Αύξηση των τουριστών σε ποσοστό 6 ως 9% το 2015 δείχνουν οι προκρατήσεις. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να κάνει το 2015 χρονιά-ορόσημο για την προσέλκυση επενδύσεων στον τουριστικό κλάδος.
Τις εκτιμήσεις αυτές διατύπωσε σήμερα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της Philoxenia, η υπουργός Τουρισμού, ΄Ολγα Κεφαλογιάννη, η οποία υπενθύμισε ότι το 2014 φαίνεται ότι “έσπασε κάθε ρεκόρ”. ΄Οπως είπε, με βάση τις νέες εκτιμήσεις, οι αφίξεις -με κάθε μεταφορικό μέσο- υπολογίζεται ότι κινούνται φέτος προς το επίπεδο των 23 εκατ., αυξημένες κατά15% σε σχέση με πέρυσι.
Αυτό σημαίνει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις το 2015 ο αριθμός των τουριστών αναμένεται να αγγίξει τα 25 εκατομμύρια
Στη συνέχεια η υπουργός επισήμανε ότι η Ελλάδα πρέπει να επικεντρωθεί στην προσέλκυση επενδύσεων για την ανάπτυξη τουριστικών υποδομών υψηλής ποιότητας, όπως ξενοδοχείων πέντε αστέρων, κατ΄ εφαρμογή και των κατευθύνσεων του χωροταξικού πλαισίου για τον τουρισμό, που κινείται προς τη δημιουργία περισσότερων κλινών τεσσάρων και πέντε αστέρων.
Η κα Κεφαλογιάννη επανέλαβε ακόμη τους επτά βασικούς στόχους του υπουργείου για το 2015, οι οποίοι είναι οι εξής: εκσυγχρονισμός υποδομών, εμπλουτισμός τουριστικού προϊόντος, αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης, αειφόρος ανάπτυξη και ανάδειξη νέων προορισμών με έμφαση στην προστασία των φυσικών και πολιτιστικών πόρων τόνωση της απασχόλησης, στήριξη της επιχειρηματικότητας και διάχυση του τουριστικού πλεονάσματος στην περιφέρεια και τις τοπικές κοινωνίες.
Πάντως, σε ό,τι αφορά το τελευταίο αυτό ζήτημα, η κα Κεφαλογιάννη δέχτηκε αρκετές ερωτήσεις από τους εκπροσώπους μέσων μαζικής ενημέρωσης της ελληνικής περιφέρειας (πχ, από Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή, Χίο και Πάτμο), σχετικά με καταγγελίες τουριστικών φορέων για ελλιπή προβολή των προορισμών εκτός Αθηνών.
Όπως είπε, αφενός η εκστρατεία που ξεκίνησε για την επαναφορά του “καλού ονόματος” του ελληνικού τουρισμού μετά την κρίση άρχισε από την Αθήνα γιατί η πρωτεύουσα είχε δεχτεί τα ισχυρότερα “πυρά” της αρνητικής φημολογίας και άρα η θετική προβολή της θα ωφελούσε τελικά όλη την Ελλάδα.
Αφετέρου, πρόσθεσε, το υπουργείο και ο ΕΟΤ προβάλλουν τον προορισμό Ελλάδα συνολικά και από εκεί και πέρα οι κατά τόπους περιφέρειες, οι οποίες λαμβάνουν τα κονδύλια προβολής, π.χ. από το ΕΣΠΑ, έχουν την υποχρέωση να αναδείξουν το τοπικό τουριστικό προϊόν στην περιοχή αρμοδιότητάς τους και τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα. Τέλος, στον ιστότοπο Visitgreece περιλαμβάνονται -κατά την ίδια- όλες οι περιοχές της Ελλάδας.
Η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη η μεγάλη έκπληξη του τουρισμού στα επόμενα χρόνια;
Μάλιστα, αναφερόμενη ειδικά στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, είπε -απαντώντας σε σχετικό ερώτημα- ότι η συγκεκριμένη περιοχή μπορεί να αποτελέσει τη μεγάλη έκπληξη για τον ελληνικό τουρισμό στα επόμενα χρόνια.
Σχετικά δε, με το θέμα της παράτασης του πιλοτικού προγράμματος για την έκδοση βίζας σε Τούρκους τουρίστες, επισήμανε ότι παρότι το θέμα ανήκει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Εξωτερικών, το υπουργείο Τουρισμού αντιμετωπίζει πολύ θετικά αυτό το ενδεχόμενο. “Έχουμε θέσει το ζήτημα στο ΥΠΕΞ αλλά μην ξεχνάμε και τους περιορισμούς από τη συνθήκη Σένγκεν¨ διευκρίνισε.
Για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό
Απαντώντας σε ερώτημα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό της Ελλάδας, η κα Κεφαλογιάννη σημείωσε ότι μετά από 20 χρόνια νομοθετικής στασιμότητας στον συγκεκριμένο τομέα, έχει γίνει μεταρρυθμιστική επανάσταση, τα οφέλη της οποίας θα γίνουν αισθητά στα επόμενα χρόνια. Ήδη, υπάρχουν δύο νόμοι, που ψηφίστηκαν το καλοκαίρι του 2013 και του 2014 αντίστοιχα. Μεταξύ άλλων, απλοποιούνται οι διαδικασίες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, ενώ “είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε τις προδιαγραφές για τους ξενώνες νεότητας (youth hostels) και προχωρούν οι διαδικασίες για τα μη κύρια καταλύματα.
Οδηγός μας είναι το εθνικό σχέδιο δράσης για τον τουρισμό, για την εφαρμογή του οποίου είναι απαραίτητη η πολιτική σταθερότητα και η κοινωνική ηρεμία” κατέληξε η υπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
ΑΠΟ http://www.newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου