ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

ΜΙΚΡΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Η Πλάτη βρίσκεται περίπου 9 χιλιόμετρα[4] προς τα βορειοανατολικά των Φιλιατρών σε υψόμετρο 294[1][5] μέτρα και απέχει 10 περίπου χιλιόμετρα από τις ακτές του Ιονίου Πελάγους. ΙΣΤΟΡΙΑ: Το χωριό που βρίσκεται κάτω από το βουνό της Μάλης έχει μακρόχρονη ιστορία. Η παλαιότερη ονομασία του χωριού ήταν Καναλουπού, ενώ ως Πλάτη αναφέρεται από το 1956.[6][7] Πάντως το χωριό συναντάται με την ονομασία Καναλουπού ή Κανελουπού ή Καναλωπού και σε προγενέστερες βιβλιογραφικές πηγές-αναφορές. Ο οικισμός αναφέρεται, σε διάφορες απογραφές των Βενετών Προνοητών της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, οι οποίες έγιναν στο χρονικό διάστημα της τριακονταετίας (1683/84-1715), κατά την οποία οι Βενετοί κατείχαν την Πελοπόννησο. Η Καναλουπού (Canalupu), ανήκε, το 1689, στην επαρχία της Αρκαδίας (ή Αρκαδιάς, δηλαδή την περιοχή της σημερινής Κυπαρισσίας), η οποία ήταν μια από τις 4 επαρχίες, στις οποίες χωριζόταν τότε το διαμέρισμα της Μεθώνης (επαρχία Φαναριού, επαρχία Αρκαδιάς, επαρχία Ναβαρίνου και επαρχία Μεθώνης).[8] Η Καναλουπού προσαρτήθηκε στον παλαιό Δήμο Εράνης το 1835,[9] ενώ αναφέρεται, το 1853 στον β΄ τόμο των «Ελληνικών» του Ιάκωβου Ρίζου Ραγκαβή ως χωριό του Δήμου Εράνης της Επαρχίας Τριφυλίας με πληθυσμό 115 κατοίκων, με βάση την απογραφή του 1851.[10] Το 1899 μεταφέρεται από το Νομό Μεσσηνίας και υπάγεται στον Νομό Τριφυλίας,[11] για μια περίπου δεκαετία, ως το 1909, που επανέρχεται ξανά στον Νομό Μεσσηνίας,[12] ως οικισμός της Επαρχίας Τριφυλίας. Το 1912 το χωριό της Καναλουπούς αποσπάται από τον Δήμο Εράνης και εντάσσεται στην Κοινότητα Χαλαζονίου, που είχε ως έδρα το Χαλαζόνι,[13][14] ως και το 1919,[15] που η Καναλουπού αποσπάται από την κοινότητα αυτή και ορίζεται έδρα της Κοινότητας Καναλουπούς.[16] Η Καναλουπού παρέμεινε έδρα της ομώνυμης κοινότητας, από το 1919 ως το 1956, που το χωριό μετονομάζεται σε Πλάτη και η Κοινότητα σε Κοινότητα Πλάτης,[17] και συνέχισε με το νέο όνομα ως έδρα της Κοινότητας Πλάτης από το 1956 ως το 1997, όταν τότε, στα πλαίσια των αλλαγών που επήλθαν στη τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του σχεδίου «Καποδίστριας», υπήχθη στον κατηργημένο Δήμο Φιλιατρών,[18] ως το 2010. Από το 2011, μετά τις νέες αλλαγές του σχεδίου «Καλλικράτης» ανήκει πλέον στον νέο Δήμο Τριφυλίας.[19][4] Ο δήμος αυτός, συστάθηκε με το Πρόγραμμα Καλλικράτης με την συνένωση των προϋπαρχόντων δήμων Αετού, Αυλώνος, Γαργαλιάνων, Κυπαρισσίας, Φιλιατρών και την κοινότητα Τριπύλας. ΑΠΟ http://www.hellenicaworld.com/Greece/Geo/gr/PlatiMessinias.html

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Ε΄ Νηστειών - Κατά Μάρκον ι΄ 32-45
Εν ταίς ημέραις εκείναις, ήσαν οι μαθηταί εν τή οδώ αναβαίνοντες εις Ιεροσόλυμα• καί ήν προάγων αυτούς ο Ιησούς, καί εθαμβούντο, καί ακολουθούντες εφοβούντο. Καί παραλαβών πάλιν τούς δώδεκα ήρξατο αυτοίς λέγειν τά μέλλοντα αυτώ συμβαίνειν, ότι ιδού αναβαίνομεν εις Ιεροσόλυμα καί ο υιός τού ανθρώπου παραδοθήσεται τοίς αρχιερεύσι καί γραμματεύσι, καί κατακρινούσιν αυτόν θανάτω καί παραδώσουσιν αυτόν τοίς έθνεσι, καί εμπαίξουσιν αυτώ καί μαστιγώσουσιν αυτόν καί εμπτύσουσιν αυτώ καί αποκτενούσιν αυτόν, καί τή τρίτη ημέρα αναστήσεται.

Καί προσπορεύονται αυτώ Ιάκωβος καί Ιωάννης υιοί Ζεβεδαίου λέγοντες• διδάσκαλε, θέλομεν ίνα ό
εάν αιτήσωμεν ποιήσης ημίν. Ο δέ είπεν αυτοίς• τί θέλετε ποιήσαί με υμίν; Οι δέ είπον αυτώ• δός ημίν ίνα είς εκ δεξιών σου καί είς εξ ευωνύμων σου καθίσωμεν εν τή δόξη σου. Ο δέ Ιησούς είπεν αυτοίς• ουκ οίδατε τί αιτείσθε. Δύνασθε πιείν τό ποτήριον ό εγώ πίνω, καί τό βάπτισμα ό εγώ βαπτίζομαι βαπτισθήναι; Οι δέ είπον αυτώ• δυνάμεθα.

Ο δέ Ιησούς είπεν αυτοίς• τό μέν ποτήριον ό εγώ πίνω πίεσθε, καί τό βάπτισμα ό εγώ βαπτίζομαι βαπτισθήσεσθε• Τό δέ καθίσαι εκ δεξιών μου καί εξ ευωνύμων ουκ έστιν εμόν δούναι, αλλ᾿ οίς ητοίμασται. Καί ακούσαντες οι δέκα ήρξαντο αγανακτείν περί Ιακώβου καί Ιωάννου. Ο δέ Ιησούς προσκαλεσάμενος αυτούς λέγει αυτοίς• οίδατε ότι οι δοκούντες άρχειν τών εθνών κατακυριεύουσιν αυτών καί οι μεγάλοι αυτών κατεξουσιάζουσιν αυτών• ουχ ούτω δέ έσται εν υμίν, αλλ᾿ ός εάν θέλη γενέσθαι μέγας εν υμίν, έσται υμών διάκονος, καί ός εάν θέλη υμών γενέσθαι πρώτος, έσται πάντων δούλος• καί γάρ ο υιός τού ανθρώπου ουκ ήλθε διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι, καί δούναι τήν ψυχήν αυτού λύτρον αντί πολλών.

Απόδοση στη νεοελληνική:
Τις ημέρες εκείνες, ανέβαιναν οι μαθητές τόν δρόμο πρός τά Ιεροσόλυμα καί ο Ιησούς εβάδιζε πρίν απ’ αυτούς καί ήσαν κατάπληκτοι, εκείνοι δέ πού ακολουθούσαν εφοβούντο. Καί επήρε πάλιν κατά μέρος τούς δώδεκα καί άρχισε νά τούς λέγη τά μέλλοντα νά τού συμβούν, ότι, «Ιδού, αναβαίνομεν εις τά Ιεροσόλυμα καί ο Υιός τού ανθρώπου θά παραδοθή εις τούς αρχιερείς καί τούς γραμματείς καί θά τόν καταδικάσουν εις θάνατον καί θά τόν παραδώσουν εις τούς εθνικούς. Θά τόν εμπαίξουν καί θά τόν μαστιγώσουν, θά τόν φτύσουν καί θά τόν θανατώσουν καί τήν Τρίτη ημέραν θά αναστηθή».

Καί τόν πλησιάζουν ο Ιάκωβος καί ο Ιωάννης, οι υιοί τού Ζεβεδαίου καί τού λέγουν, «Διδάσκαλε, θέλομεν εκείνο, πού θά σού ζητήσωμεν, νά μάς τό κάνης». Αυτός δέ τούς είπε, «Τί θέλετε νά σάς κάνω;». Εκείνοι τού είπαν, «Δός μας νά καθήσωμεν ο ένας εις τά δεξιά σου καί ο άλλος εις τά αριστερά σου όταν έλθη η ημέρα τής δόξης σου». Ο Ιησούς τούς είπε, «Δέν ξέρετε τί ζητάτε. Μπορείτε νά πιήτε τό ποτήρι, πού εγώ πίνω καί νά βαπτισθήτε τό βάπτισμα, πού εγώ βαπτίζομαι;». Εκείνοι είπαν, «Μπορούμε».

Ο Ιησούς τούς είπε, «Τό ποτήρι, πού εγώ θά πιώ, θά τό πιήτε καί θά βαπτισθήτε τό βάπτισμα, τό οποίον εγώ βαπτίζομαι. Τό νά σάς βάλω όμως νά καθήσετε εις τά δεξιά μου ή εις τά αριστερά, δέν είναι δικαίωμά μου νά τό δώσω αλλ’ είναι δι’ εκείνους, διά τούς οποίους έχει ετοιμασθή». Καί όταν οι δέκα τό άκουσαν, άρχισαν νά αγανακτούν εναντίον τού Ιακώβου καί τού Ιωάννου. Ο δέ Ιησούς τούς εκάλεσε καί τούς λέγει, «Ξέρετε ότι εκείνοι πού θεωρούνται άρχοντες τών εθνών, τά καταδυναστεύουν, καί οι μεγάλοι άνδρες τους τά καταπιέζουν.

Μεταξύ σας όμως δέν θά συμβαίνη τό ίδιο. Αλλ’ εκείνος πού θέλει νά γίνη μεγάλος μεταξύ σας, θά είναι υπηρέτης σας, καί εκείνος πού θέλει νά είναι μεταξύ σας πρώτος, θά είναι δούλος όλων. Διότι καί ο Υιός τού ανθρώπου δέν ήλθε νά υπηρετηθή αλλά νά υπηρετήση καί νά δώση τήν ζωήν του λύτρον διά πολλούς».

ΑΠΟ http://www.agioritikovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: