Το νορβηγικό ερευνητικό πλοίο Nordic Explorer της εταιρείας PGS, που διενεργεί τις σεισμικές έρευνες για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο πέλαγος και τη νότια Κρήτη πλεει στη περιοχη του Κυπαρισσιακου και της νοτιας Μεσσηνιας.
Το ερευνητικό πλοίο Nordic Explorer συνοδεύεται από δύο μικρότερα πλοία, το Romulus και το Thor Chaser, που βρίσκονται κοντά του για να διευθετούν τη ναυσιπλοΐα καθώς το ερευνητικό σκάφος δεν σταματά ποτέ, πλέει με ταχύτητα 4,5 κόμβων, 24 ώρες το
24ωρο και δεν πιάνει σε λιμάνι.
Το νορβηγικό πλοίο από τα 10.000 χιλιόμετρα γραμμών που θα ερευνήσει έχει ήδη τελειώσει τα 3.000 χιλιόμετρα ολοκληρώνοντας τις πυκνές σεισμικές
γραμμές στα δυτικά της Κέρκυρας όπου φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στα ανοιχτά της Κεφαλονιάς.
Ερευνες γινονται απο το πλοιο στον Πατραΐκό κόλπο και στη συνέχεια προς τον Κυπαρισσιακό για έρευνες στο Κατάκολο, ενώ στη συνεχεια, θα βάλει πλώρη για νότια Κρήτη.Επειταθα επιστρέψει στα δυτικά της Πελοποννήσου στα ανοιχτά για έρευνες σε πιο βαθιά νερά. Το πλοίο σέρνει από πίσω του πιστόλια πεπιεσμένου αέρα τα οποία βγάζουν έναν κρότο.Ο κρότος αυτός φτάνει μέχρι τον πυθμένα της θάλασσας όπου ανακλάται προς τα πάνω ή διεισδύει στο υπέδαφος και κάνει εκ νέου ανάκλαση του ήχου.Τα μακριά καλώδια που σέρνει το πλοίο βρίσκονται σε βάθος 25 μέτρων και έχουν πάνω υγρόφωνα που συλλαμβάνουν τις ανακλάσεις των ήχων. Τέλη Ιανουαρίου τα σεισμικά στην θάλασσα θα έχουν τελειώσει και θα σταλούν για επεξεργασία και καθαρισμό από τους περιττούς ήχους στα κεντρικά ερευνητικά κέντρα της PGS.
Τα αποτελέσματα θα δείξουν πού είναι πιθανόν να υπάρχουν υδρογονάνθρακες για να γίνουν σε επόμενο στάδιο διερευνητικές γεωτρήσεις από πετρελαϊκές εταιρείες. Ελληνες ειδικοί έχουν ήδη στα χέρια τους τα πρώτα ανεπεξέργαστα δεδομένα του νορβηγικού πλοίου αλλά, όπως δήλωσαν, είναι αδύνατον να γνωρίζουν από αυτά πού υπάρχει πετρέλαιο.
Πολυεθνικό πλήρωμα
Πάνω στο πλοίο βρίσκονται 50 άτομα από δέκα διαφορετικές εθνικότητες και η επίσημη γλώσσα που μιλιέται είναι η αγγλική. Στη γέφυρα στέκεται συνεχώς ένας περιβαλλοντολόγος που με κιάλια εντοπίζει τα θηλαστικά που μπορεί να βρεθούν στην πορεία του πλοίου, ενώ το βράδυ ένας συνάδελφός του παρακολουθεί ακουστικά την κίνηση των θηλαστικών.
Καθημερινά πάνω στο πλοίο χτυπάνε οι σειρήνες και γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας για άνθρωπο στην θάλασσα, φωτιά αλλά και πειρατεία. Πάνω στο καράβι βρίσκεται συνεχώς και γιατρός, ο οποίος βοηθά τους επιβαίνοντες και με σεμινάρια κατά του στρες, λόγω του ότι το πλοίο δεν σταματά ποτέ σε στεριά και κάποιοι μπορεί να ζορίζονται.
Οι Ελληνες πάνω στο νορβηγικό πλοίο έχουν εντυπωσιαστεί από τον βαθμό της ανακύκλωσης. Σε κάθε διάδρομο υπάρχουν 12 διαφορετικοί κάδοι και ανακυκλώνονται ακόμα και τα μικρά καλώδια μετά την επισκευή κάποιου οργάνου.
ΑΠΟ http://kyparissia-news.blogspot.gr
Το ερευνητικό πλοίο Nordic Explorer συνοδεύεται από δύο μικρότερα πλοία, το Romulus και το Thor Chaser, που βρίσκονται κοντά του για να διευθετούν τη ναυσιπλοΐα καθώς το ερευνητικό σκάφος δεν σταματά ποτέ, πλέει με ταχύτητα 4,5 κόμβων, 24 ώρες το
24ωρο και δεν πιάνει σε λιμάνι.
Το νορβηγικό πλοίο από τα 10.000 χιλιόμετρα γραμμών που θα ερευνήσει έχει ήδη τελειώσει τα 3.000 χιλιόμετρα ολοκληρώνοντας τις πυκνές σεισμικές
γραμμές στα δυτικά της Κέρκυρας όπου φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στα ανοιχτά της Κεφαλονιάς.
Ερευνες γινονται απο το πλοιο στον Πατραΐκό κόλπο και στη συνέχεια προς τον Κυπαρισσιακό για έρευνες στο Κατάκολο, ενώ στη συνεχεια, θα βάλει πλώρη για νότια Κρήτη.Επειταθα επιστρέψει στα δυτικά της Πελοποννήσου στα ανοιχτά για έρευνες σε πιο βαθιά νερά. Το πλοίο σέρνει από πίσω του πιστόλια πεπιεσμένου αέρα τα οποία βγάζουν έναν κρότο.Ο κρότος αυτός φτάνει μέχρι τον πυθμένα της θάλασσας όπου ανακλάται προς τα πάνω ή διεισδύει στο υπέδαφος και κάνει εκ νέου ανάκλαση του ήχου.Τα μακριά καλώδια που σέρνει το πλοίο βρίσκονται σε βάθος 25 μέτρων και έχουν πάνω υγρόφωνα που συλλαμβάνουν τις ανακλάσεις των ήχων. Τέλη Ιανουαρίου τα σεισμικά στην θάλασσα θα έχουν τελειώσει και θα σταλούν για επεξεργασία και καθαρισμό από τους περιττούς ήχους στα κεντρικά ερευνητικά κέντρα της PGS.
Τα αποτελέσματα θα δείξουν πού είναι πιθανόν να υπάρχουν υδρογονάνθρακες για να γίνουν σε επόμενο στάδιο διερευνητικές γεωτρήσεις από πετρελαϊκές εταιρείες. Ελληνες ειδικοί έχουν ήδη στα χέρια τους τα πρώτα ανεπεξέργαστα δεδομένα του νορβηγικού πλοίου αλλά, όπως δήλωσαν, είναι αδύνατον να γνωρίζουν από αυτά πού υπάρχει πετρέλαιο.
Πολυεθνικό πλήρωμα
Πάνω στο πλοίο βρίσκονται 50 άτομα από δέκα διαφορετικές εθνικότητες και η επίσημη γλώσσα που μιλιέται είναι η αγγλική. Στη γέφυρα στέκεται συνεχώς ένας περιβαλλοντολόγος που με κιάλια εντοπίζει τα θηλαστικά που μπορεί να βρεθούν στην πορεία του πλοίου, ενώ το βράδυ ένας συνάδελφός του παρακολουθεί ακουστικά την κίνηση των θηλαστικών.
Καθημερινά πάνω στο πλοίο χτυπάνε οι σειρήνες και γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας για άνθρωπο στην θάλασσα, φωτιά αλλά και πειρατεία. Πάνω στο καράβι βρίσκεται συνεχώς και γιατρός, ο οποίος βοηθά τους επιβαίνοντες και με σεμινάρια κατά του στρες, λόγω του ότι το πλοίο δεν σταματά ποτέ σε στεριά και κάποιοι μπορεί να ζορίζονται.
Οι Ελληνες πάνω στο νορβηγικό πλοίο έχουν εντυπωσιαστεί από τον βαθμό της ανακύκλωσης. Σε κάθε διάδρομο υπάρχουν 12 διαφορετικοί κάδοι και ανακυκλώνονται ακόμα και τα μικρά καλώδια μετά την επισκευή κάποιου οργάνου.
ΑΠΟ http://kyparissia-news.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου