ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Εφθασε το αυτοκίνητο του μέλλοντος -Το κατασκεύασαν μαθητές Λυκείου στην Κρήτη

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα φορτίζεται από υδρόψυκτη μονάδα κυψέλης καυσίμου υδρογόνου κατασκεύασαν μαθητές από την Κρήτη δίνοντάς μας μια εικόνα του πως θα είναι το όχημα του μέλλοντος.
Οι μαθητές του 6ου Επαγγελματικού Λυκείου Ηρακλείου ολοκλήρωσαν το πρότζεκτ τους την περυσινή χρονιά και το παρουσίασαν στο πλαίσιο της Εκθεσης ExpoCreta, που πραγματοποιήθηκε από τις 12 έως τις 17 Σεπτεμβρίου 2014, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης, στις Γούρνες
Ηρακλείου.
Για το συγκεκριμένο εγχείρημα εργάστηκαν οι μαθητές όλων των τομέων του σχολείου μαζί με τους καθηγητές τους.

Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν καταναλώνει καύσιμα που είναι ρυπογόνα προς το περιβάλλον, ενώ είναι αθόρυβο κατά τη λειτουργία του. Στη θέση του ρεζερβουάρ των συμβατικών αυτοκινήτων υπάρχει υποδοχή για την ηλεκτρική φόρτιση του, ενώ το καινοτόμο στοιχείο εντοπίζεται στη μονάδα κυψέλης υδρογόνου που κατασκευάστηκε και από την οποία φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η μονάδα αυτή αποτελεί ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικού και ηλεκτρο-μηχανολογικού ελέγχου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, καθώς επίσης και ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, με το οποίο μπορούν να επικοινωνούν τοπικές και απομακρυσμένες κινητές συσκευές, μεταφέροντας δεδομένα και λειτουργικά στοιχεία μέσω internet.

Το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι το υδρογόνο που αποθηκεύεται σε δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων.

Αναλυτικά οι προδιαγραφές:
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 35 – 55 kWatt,
  • Ροπή 130 Nm
  • Μέγιστη περιστροφή 12.000 RPM.
  • Κατανάλωση 15 kWh / 100 km
  • Μέγιστη ταχύτητα 125 km/h
  • Επιτάχυνση 0 – 60 km/h σε 5 secs, 0 -100 km/h σε 12 secs
  • Αυτονομία 450 km
  • Ισχύς Inverter 5 kW/ 230 V A.C.
  • Ισχύς κυψέλης καυσίμου H2 5 kW / 72 V D.C.
  • Δύο φιάλες υδριδίων μετάλλων για την αποθήκευση του υδρογόνου, χωρητικότητας 2x3 m3.
Φωτογραφίες: Flashnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: