά εποχικό αεροδρόμιο, όπως το σύνολο των υπαρχόντων, ένα αεροδρόμιο που ουσιαστικά λειτουργεί πλήρως μόνο την τουριστική περίοδο, δεν μπορεί να είναι κερδοφόρο, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, και συγχρόνως ελκυστικό για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, γιατί αναγκαστικά θα είναι ακριβό.
-ουδένα ιδιωτικό αεροδρόμιο μπορεί να λειτουργεί μόνο και μόνο για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών, όπως γίνεται σε όλα τα μικρά α/δ σήμερα, δηλαδή για να εξυπηρετηθούν πτήσεις, που μεταφέρουν «δυο φαντάρους, τρεις πολίτες και εφημερίδες», όπως για παράδειγμα στο Καστελόριζο
-ουδείς ιδιώτης θα «ανοίξει» το αεροδρόμιό του για αεροδιακομιδή ασθενούς ή για έρευνα και διάσωση, χωρίς κέρδος
-ουδένα ιδιωτικό αεροδρόμιο θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης, με στόχο να αυξηθεί η τουριστική κίνηση προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της τουριστικής πολιτικής της χώρας

«Όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα καταδεικνύουν την ιδιαιτερότητα των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων, ιδιαιτερότητα που όχι μόνο δεν μπορούν να καταλάβουν οι «τροικανοί»,αλλά δυστυχώς και όσοι θα έπρεπε να εκπροσωπούν τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών, ουδεμία προσπάθεια κάνουν να τους το εξηγήσουν», αναφέρει η ΟΣΥΠΑ.
Την ίδια ώρα, έντονα αντιδρούν και οι τοπικές κοινωνίες.

Με κινητοποιήσεις απειλούν τα Χανιά

Στα Χανιά, με πρωτοβουλία της αντιπεριφέρειας, αποφασίστηκε, αμέσως μετά το άνοιγμα των προσφορών που έχουν καταθέσει οι υποψήφιοι επενδυτές στο ΤΑΙΠΕΔ και αφού μελετηθούν οι λεπτομέρειες της σύμβασης, να γίνει, μέσω της νομικής οδού και με προσφυγή στα αρμόδια δικαστήρια, προσπάθεια ώστε να μην προχωρήσει η όλη διαδικασία.

Παράλληλα, θα οργανωθεί, σε ημερομηνία που θα αποφασιστεί, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον χώρο του αεροδρομίου Χανίων, ενώ ανάλογες εκδηλώσεις θα γίνουν την ίδια μέρα και σε άλλα, υπό ιδιωτικοποίηση, αεροδρόμια της χώρας.
«Όχι στην πώληση του κερδοφόρου αεροδρομίου Καβάλας»
Ο Κρατικός Αερολιμένας Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος», φιλοξενείται σε ακίνητο στο οποίο υπάρχει επίσης νατοϊκή βάση, ενώ φιλοξενούνται ταυτόχρονα οι εγκαταστάσεις της σχολής «Εγνατία Αβιέισον».
Η πιο πρόσφατη αναβάθμιση του αεροδιαδρόμου έλαβε χώρα το έτος 2009.Το αεροδρόμιο εξυπηρετεί 200.000 ταξιδιώτες και το επιχειρησιακό πλάνο της Υ.Π.Α. παρουσιάζει το αεροδρόμιο κερδοφόρο.
Σύμφωνα με τον τοπικό βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Καραγιαννίδη που έφερε το θέμα με ερώτησή του στη Βουλή, «η ιδιωτικοποίησή του θα επιφέρει πρόσθετες επιβαρύνσεις στους ταξιδιώτες, πρόσθετα τέλη στην παροχή υπηρεσιών του αεροδρομίου και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σ' αυτό. Κάτι τέτοιο θα επιφέρει ενδεχομένως μείωση της κίνησης του αεροδρομίου και κατ΄ επέκταση της τουριστικής κίνησης της περιοχής, ενώ εγκυμονεί εργασιακή αβεβαιότητα για τους εργαζόμενους σε αυτό».

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς: Επισκευάζεται πριν ιδιωτικοποιηθεί

Οι κάτοικοι της Κεφαλονιάς αντιδρούν έντονα στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου του νησιού, έχοντας στο πλευρό τους και την αντιπεριφέρεια.
Όπως λένε, πρόκειται για ένα κερδοφόρο αεροδρόμιο που λειτουργεί με κοινωνική ευαισθησία και με αυτή τη φιλοσοφία εξυπηρετεί τους κατοίκους του πολύπαθου νησιού.
Οι αντιδράσεις στην περιοχή έγιναν πιο έντονες όταν αποκαλύφθηκε πως ο επενδυτής που θα αναλάβει τη διαχείρισή του δεν θα «βάλει από την τσέπη του» για να το φτιάξει.
Όπως έχουν αποκαλύψει τα «Κεφαλονίτικα Νέα», ενέκρινε, στα τέλη Οκτωβρίου, το ποσό των 191.880 ευρώ για δηµοπράτηση του έργου «αποκατάσταση βλαβών στα κτίρια α) Πυροσβεστικού σταθµού, β) Πύργου Ελέγχου, γ) Αεροσταθµού του Κρατικού Αερολιµένα Κεφαλλονιάς».

Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι φορείς της Ρόδου

Στην κατάθεση προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να μην παραχωρηθεί το αεροδρόμιο της Ρόδου σε ιδιώτες προσανατολίζονται οι φορείς του νησιού που παρακολουθούν με ιδιαίτερη ανησυχία την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης.
Σε ημερία που διοργάνωσαν το τοπικό συμβούλιο Παραδεισίου και ο Σύλλογος Εργαζομένων στον αερολιμένα Ρόδου με την συμμετοχή της ΟΣΥΠΑ, παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Η παραχώρηση του αεροδρομίου και η αδυναμία δημιουργίας δευτέρου θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες. Εμείς έχουμε προχωρήσει σε σειρά δράσεων για να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο αεροδρόμιο κ. Φώτης Λουλουδάκης.

ΑΠΟ http://newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: